title

کسب و کارهای اینترنتی؛ برنده بازی در بازار امروز » اصفهانیا


زمان‌ها می بود که طیفی از صنف داروسازان هجمه وسیعی به فروش اینترنتی دارو توسط پلتفرم‌های گوناگون و یقیناً شناخته‌شده‌ای داشتند که برخی باتجربه گسترده در اراعه خدمات گوناگون از جمله تاکسی اینترنتی راهگشای اراعه خدمات گوناگون در عرصه‌های گوناگون موردنیاز مردم شدند

زمان‌ها می بود که طیفی از صنف داروسازان هجمه وسیعی به فروش اینترنتی دارو توسط پلتفرم‌های گوناگون و یقیناً شناخته‌شده‌ای داشتند که برخی باتجربه گسترده در اراعه خدمات گوناگون از جمله تاکسی اینترنتی راهگشای اراعه خدمات گوناگون در عرصه‌های گوناگون موردنیاز مردم شدند. اگرچه تاکسی اینترنتی نیز یک الگوبرداری از اوبر، یک سرویس هم‌سفری آنلاین مستقر در سان‌فرانسیسکو بوده؛ اما هر چه می بود توانست به‌شدت جای خود در بین مردمی باز کند که در زندگی پرترافیک و شلوغ امروز نیاز داشتند خدماتی را از درب منزل دریافت کنند. نوشته «نیاز» به خدمات اینترنتی در زندگی امروز جامعه ما وقتی حس شد که بیماری کرونا جهان را فراگرفت و در این بحران آنان که توانستند به اراعه خدمات غیرحضوری مسلط شوند، برنده این رقابت بودند. موافقان می‌گویند مجموعه‌هایی همانند اسنپ به‌نوعی کامل‌ترین اراعه‌دهنده خدمات مذکور بوده است که روزبه‌روز فعالیت خود را در عرصه‌های گوناگون گسترش می‌دهد و نیازهای بیشتری از مردم در بستر اینترنت جواب می‌دهد. 

ادامه مطلب
آموزشگاه های فنی و حرفه ای اصفهان

این شرکت اگرچه در قالب یک پلتفرم و به‌گفتن واسطه‌گر بین خدمت‌دهنده و خدمت گیرنده نقش خود را ایفا می‌کند و به جز نکات مثبتش نقص‌هایی هم دارد؛ اما از ابتدای کار صدای اعتراض زیاد‌ها را بلند کرد. از جمله تاکسیرانان که خود امروز در جریان این تحول قرار گرفته و به تاکسی‌های اینترنتی پیوستند؛ اما تازه ترین گروه جامعه داروسازان می باشند که نسبت به فروش اینترنتی دارو معترض شده‌اند. دلایل ایشان از ابتدا بر حریم خصوصی بیماران اصرار داشت؛ اما به نظر می‌رسد قضیه اقتصادی این خدمت می بود که به مذاق برخی از ایشان خوش نیامد چرا که یک واحد اقتصادی به این قسمت ورود کرده می بود و سود حاصل از توزیع و فروش دارو در جیب فردی زیاد تر می‌رفت که با ذائقه مردم جورتر باشد. همین‌طور هم شد و در رابطه فقط داروخانه اسنپ که دو قسمت فروش دارو با نسخه و بدون نسخه را دارد، استقبال بسیاری از خرید اینترنتی دارو شد که برای مصرف‌کنندگان با زحمت و هزینه کمتری همراه می بود؛ اما این قضیه به بهانه حریم خصوصی بیماران چندین دفعه از سوی جامعه داروسازان نقل و با آن مقابله شد. تا این که به‌تازگی نوشته اسنپ فود و هک این پلتفرم پیش آمد و نوشته تازه‌ای به دست مخالفان داد. موافقان در جواب به این نوشته می‌گویند این تنها سیستمی نیست که مورد دعوا سایبری قرار گرفته است و در چند سال تازه موارد بزرگ‌تر و مهم‌تری در سرزمین بوده است که هک شده‌اند و اطلاعات بسیاری از مردم یا سازمان‌های مذکور به خطر افتاده است؛ به این علت این اتفاق نمی‌تواند دلیلی بر ناایمن بودن خدمات اینترنتی از جمله فروش دارو یا غذا از این طریق باشد. این گروه این چنین اعتقاد دارند ضمن این که باید اشاره داشت هنگامی علاقه و از آن مهم‌تر نیاز مردم به‌خدمت‌گرفتن از طریق اینترنت و راه دور نقل است که از اتفاق به افت آلودگی هوا و تعداد بسیاری هزینه‌های دیگر در اجتماع پشتیبانی بزرگی می‌کند، چرا صنف اراعه دارو خود داخل میدان رقابت نشده و سیستم اراعه خدمات اینترنتی با ایمنی‌های مورد نظر خود اراعه نمی‌دهند؟ کاری که شدنی بودن آن توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی که کم تعداد هم نیستند، ثابت شده است.
در نهایت باید به این مهم نیز پرداخت که مشکلات و نقص‌هایی در همه سیستم‌ها از جمله کسب‌وکارهای اینترنتی وجود دارد که قابل کتمان نیست؛ اما در روبه رو خدمات مثبتی که در عرصه‌های گوناگون از جمله اشتغال‌زایی برای جوانان، افت هزینه‌های مادی و غیرمادی، تسریع در روال زندگی مردم، افت خروج از منزل یا محل کار به دلایل غیرضروری، از بین بردن نیاز بزرگ از بیماران و افراد ناتوان در منفعت گیری خدمات حضوری و کسر تعداد بسیاری هزینه‌های دیگر دارد، می‌توان در این عرصه‌ها با آینده‌نگری به موضوعات نگاه کرد.

ادامه مطلب
مطلب مدیرعامل فولادسنگ مبارکه به مناسبت روز معدن؛



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments