افت 3.6 درصدی سهام اپل؛ کاهش فروش آیفون ادامه خواهد داشت

کم شدن ۳.۶ درصدی سهام اپل؛ افت فروش آیفون ادامه خواهد داشت


سهام اپل (AAPL) در آخر معامله های روز سه‌شنبه بورس نیویورک نزدیک به ۳.۶ درصد سقوط کرد که شدیدترین کم شدن سهام آن از ماه اوت محسوب می‌بشود و بیشتر از ۱۰۷ میلیارد دلار از قیمت بازار این شرکت می‌کاهد. علت این سقوط پیش‌بینی شرکت بارکلیز (Barclays) است که می‌گوید آیفون ۱۶ نیز با افت فروش روبه رو خواهد شد.

بر پایه گزارش CNBC، «تیم لانگ»، تحلیلگر Barclays، در یادداشتی به مشتریان نوشت که فروش ضعیف آیفون ۱۵، به‌اختصاصی در چین، گمان فروش ضعیف آیفون ۱۶ را تحکیم می‌کند؛ ضعفی که لانگ انتظار دارد به‌طور کلی برای فروش سخت‌افزار اپل وجود داشته باشد.

در این یادداشت نوشته شده است:

«بازدید‌های ما در رابطه حجم و ترکیب فروش آیفون ۱۵ منفی باقی مانده و هیچ ویژگی یا ارتقایی وجود نخواهد داشت که خرید آیفون ۱۶ را قانع‌کننده کند.»

افت سهام اپل

در زمان نوشتن این خبر، قیمت سهام اپل با افت ۳.۵۸ درصدی، به ۱۸۵.۶۴ دلار رسیده است.

لانگ این چنین انتظار دارد که شدت رشد کسب‌و‌کار پرسود خدمات اپل نیز افت اشکار کند که بخشی از آن به‌علت بازدید‌های نظارتی خواهد می بود. سود کسب‌و‌کار خدمات اپل تقریباً دو برابر حاشیه سودی است که اپل با همه محصولات سخت‌افزاری خود به‌دست می‌آورد و «تیم کوک»، مدیرعامل غول فناوری، در جلسه قبلی خود با اندوخته‌گذاران حرف های می بود که این قسمت رشد «بیشتر از انتظار» خواهد داشت؛ اما بارکلیز معتقد نیست که این رشد لزوماً در طویل مدت ادامه داشته باشد.

ادامه مطلب
گروه دعوا‌کننده به AMD مدعی هک اپل شد؛ سرقت کد منبع ابزارهای داخلی_اصفهانیا

این گزارش درحالی انتشار شده که درآمد آیفون اپل در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ تقریباً ۵ میلیارد دلار افت یافته است. علاوه‌براین، فروش رایانه‌های مک، آیپد و محصولات پوشیدنی این شرکت نیز افت یافته، چون مصرف‌کنندگان با مشکلاتی ازجمله افزایش تورم و نرخ منفعت مواجه می باشند. صنعت رایانه‌های شخصی نیز به‌طور شبیه تحت‌تأثیر شرایط بازار قرار گرفته است، چون بعد از خرید میلیون‌ها لپ‌تاپ و رایانه رومیزی در اغاز دوران همه‌گیری، اکنون مصرف‌کنندگان کمتری به خرید سیستم‌های تازه نیاز دارند.

گفتنی است که درآمد کسب‌وکار خدمات اپل نیز از ۷۸.۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به ۸۵.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید



منبع

ادامه مطلب
اپل و سامسونگ جایگاه اول شاخص رضایت مشتریان آمریکا را تصاحب کردند

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments