فرشته‌ای بر بالین کودکان مبتلا به سرطان

فرشته‌ای بر بالین کودکان مبتلا به سرطان » اصفهانیا


مدیر خدمات حمایتی محک او گفت: مادران در مسیر درمان سرطان فرزندشان، عشق بی‌قید و شرط و حمایتعاطفی بسیاری را نثار کودک خود می‌کنند.

مادران، به جرأت با اهمیت ترین افرادی می باشند که در طول فرآیند درمان، در کنار کودکان مبتلا به سرطان وجود دارند. ربط حسی و عاطفی بین کودکان و مادران، یکی از نیرومندترین ربط‌های انسانی است و جان هر دو را به هم وصل می‌کند؛ امکان پذیر مادر درد بیماری را حس نکند، اما رنجی که او در طول فرایند درمان تحمل می‌کند، زیاد زیاد تر از کودک است. مادر نه فقط درد جسم را، بلکه زیاد مشکلاتی را تحمل می‌کند که به واسطه ‌بیماری فرزندش پیش می‌آید. ندا دادخواه، مدیر قسمت خدمات حمایتی مؤسسه خیریه محک در این باره او گفت: «حمایتاز خانواده‌ها در کنار درمان فرزندانشان، یکی از با اهمیت ترین دغدغه‌های محک است. پایش سلامت روانی خانواده در روبه رو با بحرانی همانند سرطان فرزندان یکی از با اهمیت ترین عمل های محک در طول فرایند درمان محسوب می‌بشود. واحد خدمات حمایتی مدام در تلاش است تا بعد از برسی‌های انجام شده، نقش به سزایی در عبور از فرایند سوگ و شوک روبه رو با بیماری و رسیدن به پذیرفتن و بهبود شرایط ایفا کند.»

ادامه مطلب
میراث فرهنگی با هرگونه فعالیت معدن بوکسیت در شاهوار مخالف است

وی با گفتن آنکه مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت (جز در مواردی استثناء) در طول بستری در بیمارستان، مادران می‌بایست همراه کودکان باشند افزود: «بر همین مبنا تمرکز خدمات حمایتی محک بر مادران، زیاد تر از پدران حس می‌بشود. در محک تلاش می‌بشود تا پدران به نقش مهم خود در خانواده بپردازند و مراقبت از دیگر فرزندان و این چنین فراهم هزینه‌های غیردرمانی خانواده را بر مسئولیت بگیرند.»

او گفت: «بر همین مبنا مادران در مراقبت از کودکان مبتلا به سرطانشان در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارند. آن‌ها مسئولیت‌های مختلفی را به مسئولیت می‌گیرند؛ وجود مداوم در بیمارستان به گفتن همراه، مدیریت داروها، هماهنگی زمان‌ معاینه‌های پزشکی و مدیریت روال درمان. آن‌ها شرایطی را فراهم می‌کنند که فرزندشان تا حد امکان آسوده‌ترین شرایط فیزیکی را توانایی کند، نسبت به علائم بیماری کودک هشیار می باشند و مدام در تلاشند تا محیطی محبت‌‌آمیز برای فرزندانشان فراهم کنند. همه این‌ امور به فرآیند بهبودی پشتیبانی شایانی می‌کند.»

ادامه مطلب
ساخت مخازن فلزی جهت استقرار در مرزهای صادراتی توسط شرکت پتروپالایش میرداماد صفه
آخرین مطالب

مدیر خدمات حمایتی محک در آخر او گفت: «مادران در مسیر درمان سرطان فرزندشان، عشق بی‌قید و شرط و حمایتعاطفی بسیاری را نثار کودک خود می‌کنند. آن‌ها اسایش و حس امنیت را در طول راه حلهای درمانی دشوار، دوره بستری و دوره‌های بازیابی فراهم می‌کنند. وجود و گرمای بغلِ مهربان آن‌ها، اضطراب، هراس و استرس را در کودکان افت می‌دهد و حس در کنترل بودن شرایط و امنیت را در فرزندانشان پدید می‌آورد.»



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments