اگر عمر طولانی می خواهید هر روز 30 دقیقه این ورزش ها را انجام دهید

اگر عمر طویل می خواهید هر روز ۳۰ دقیقه این ورزش ها را انجام دهید


اصفهانیا به نقل از بهداشت نیوز به نقل از «جی‌ام‌ای»، در یافته‌های تحقیقی تازه برای به‌دست آوردن مزایای سلامت شبیه با پیاده‌روی، راه‌های کارآمدتری- بدون نیاز به دست‌کم یک ساعت پیاده‌روی در روز- یافته و پیشنهاد شده است.

بر پایه مطالعه‌ای که روی بیشتر از ۴۵۰ هزار بزرگسال انجام شده، بالا رفتن از پله‌ یکی از این راه حلها است. بنا بر یافته‌های این ‌پژوهش که در مجله پزشکی «آترواسکلروز» انتشار شده است، بالا رفتن از ۵۰ پله در روز (معادل پنج راه‌پله) خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی را تا ۲۰ درصد افت می‌دهد.

به‌ علاوه، چند بار بالا رفتن از چند پله‌ کمتر در طول روز به‌جای آنکه یکباره ۵۰ پله‌ بالا بروید، اثری شبیه خواهد داشت.

دکتر «دارین ساتن» – خبرنگار پزشکی در ای‌بی‌سی نیوز – در این‌ باره می‌گوید: اگر یک راه پله را انتخاب می‌کنید، دو تا سه بار از آن بالا بروید. اگر هم در اداره یا محل کار هستید، به دستشویی طبقه بالا بروید.

ادامه مطلب
روبالشی‌ شسته‌نشده محل تجمع انبوهی از باکتری‌هاست
آخرین مطالب

ساتن می‌گوید: بالا رفتن از پله‌ها علاوه بر افت دادن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی به افت خطر ابتلا به دیابت و بهبود قوت عضلانی نیز پشتیبانی می‌کند.

پژوهش فرد دیگر که در مجله ورزشی پزشکی انگلیس انتشار شد، ضمن انعکاس همین یافته‌های پژوهشی به مزیت فعالیت‌های مختصر‌زمان نیز اشاره کرد.

بنابر اظهار ایندیپندنت، مطابق این پژوهش، فقط ۲۰ تا ۲۵ دقیقه فعالیت شدید روزانه همانند پیاده‌روی سریع، آهسته دویدن یا دوچرخه‌سواری به افزایش طول عمر پشتیبانی می‌کند.

ادامه مطلب
با کفش داخل خانه‌ نشوید

این پژوهش این چنین نشان داد: در بین افرادی که زیاد تر روز خود را بی‌تحرک‌ می باشند، چه دراز کشیده یا نشسته، بدون این که ۲۰ دقیقه تحرک داشته باشند، افزایش ۴۰ درصدی مرگ‌ دیده می‌بشود.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا پیشنهاد می‌کند: بزرگسالان باید ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط در طول هفته داشته باشند که معادل ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی روزانه در پنج روز هفته است.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

منبع: ایسنا



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments