برای اولین‌بار در تاریخ؛ یک نوجوان 13 ساله بازی تتریس را شکست داد + ویدیو

برای اولین‌بار در تاریخ؛ یک نوجوان ۱۳ ساله بازی تتریس را ناکامی داد + ویدیو


بازی تتریس (Tetris) طوری طراحی شده است که تا زمان باخت بازیکن ادامه داشته باشد. اگرچه در این بازی از مرحله ۲۹ به‌سپس چنان شدت سقوط بلوک‌ها افزایش می‌یابد که تقریباً کنترل آن غیرممکن می‌بشود، اما «ویلیس گیبسون» با تنها ۱۳ سال سن، به‌تازگی توانسته است تا مرحله ۱۵۷ پیش برود و بعد از ۳۴ سال تتریس را از کار بیندازد تا عملاً بازی به آخر برسد.

بر پایه گزارشی تازه، ویلیس گیبسون اولین انسانی است که توانست بازی تتریس را ناکامی دهد. برای چندین دهه، بازیکنان حرفه‌ای مدام فکر می‌کردند که به آخر نسخه کنسول NES این بازی – نسخه قانونی مورد توافق بازیکنان – رسیده‌اند، اما پیشرفت‌ها و رکوردشکنی‌های تازه این بازی، مدام مرحله های جدیدتری از تتریس را پیش روی بازیکنان قرار می‌داد.

بازی بدون آخر تتریس

بازیکنان تتریس زمان‌ها فکر می‌کردند که همه‌کردن مرحله ۲۹ این بازی غیرممکن است. در این مرحله، بلوک‌ها سریع تر از حرکت کنترلر کنسول NES سقوط می‌کنند. درواقع این اولین Killscreen بازی درنظر گرفته شد. Killscreen نوعی باگ در بازی‌های آرکید است که در آن ادامه بازی تقریباً غیرممکن می‌بشود. بااین‌حال، در سال ۲۰۱۱ فردی با تکنیک hypertapping که در آن بازیکن دکمه‌های کنترلر را زیاد سریع سختی می‌دهد، توانست اولین کسی باشد که به مرحله ۳۰ می‌رسد.

ادامه مطلب
دایرکت ایکس کجاست؟ | آموزش کامل ارسال مطلب خصوصی در ایکس
برای اولین‌بار در تاریخ؛ یک نوجوان ۱۳ ساله بازی تتریس را ناکامی داد + ویدیو ۷

با این روش بازیکن‌ها توانستند مرحله های گوناگون بازی را طی کنند و در ادامه راه حلهای خلاقانه فرد دیگر هم ساخته شد. از آنجایی که شدت تتریس سپس از مرحله ۲۹ افزایش نمی‌یابد، بازیکنان در چند سال قبل زیاد فراتر از مرحله ۱۰۰ نیز صعود کردند، اما بازی چالش‌های فرد دیگر در مسیر بازیکنان قرار داد.

بعد از مرحله ۱۳۸، رنگ بلوک‌های بازی تتریس در کنسول NES زیاد بد خواهد شد. برای مثال، بلوک‌های تقریباً نامرئی مشکی به بازی اضافه خواهد شد که دیدن آن‌ها روی بعد‌عرصه مشکی دشوار است. بااین‌حال، ویلیس گیبسون ۱۳ ساله توانست به مرحله ۱۵۷ برسد و به اولین کسی تبدیل بشود که توانسته است این بازی را به آخر رساند. اکنون حرف های می‌بشود که او به True Killscreen دست یافته است.

ادامه مطلب
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا

یقیناً برخی نیز با پشتیبانی هوش مصنوعی و کامپیوتر توانستند این بازی را تا مرحله های زیاد زیاد تر طی کنند، اما اکنون ویلیس ۱۳ ساله در جامعه انسانی بازیکنان رکورددار است.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments