از جام‌های طلایی تا سریال استعفاها؛ ۴ سال پرافتخار یحیی در پرسپولیس

از جام‌های طلایی تا سریال استعفاها؛ ۴ سال پرافتخار یحیی در پرسپولیس


سپهر ستاری: بعد از بازی پرسپولیس و مس رفسنجان یحیی گل‌محمدی با اظهار خبر استعفای خود شوک بزرگی به قرمزها داخل کرد. این هفتمین استعفای گل‌محمدی در دوران حضورش روی نیمکت پرسپولیس می بود و با دقت به اتفاقات تازه به نظر می‌رسد این بار برخلاف دفعات قبل او تصمیم برگشت نخواهد داشت.

گل‌محمدی در شرایطی تصمیم به استعفا ‌گرفته که پرسپولیس با ۳۰ امتیاز در رده سوم قرار دارد و فاصله‌اش با استقلالِ صدرنشین هم ۲ امتیاز است. با این حال حواشی پرسپولیس و خستگی گل‌محمدی در کنار اختلافات او با درویش علتشده این بار تصمیم به جدایی بگیرد.

سرمربی پرسپولیس در چند ماه تازه بابت عدم دقت باشگاه به خواسته‌هایش دلخور می بود و چندین بار هم در مصاحبه‌های خود این را خبرداد. او معتقد است پرسپولیس در ماجرای قانون سقف بودجه ضربه خورده و این نوشته علتشده تیم خوبی بسته نشود. گل‌محمدی این چنین از عدم جذب مهاجم سطح بالای خارجی و امضای قرارداد با نبیل باهویی شاکی است و این را یکی از دلایل مهم حذف پرسپولیس از آسیا می‌داند. یقیناً یکی از دلایل مهم گل‌محمدی برای جدایی از پرسپولس این است که باشگاه کاری برای تمدید قراردادش بعد از قهرمانی‌های پارسال نکرده و همه چیز را به انتهای فصل موکول کرده است. گل‌محمدی برخلاف دفعات قبلی این بار حاضر به برگشت نشده و می‌خواهد از جمع سرخپوشان جدا بشود.

ادامه مطلب
صفحه نخست روزنامه‌های امروز اصفهان چهارشنبه 9 خرداد 1403

۴ سال درخشان در پرسپولیس

گل‌محمدی از نیم‌فصل دوم لیگ نوزدهم و با جدایی از شهرخودرو مشهد هدایت پرسپولیس را بر مسئولیت گرفت و تا آخر نیم‌فصل اول لیگ بیست‌سوم این تیم را هدایت کرد. او در این ۴ سال ۱۵۷ بار روی نیمکت پرسپولیس نشست و ۹۷ برد، ۴۱ تساوی و ۱۹ ناکامی را توانایی کرد. یحیی در پرسپولیس توانست دوران خوش برانکو ایوانکوویچ را ادامه دهد و در این ۴ سال به ۳ گفتن قهرمانی لیگ، ۲ سوپرجام و یک جام حذفی رسید تا یکی از بهترین دوره‌های تاریخ پرسپولیس رقم بخورد.

ادامه مطلب
عکس| مهدی طارمی از لیست پورتو خط خورد! » اصفهانیا

گل‌محمدی در ۴ فصلی که سرمربی پرسپولیس می بود فقط در لیگ بیست‌ویکم قهرمانی لیگ را از دست داد و در ۳ فصل دیگر بالاتر از دیگر رقیب ها قهرمان شد. اوج کار او اما در لیگ بیست‌ودوم رقم خورد که لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام را کسب کرد. این قهرمانی‌ها وقتی برای پرسپولیس شیرین‌تر شد که آن‌ها در لیگ و جام حذفی با برتری روبه رو استقلال توانستند به جام برسند.

حسرت بزرگ در آسیا

بدون شک تلخ‌ترین اتفاق دوران ۴ ساله گل‌محمدی در پرسپولیس ناکامی در فینال لیگ قهرمانان آسیا روبه رو اولسان هیوندای می بود. دیداری که شاگردان گل‌محمدی حتی از حریف‌شان جلو هم افتادند ولی در نهایت ناکامی خوردند تا طلسم قهرمانی آسیا برای پرسپولیس شکسته نشود.

پرسپولیس در حالی آن فصل موفق شد به فینال برسد که پیش از مرحله گروهی چند ستاره مهم خود همانند مهدی ترابی و علی علیپور را هم از دست داد و با چند خرید تازه راهی مسابقات شده می بود. با وجود این تغییرات آن‌ها کارکرد تحسین‌برانگیزی داشتند و با ناکامی تیم‌هایی چون السد قطر، پاختاکور ازبکستان و النصر عربستان راهی فینال شدند. پرسپولیس در بازی فینال هم عیسی آل‌کثیر را به علت صدمه دیدن، احسان پهلوان را به علت محرومیت و شجاع خلیل‌زاده را برای جدایی در اختیار نداشتند و همین نوشته تاثییر بسیاری در ناکامی تلخ در فینال داشت.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

رکورد تاریخی گل‌محمدی در دربی

ادامه مطلب
صدمه دیدن تلخ جهانبخش ادامه دارد! » اصفهانیا

یحیی گل‌محمدی در ۲ مقطع هدایت پرسپولیس را بر مسئولیت داشته و مسئله مشترک هر ۲ سری این است که او هیچ زمان در دربی شکستی را توانایی نکرده است. او در این زمان ۱۲ بار وجود در دربی به گفتن سرمربی را توانایی کرده که به ۳ برد و ۹ تساوی رسیده و ناکامی‌ناپذیرترین سرمربی تاریخ دربی‌ها محسوب می‌بشود.

پرسپولیس در دوران یحیی موفق شد رکورد طویل‌ترین روال ناکامی‌ناپذیری در دربی را با ۱۵ بازی توانایی کند که یقیناً ۳ مسابقه آن در دوران مربیگری برانکو ایوانکوویچ و گابریل کالدرون رقم خورد. یقیناً پرسپولیس با گل‌محمدی ۲ بار در ضربات پنالتی جام حذفی روبه رو استقلال ناکامی خورده می بود ولی باخت در ضربات پنالتی در آمار محاسبه نمی‌بشود.

امپراتور یا دی‌استعفانو؟!

گل‌محمدی درحالی که یکی از بهترین دوره‌های تاریخ پرسپولیس را رقم زده اما طی چند ماه تازه به شدت زیر تیغ انتقادات قرار داشته است. در روزهای تازه بیشتر از این که درمورد افتخارات گل‌محمدی در پرسپولیس او گفت و گو بشود، در خصوص اتفاقات حاشیه‌ای او در چند ماه تازه او گفت و گو شده که احتمالا علت مهم آن هم رفتارهای این سرمربی است. گل‌محمدی در دوران هدایت پرسپولیس ۷ بار به دلایل گوناگون از سمت خود استعفا داده که این قضیه حتی صدای حامیان او را هم درآورده است. زیاد‌ها اعتقاد دارند یکی از دلایل دوری پرسپولیس از صدر جدول در این فصل هم اختلاف درویش و گل‌محمدی است و بابت استعفاهای سریالی سرمربی پرسپولیس در این فصل از او انتقاد می‌کنند.

ادامه مطلب
عکس| امباپه فعلا پیراهن رئال را امضا نمی کند! » اصفهانیا

با این وجود مسئله مهم در خصوص گل‌محمدی این است که او به خوبی توانست میراث برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس را نگه داری کند و حتی آن را بهبود ببخشد. او در ۴ فصل حضورش درحالی موفق به کسب ۶ گفتن قهرمانی شد که در این زمان استقلال تنها ۲ قهرمانی کسب کرد و سپاهان اصلا جامی نبرد. مسئله‌ای که به خوبی قیمت کار این سرمربی را هم مشخص می کند.

با دقت به اتفاقات تازه دوران ۴ ساله و درخشان گل‌محمدی در پرسپولیس به آخر رسیده و این تیم باید فصل را با یک سرمربی دیگر ادامه دهد. در روزهای تازه هم مذاکرات بر سر نحوه جدایی او انجام شده که یقیناً تا این مدت به توافق نهایی نرسیده ولی پرسپولیس قطعا فصل را با یک سرمربی دیگر ادامه خواهد داد تا دوران جدیدی در این باشگاه اغاز بشود.

ادامه مطلب
عکس العمل شگفت دیبالا زیر پستی که فاینورد برای جهانبخش گذاشته می بود » اصفهانیا

از جام‌های طلایی تا سریال استعفاها؛ ۴ سال پرافتخار یحیی در پرسپولیس

۲۵۸ ۲۵۸



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments