شکایت جدید از اسپیس ایکس؛ اخراج غیرقانونی کارمندانی که از ماسک انتقاد کرده‌اند

شکایت تازه از اسپیس ایکس؛ اخراج غیرقانونی کارمندانی که از ماسک انتقاد کرده‌اند


اسپیس ایکس با شکایتی از سوی هیئت ملی روابط کار (NLRB) روبه رو شده که ادعا می‌کند این شرکت برخی کارمندان خود را به‌خاطر نوشتن نامه‌ای در انتقاد از «ایلان ماسک» اخراج کرده است.

گروهی از کارمندان اسپیس‌ایکس در قبل نامه سرگشاده‌ای نوشتند و در آن نگرانی خود نسبت به رفتارهای ایلان ماسک که علتانحراف حواس و شرمندگی آن‌ها شده است را گفتن کردند. شرکت اکتشاف فضایی متعلق به ثروتمندترین فرد جهان، این گروه از کارمندان خود را بلافاصله اخراج کرد. این چنین در آن زمان، ماسک تا این مدت توییتر را تصاحب نکرده می بود.

اتهامات اسپیس ایکس

شکایت تازه از اسپیس ایکس؛ اخراج غیرقانونی کارمندانی که از ماسک انتقاد کرده‌اند ۱۲

اکنون در شکایتی که روز چهارشنبه به‌ثبت رسیده است، NLRB اسپیس اکس را به بازجویی از کارمندان خود در رابطه دخالت آن‌ها در نامه متهم کرده است. این چنین انگارً این شرکت به کارمندان خود حرف های که در رابطه این مصاحبه‌ها سخن بگویید نکنند. «کایلا بلادو»، سخنگوی NLRB به رویترز او گفت که اسپیس‌ایکس حق فدرال کارگران را نقض کرده است.

ادامه مطلب
گلکسی تب A9 یک قدم به معرفی نزدیک‌تر شد + مشخصات

هیئت ملی روابط کار ادعا می‌کند که اسپیس ایکس با خواندن و نمایش اسکرین‌شات مطلب‌های ارسال‌شده بین کارمندان، نوعی «حس نظارت به وجود اورده است» و این چنین تلاش کرده تا از ارسال نامه سرگشاده کارمندان جلوگیری بشود. SpaceX این چنین حرف های می‌بشود که کارمندان را در صورت شرکت در فعالیت‌های سازمان‌یافته تهدید به اخراج کرده است.

NLRB اکنون از اسپیس ایکس ۱۲۰ روز مهلت داده تا درمورد حقوق کارمندان خود اطلاعیه‌ای ارسال کند و برای هر یک از کارمندان اخراج‌شده خود نامه عذرخواهی بنویسد. اگر اسپیس‌ایکس به‌هردلیلی برای از بین بردن اتهامات تلاش نکند، دادگاه دو طرف شکایت در ۵ مارس ۲۰۲۴ (۱۵ اسفند) برگزار خواهد شد.

ادامه مطلب
«مارک زاکربرگ» برای آزمایش تراشه‌ مغزی «ایلان ماسک» عجله‌ای ندارد
1704383772 440 شکایت تازه از اسپیس ایکس؛ اخراج غیرقانونی کارمندانی که از
شکایت تازه از اسپیس ایکس؛ اخراج غیرقانونی کارمندانی که از ماسک انتقاد کرده‌اند ۱۳

در بخشی از نامه نوشته‌شده توسط کارمندان اسپیس ایکس آمده است:

«حرکت ایلان در حوزه عمومی به‌اختصاصی در هفته‌های تازه چندین دفعه علتحواس‌پرتی و خجالت ما بوده است. به گفتن مدیرعامل و برجسته‌ترین سخنگوی ما، ایلان به گفتن چهره مهم اسپیس ایکس شناخته می‌بشود و هر توییتی که او ارسال می‌کند همانند بیانیه عمومی واقعی شرکت است. زیاد مهم است که تیم‌ها و توانایی های ما فهمید شوند که مطلب‌های او منعکس‌کننده کار، ماموریت یا قیمت‌های ما نیست.»



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments