ایلان ماسک علت انفجار دومین مأموریت استارشیپ را توضیح داد

ایلان ماسک علت انفجار دومین مأموریت استارشیپ را گفت


دومین پرواز آزمایشی بزرگ‌ترین راکت فضایی، یعنی استارشیپ اسپیس ایکس، اگرچه پیروزی بزرگی می بود، اما بوستر سوپر هوی آن در راه برگشت منفجر شد و هشت دقیقه سپس نیز خود فضاپیمای استارشیپ به سرنوشت شبیهی دچار گردید. اکنون «ایلان ماسک» مدیرعامل اسپیس ایکس، در یک سخنرانی علت این انفجار را توضیح داده است.

بر پایه گزارشی تازه، ایلان ماسک در جلسه‌ای برای شرکت اسپیس ایکس او گفت که انفجار استارشیپ به این علت رقم خورد که این شرکت ناچار می بود اکسیژن مایع را از این فضاپیما بیرون بکشد. در آزمایش موشک‌های تازه طبق معمولً شرکت‌ها به‌جای محموله‌های واقعی، از ماده‌های فرد دیگر همانند اکسیژن مایع، برای اضافه‌کردن وزن به فضاپیما منفعت گیری می‌کنند؛ ماسک او گفت که اگر اسپیس ایکس از محموله واقعی منفعت گیری می‌کرد، می‌توانست از انفجار جلوگیری کند.

ادامه مطلب
اطلاعات بیشتری از ردمی 13 5G آشکار شد؛ ظرفیت باتری و شدت شارژ_اصفهانیا
ایلان ماسک علت انفجار دومین مأموریت استارشیپ را گفت ۷

علت انفجار استارشیپ در دومین پرواز آزمایشی خود

ماسک درمورد انفجار مرحله دوم استارشیپ او گفت که علت این ناهنجاری خود اسپیس ایکس بوده است. او فرمود که اسپیس ایکس مرحله دوم استارشیپ را به‌طور کامل با اکسیژن مایع و متان پر کرده می بود. او گفت وقتی که این شرکت تلاش کرد این اکسیژن را در میانه پرواز تخلیه کند، مرحله دوم استارشیپ منفجر شد.

ایلان ماسک او گفت:

«دومین پرواز درواقع تقریباً به مدار رسیده می بود و از قضا اگر محموله‌ای داشت، می‌توانست آن را در مدار زمین رها کند؛ چون علت این که واقعاً استارشیپ به مدار نرسید این می بود که ما اکسیژن مایع را تخلیه کردیم. و اکسیژن مایع تبدیل آتش‌سوزی و انفجار شد. به این علت من فکر می‌کنم که ما یک راهکار واقعی برای رسیدن به مدار در سومین پرواز اشکار کرده‌ایم.»

در پرتاب آزمایشی استارشیپ، می‌بایست معادل وزن محموله‌ای که این راکت قرار است روزی به فضا ببرد، ماده‌ای دیگر در آن قرار بگیرد تا مشخصات رانش و قوت بوستر برای بلندکردن این فضاپیما دقیقاً آزمایش و بازدید بشود. بر پایه حرف های‌های ایلان ماسک، اسپیس ایکس تصمیم دارد در مأموریت‌های ناسا ۲۰۰ تُن محموله را به‌طور منظم با استارشیپ به مدار رساند.

ادامه مطلب
اپل به گمان زیادً یک پردازنده سیگنال تصویری (ISP) اختصاصی برای آیفون‌ها می‌سازد

این چنین ماسک درمورد استارلینک سخن بگویید‌هایی داشت و او گفت که اسپیس ایکس اکنون به ۲.۳ میلیون کاربر در سراسر جهان خدمات اراعه می‌دهد. او او گفت که تا اواخر سال ۲۰۲۴ اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در کشورهای بیشتری در دسترس خواهد می بود.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments