مانکن شگفت‌انگیز که خون دارد و نفس می‌کشد

مانکن شگفت‌انگیزی که خون دارد و نفس می‌کشد+ عکس


اصفهانیا به نقل از بهداشت نیوز، در حاشیه هر دوره از نمایشگاه CES محصولاتی وجود دارند که توجهات را به شکلی اختصاصی جلب می‌کنند، حتی اگر نتوان آنها را «لوازم الکترونیکی مصرفی» نامید. یک مثال بارز از آن، آدام-ایکس(Adam-X) است که یک ابزار آموزشی پزشکی است.

آدام-ایکس برخلاف مانکن‌های سنتی مخصوص آموزش عملیات احیاء، یک بیمار رباتیک است که برای طیف گسترده‌ای از آموزش‌های پزشکی قابل منفعت گیری است.

به نقل از انگجت، آدام-ایکس اسکلت، ماهیچه و ریه‌های واقع گرایانه دارد که زیاد همانند به بدن واقعی حرکت می‌کنند و بسته به مقصد مورد نظر و مقدار پیروزی شما در درمان، به شما بازخورد می‌دهد. به گفتن مثال، بسته به کاری که انجام می‌دهید، مردمک‌های آن گشاد خواهد شد، گونه‌ها سرخ خواهد شد و زبان متورم می‌بشود.

این مانکن رباتیک اکنون حتی می‌تواند صداهای مبهمی تشکیل کند. یقیناً سازندگان آن متعهد شده‌اند که با یک به‌روزرسانی در سال جاری، یک ویژگی ارتباطی تجهیزبه GPT را به آن اضافه کنند تا به پزشکان آموزش دهد که چطور بیماران را آرام نگه دارند.

ادامه مطلب
دسر محبوب ایرانی‌ها در لیست محبوب‌ترین دسرهای سنتی دنیا برای افطار
آخرین مطالب

علاوه بر آموزش عملیات احیاء(CPR) می‌توان از این دستگاه برای آموزش لوله‌گذاری، تزریق وریدی، سنجش سختی خون و منفعت گیری از شوک برقی منفعت گیری کرد.

همینطور که خود مانکن به کاری که شما انجام می‌دهید، جواب می‌دهد، مجموعه حسگرهای آن می‌توانند تکنیک شما را بازدید کنند و بازخورد اراعه دهند. به گفتن مثال اگر آدام-ایکس در حالت احیاء تنظیم شده باشد، از کاربر می‌خواهد که آن را زنده نگه دارد و لپ‌تاپی که به او وصل است، مشخص می کند که دست‌ها برای فشردن قفسه سینه و انجام عملیات احیاء چه مقدار از موقعیت ایده‌آل فاصله دارند.

ادامه مطلب
افتاین ویتامین ها و مواد معدنی در بدن علتگرفتگی عضله می بشود

چیزهای بسیاری در رابطه آدام-ایکس وجود دارد که شگفتی برانگیز است، از جمله این‌که این ربات رگ‌های خونی دارد. به گفتن مثال، پزشکانی که باید راه هوایی را با بریدن نای باز کنند، امکان پذیر از دیدن جهش خون (مصنوعی) متعجب شوند. به طور شبیه، اگر یکی از ریه‌های تحت سختی از کار بیفتد، می‌توان از یک سوزن واقعی برای سوراخ کردن قفسه سینه و باد شدن مجدد ریه منفعت گیری کرد.

ناگفته نماند امکان معاوضه اندام‌های معمولی با اندام‌هایی که زخم‌های همانند‌سازی شده دارند که نیاز به مداخله جراحی یا تزریق وریدی دارند، وجود دارد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

آدام-ایکس حتی اندام تناسلی فعال دارد و بسته به سناریوی تمرینی می‌تواند ادرار یا خون دفع کند.

ادامه مطلب
کلید مبارزه با چاقی به کمک طب سنتی شناسایی شد

متأسفانه قیمت این مانکن رباتیک بالاست و یک دانشکده پزشکی یا دیگر مراکز آموزشی باید ۷۰ هزار دلار برای آن بپردازند.

منبع: خبرآنلاین



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments