چگونه یک‌روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟ + جزئیات و روش‌ها

چطور یک‌روزه گواهینامه موتورسیکلت بگیریم؟ + جزئیات و راه حلها


بر پایه اظهار خبرگزاری مهر، جزئیاتی تازه از مطرح دریافت‌ یک‌روزه گواهینامه موتورسیکلت توسط رئیس پلیس راهور فراجا اظهار شد. سردار «سید کمال هادیانفر» درمورد جزئیات این مطرح او گفت: «این مطرح هم‌اکنون در ۱۷ استان سرزمین درحال اجراست. تا بحال نزدیک به ۵۰ هزار نفر از مزایای دریافت گواهینامه در یک‌روز منفعت‌مند شده‌اند.»

برای آن‌که یک شهر به این مجموعه اضافه بشود،‌ ملزوم است تا آموزشگاه‌های رانندگی آن شهر برای صدور یک‌روزه گواهینامه رانندگی اظهار آمادگی کنند. به این علت اگر شهری تا این مدت به این لیست اضافه نشده است،‌ بایستی چشم به راه اظهار آمادگی آموزشگاه رانندگی آن شهر باقی بمانید. یقیناً انتظار متقاضیان برای این قضیه چندان به طول نمی‌انجامد.

بر پایه اظهارات سردار هادیانفر، پلیس راهور فراجا تصمیم دارد تا طی دو ماه آتی، همه ۳۲ استان سرزمین را تحت پوشش مطرح صدور یک‌روزه گواهینامه رانندگی قرار دهد. بر پایه آمارهای پلیس، شش میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مالکان موتورسیکلت در سراسر سرزمین فاقد گواهینامه می باشند. از این رو امکان صدور بیمه‌نامه شخص ثالث برای این افراد وجود ندارد. تردد موتورسیکلت‌های فاقد بیمه‌نامه، یکی از معضلات جدی شهرهای ایران است و سالانه خسارات مالی تعداد بسیاری را به راکبان موتورسیکلت و دیگر افراد صدمه‌دیده داخل می‌کند.

ادامه مطلب
توسعه پیام‌رسان‌های داخلی باعث آرامش روانی جوانان شده است

دریافت یک‌روزه گواهینامه موتورسیکلت، به‌زودی در همه استان‌ها

به حرف های رییس پلیس راهور فراجا، به زودی خبر‌رسانی گسترده درخصوص این نوشته انجام خواهد شد. این خبر‌رسانی هنگامی انجام می‌بشود که مطرح صدور یک‌روزه گواهینامه در همه ۳۲ استان سرزمین اجرایی بشود. بعد از آن همه مالکان موتورسیکلت می‌توانند به آموزشگاه‌های رانندگی مراجعه کنند و گواهینامه موتورسیکلت را دریافت نمایند.

علاوه بر افت زمان زمان صدور گواهینامه، هزینه این کار نیز از سوی پلیس راهور افت یافته است. مطابق مصوبه وزارت صمت، اخذ گواهینامه موتورسیکلت یک میلیون و ۷۷۰ هزار تومان هزینه دارد. بااین‌حال پلیس راهور برای تشویق مالکان موتورسیکلت به دریافت گواهینامه، هزینه این مطرح را ۶۰ درصد افت داده است. راکبان موتورسیکلت می‌توانند با پرداخت ۵۷۰ هزار تومان، گواهینامه خود را طی یک‌روز دریافت کنند.

ادامه مطلب
شرایط پیش فروش وانت نیسان ویژه شهریور 1402 اعلام شد + جدول

علاوه بر افت هزینه صدور گواهینامه، پلیس درخواستی را برای افت هزینه بیمه شخص ثالث موتورسیکلت و بخشش جرائم آن نیز صادر کرده است. این کار نیز نقش یک مشوق را دارد که به وسیله آن، موتورسواران به دریافت بیمه بعد از صدور گواهینامه ترغیب خواهند شد.

چه تعداد موتورسوار نسبت به دریافت گواهینامه عمل کرده‌اند؟

بر پایه اظهارات رئیس پلیس راهور فراجا، بیشتر از ۸۰ هزار نفر مالک موتورسیکلت تا بحال در مطرح دریافت گواهینامه آسان شرکت کرده‌اند. ۳۶ هزار نفر از ۸۰ هزار نفری که گواهینامه آسان موتور را دریافت کرده‌اند، ساکن شهر تهران بوده‌اند.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments