گوگل تغییر مهمی را در شیوه گردآوری اطلاعات کاربران ایجاد می‌کند

گوگل تحول مهمی را در شیوه گردآوری اطلاعات کاربران تشکیل می‌کند


قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) از امسال برای شرکت‌هایی که دروازه‌دار برداشت خواهد شد، همانند گوگل و اپل اجرا خواهد شد. اکنون گوگل نحوه مراعات قانون DMA را توضیح داده که می‌تواند بر سرویس‌هایی همانند یوتوب و سرچ تأثیر بگذارد.

گوگل سند حمایتجدیدی با نام «درمورد DMA و سرویس‌های متصل شما» را انتشار کرده است. غول فناوری در سند خود توضیح می‌دهد که هنگامی DMA در ۶ مارس ۲۰۲۴ (۱۶ اسفند) اجرایی بشود، کاربران در صورت تمایل می‌توانند ربط بین سرویس‌های این شرکت را لغو کنند که با انجام این کار، سرویس‌های گوگل همانند یوتوب دیگر نمی توانند داده‌های کاربران را با دیگر سرویس‌های این شرکت به اشتراک بگذارند. این سرویس‌ها عبارت هستند از:

  • موتور جستجو گوگل
  • یوتوب
  • سرویس‌های تبلیغاتی
  • گو‌گل پلی
  • کروم
  • گو‌گل شاپینگ
  • گو‌گل مپس

تحول تازه سرویس‌های گوگل

گوگل تحول مهمی را در شیوه گردآوری اطلاعات کاربران تشکیل می‌کند ۷

علاوه‌براین، کاربران قادر خواهند می بود که انتخاب کنند کدام یک از سرویس‌های گوگل متصل باقی بمانند. متصل‌بودن سرویس‌های گو‌گل در این‌جا به این معنی است که داده‌ها و فعالیت کاربران با یکدیگر و دیگر سرویس‌های این شرکت به اشتراک گذاشته می‌بشود. به‌گفتن مثال، ویدیوهایی که در یوتوب تماشا می‌کنید برسی شده و سپس بر پایه آن، ویدیوهایی به شما نظر داده می‌بشود. به این علت بعد از اعمال قانون DMA، کاربران می‌توانند اشتراک‌گذاری داده‌های خود با سرویس‌های گو‌گل را متوقف کنند.

ادامه مطلب
پیکسل تبلت گوگل با قیمت 399 دلار بدون پایه مجدد روانه بازار شد_اصفهانیا

گو‌گل در سند خود اشاره کرده که هم چنان ترجیح می‌دهد کاربران ربط بین سرویس‌ها را برقرار نگه دارند. به حرف های این شرکت، «سرویس‌های متصل گوگل می‌توانند با یکدیگر کار کنند تا به شخصی‌سازی محتوا و نمایش تبلیغات پشتیبانی کنند» و وقتی که ربط یک سرویس را لغو می‌کنید، برخی از ویژگی‌های آن سرویس از بین می‌رود.

قوانین DMA عمدتاً در ماه می سال ۲۰۲۳ به اجرا درآمدند، اما از آنجایی که شرکت‌های دروازه‌دار در سپتامبر ۲۰۲۳ اشکار شدند، تا این مدت برخی از این قوانین اجرایی نشده است. تغییری که گو‌گل به آن اشاره کرده است تا حد بسیاری بر مشتریان اتحادیه اروپا اثرگذار خواهد می بود. یقیناً این گمان وجود دارد که غول موتور جستجو در نهایت به مشتریان خارج از اتحادیه اروپا نیز اجازه بدهد تا به این ویژگی‌های تازه دسترسی داشته باشند.

ادامه مطلب
گوگل از 87 برنامه کلاهبرداری رمزارزی شکایت کرد



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments