برانکو رفت چون پرسپولیسی‌ها صداقت نداشتند!

برانکو رفت چون پرسپولیسی‌ها صداقت نداشتند! » اصفهانیا


سپهر ستاری: بعد از قطعی شدن جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس او گفت و گو برگشت برانکو ایوانکوویچ به این تیم زیاد جدی شده می بود. برانکو که سال‌های فوق الاده را در پرسپولیس سپری کرد، این روزها همراه با تیم ملی عمان آماده وجود در جام ملت‌های آسیاست و بعد از این مسابقات می‌تواند جدا بشود. پرسپولیسی‌ها اخیرا از طریق محمد دلبری، عضو هیات مدیره این باشگاه پیشنهادشان به برانکو را اراعه کردند ولی شب قبل وویسی از او در فضای مجازی پخش شد که نشان می‌داد پاسخش به نظر پرسپولیس منفی است و تصمیم برگشت به ایران را ندارد.

رضا چلنگر، مترجم اسبق برانکو در زمان حضورش در ایران، همیشه ربط نزدیکی با او داشت و تا این مدت هم بعضی اوقات با سرمربی کروات در ربط است. او در گفتگو با خبرآنلاین درمورد ماجرای نظر پرسپولیس به برانکو و اتفاقات گوناگون در مقطع قبلی حضورش سخن بگویید‌های جالبی را به زبان آورد:

شما همیشه یکی از افراد نزدیک به برانکو بودید. این روزها از او خبری دارید؟

من خبر خاصی ندارم و می‌دانم با تیم ملی عمان در دوحه وجود دارد. تیمش را به خوبی آماده وجود در مسابقات کرده و جوانگرایی داشته و چشم به راه مسابقه با عربستان می باشند. او الان همه حواسش به بازی با عربستان و دیدارهای بعدی است و زیاد برای او اهمیت دارد که صعود کند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
فوت مرد 70 ساله زیرآوار خیابان کاوه+عکس

شرایط او در عمان چطور است؟

من شهریور رفتم و دیدم که هر کدام از اعضای کادر فنی یک منزل دوبلکس در یک شهرک در اختیار داشتند و اتومبیل در اختیارشان می بود و حقوق‌شان هم سر زمان پرداخت می‌بشود و از نظر سخت‌افزاری و کاری راضی می باشند.

امکان پذیر با عمان تمدید کند؟

باید دید در جام ملت‌ها چه می‌کند. در این زمان هم نتایج خوبی گرفته و ژاپن را در آنجا ناکامی داد. عربستان به سختی عمان را برد و با استرالیا هم مساوی کرد و تیم را به جام ملت‌ها رساند. آن‌ها هم این را می‌بینند که قبلا قراردادش را تمدید کردند.

از مذاکراتش با پرسپولیس خبری دارید؟ این که می‌گویند از نظر پرسپولیسی‌ها غمگین شده درست است؟

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

من هم خبر خاصی ندارم و همین اخبار را پیگیری می‌کنم.

اکنون خودش کلا نظرش درمورد برگشت چیست؟

او قبلا یک مصاحبه تصویری انجام داد و هر چیزی که آنجا حرف های مستند است. او اصلا هم زیر حرفش نمی‌زند و اصلا این مدلی نیست.

ادامه مطلب
نجات 2 روباه در خیابان چهارباغ پایین

به نظر شما حضورش می‌توانست کمکی به پرسپولیس کند؟

باید ببینیم اصلا توافقی صورت می‌گیرد یا خیر. آقای درویش و شهریاری و مدیران و نفرات قبلی موظف بودند به مالیات برانکو عمل کنند و در پرونده مالیاتی هم آمده که مدیران قبلی موظف بودند به مفاصا حساب او عمل کنند. تک تک آن‌ها این ماموریت را داشتند و این اتفاق نیفتاده است. درویش می‌گوید من گمان می‌کنم حل شده، او به گفتن مدیرعامل حق گمانه‌زنی دارد؟ سپس انها گفتند او می‌تواند بیاید. بله می‌توانند فرش قرمز هم پهن کنند که بیاید ولی سپس نمی‌تواند خارج بشود!

یعنی همه چیز سپس از حل شدن او گفت و گو مالیاتی است؟

حتی اگر قرار نباشد برانکو به ایران بیاید، آیا پرسپولیس نباید به ضمانت خود عمل کند؟ زیاد دلنشین است که گروکشی هم می‌کنند. احتمالا آقایان در باغ نیستند یا اصلا نمی‌خواهند او را بیاورند ولی او پیشنهادات خودش را هم دارد. ۲ تا تیم ملی آسیایی و یک تیم ملی اروپایی نظر داده‌اند و برانکو آویزان ایران است. این که فکر کنیم خارج از سرزمین همه غش می‌کنند به ایران همراه شوند حقیقت ندارد. کالدرون هم خبرداد فعلا به ایران نمی‌آیم. من دیشب عکس یک آقایی را دیدم که نشناختم که پِی بردم عضو هیات مدیره‌ است. او رفته و سخن بگویید کرده و دیدم خبرگزاری‌ها انها گفتند زیاد راضی نیست. من هم آنجا نبودم و نمی‌دانم ولی قدر مسلم این است که سری قبل هم شخص آقای نژادفلاح که سرپرست می بود شخصا راهی استانبول شد که باهم رفتیم.

ادامه مطلب
استقلال با 3 ستاره تازه روبه رو نفت آبادان » اصفهانیا

آن زمان چه فردی نظر وجود برانکو را دارد و روال امضای قراردادش چطور می بود؟

آقای نژادفلاح نظر دارد و وزارت ورزش همراهی کرد که آقای خادم و شخص وزیر بودند و تصمیم‌شان تلفیق اشکار کرد. یک دور در استانبول مذاکره کردند و همه شد. ۴۰۰ هزار دلار هم برانکو تخفیف داد. نژادفلاح اصلا پولی هم نداد و پولی هم نداشت ولی برانکو هنگامی دید او تا آنجا آمده و مردانه حرفش را می‌زند، مختصر آمد و همراه شد. با این که می‌دانست امکان پذیر مشکلات بسیاری هم پیش روی باشد، آمد و موفق هم شد. این آقایان چیکار کردند؟ یک عضو هیات مدیره را که نمی‌شناسیم فرستادند. من عکس را دیدم اصلا نشناختم و زیرش دیدم نوشته عضو هیات مدیره است. به نظرم عمدا ناشیانه برخورد می‌کنند و دور از انتظار است فردی تا این حد استراتژی مصاحبه را نداند.

راز پیروزی برانکو در پرسپولیس چه می بود؟

تلاش و کار می بود. او در کنار بازیکنان و اعضای کادر و حتی کارمندان باشگاه همه می‌خواستند و دست به دست هم دادند و جلو رفتند. او می‌دانست تلاش و کار هیچوقت از سوی خدا بدون پاداش نمی‌ماند و همیشه این را می‌او گفت. همین اتفاق هم افتاد و با ۱۴ بازیکن که برخی‌هایشان در لیگ هم بازی نکرده بودند به فینال رسید.

ادامه مطلب
عکس| پوستر خاص پرسپولیس برای بازی الدحیل » اصفهان امروز آنلاین

کدام ویژگی برانکو او را خاص کرده می بود؟

در برابر صداقت همیشه با صداقت جلو می‌رفت ولی اگر می‌فهمید صداقت نیست خودش را کنار می‌کشید. حرفی هم نمی‌زد ولی با لبخند همانند همین عکسش کنار عضو هیات مدیره برای مثال می‌او گفت باید با خانواده‌ام سخن بگویید کنم.

جدایی‌اش هم به علت عدم صداف پرسپولیسی‌ها می بود؟

بله دقیقا.

یادم هست که آن موقع یک سال حقوق نگرفت و حرفی نزد ولی مربیانی داشتیم که از خارج آمدند و سپس ۲ ماه حقوق نگرفتن فسخ کردند. چه فرقی بین آن‌ها می بود؟

او گفت و گو شخصیت است. این به شخصیت و پرورش فرد برمی‌گردد. من پدر مرحوم برانکو را می‌شناختم که عضو نیروی انتظامی یوگسلاوی اسبق می بود. خانواده منضبط و اهل کاری داشت. ۳ برادر می باشند و مادرش هم اهل کار می بود و برانکو پرورش خانوادگی صحیحی داشته است. برانکو تلاش کرده و در بیشترین درجه مربیان جهان قرار دارد. ما بالاتر از او نداریم.

تنها حاشیه‌اش در ایران درگیری با کی‌روش می بود. اصلا چرا آن ماجرا تا آن اندازه بزرگ شد؟

مشکل از شخصی کی‌روش اغاز شد. قبل از آن اتفاقات به تمرین تیم ملی در دستگردی رفتیم و استقبال خوبی هم شد ولی سپس از چند ماه اردوهای شگفت و خارج از چارچوب فیفا اغاز شد که اردوهای پیک‌نیکی می بود. بیشترین بازیکن هم از پرسپولیس می بود. به برانکو هم گفتم زمان وجود مانوئل ژوزه در پرسپولیس، کی‌روش سر هموطن خودش هم این بلا را آورد و ۸ بازیکن از پرسپولیس دعوت می‌کرد که از تمرینات تاکتیکی دور شوند. به این شکل تیم ژوزه از کار افتاد و سپس آقایحیی آمد و تیم درست شد.

ادامه مطلب
آینده ژوزه مورایس گروگان جام حذفی

آن زمان کی‌روش همیشه از این می‌او گفت که اگر برود، برانکو در تیم ملی جانشین او خواهد شد. در آن مقطع اصلا صحبتی می بود؟

نه اصلا.

سپس از ویلموتس چطور؟

یک بار آبان سال ۱۳۹۸ آقای تاج با برانکو سخن بگویید کرد و شروط را اظهار کردند که قرار می بود تاج برگردد و خبر دهد ولی دچار دعوا قلبی شد و استعفا داد.

این روزها زیاد هم کارکرد یحیی و برانکو را قیاس می‌کنند. این قیاس به نظر شما درست است؟ یحیی چه مقدار همانند برانکو است؟

یحیی همانند خودش است. یقیناً او زیاد باهوش است و تلاش کرده می بود منفعت گیری کند. او زمان بازی هم زیاد باهوش می بود و زمان بلاژویچ و برانکو فرماندهی خط دفاع را بر مسئولیت داشت. اشکار می بود که یحیی یک سری موارد را آموخته می بود ولی شیوه خودش را هم داشت و نتایج زیاد خوبی هم گرفت.

برانکو رفت چون پرسپولیسی‌ها صداقت نداشتند!

۲۵۸ ۲۵۸



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments