مورد عجیب ماشین لباسشویی ال‌جی؛ مصرف 3.7 گیگابایت اینترنت روزانه!

مورد شگفت ماشین لباسشویی ال‌جی؛ مصرف ۳.۷ گیگابایت اینترنت روزانه!


به‌نظر می‌رسد برخی از لوازم خانگی هوشمند، همانند لباسشویی ال‌جی به‌طور غیرعادی مصرف اینترنت بالایی دارند. کاربری فهمید شده که ماشین لباسشویی او روزانه ۳.۶۶ گیگابایت اینترنت مصرف کرده است. او می‌گوید اکنون ناچار شده دسترسی دستگاه به روتر را مسدود کند. تا این مدت علت دقیق این مقدار مصرف داده‌ اشکار نشده است؛ اگرچه هک‌کردن دستگاه‌های هوشمند و سوءاستفاده از آن‌ها دور از ذهن نیست.

کاربری در ایکس اسکرین‌شاتی از مقدار مصرف اینترنت ماشین لباسشویی ال‌جی خود انتشار کرده که در یک روز، این دستگاه ۳.۵۷ گیگابایت آپلود و نزدیک به ۱۰۰ مگابایت دانلود داشته است. درمورد این رقم شگفت‌وغریب گمان‌های مختلفی وجود دارد؛ برای مثال، طبق معمولً ماشین لباسشویی‌های هوشمند تنظیمات انواع گوناگون پوشاک را دانلود می‌کنند. بااین‌حال، این چنین مصرف داده‌ای منطقی نیست.

مورد شگفت ماشین لباسشویی ال‌جی؛ مصرف ۳.۷ گیگابایت اینترنت روزانه! ۷

دلایل احتمالی مصرف زیاد اینترنت در ماشین لباسشویی LG

صاحب این ماشین لباسشویی به‌شوخی حرف های است که احتمالا ماشین لباسشویی او ارز دیجیتال استخراج می‌کند. اگرچه این چنین امری به‌نظر غیرواقعی می‌آید، اما می‌تواند اتفاق بیفتد. پیش‌ازاین، هکرها از دستگاه‌های هوشمند ال‌جی سوءاستفاده کرده بودند.

ادامه مطلب
برادران رایت اولین پرواز را با هواپیما انجام دادند

این چنین یک هکر امکان پذیر از منبع های سخت‌افزاری ماشین لباسشویی به‌گفتن بخشی از یک بات‌نت منفعت گیری کند. کنترل ماشین لباسشویی ال‌جی به‌گفتن بخشی از یک بات‌نت بزرگ برای استخراج ارزهای دیجیتال یا تشکیل شبکه‌های شرورانه آن‌قدرها هم که به‌نظر می‌رسد دور از ذهن نیست. با اتصال چندین دستگاه هوشمند کم‌مصرف، همانند این ماشین‌ لباسشویی، می‌توان یک شبکه پرقدرت برای استخراج رمزارز تشکیل کرد.

یکی دیگر از دلایل حجم بالای آپلودها می‌تواند اشتباه در سیستم‌عامل روتر باشد. دیگر کاربران مقدار مصرف داده‌های ماشین لباسشویی هوشمند ال‌جی خود را انتشار کرده‌اند و به‌نظر می‌رسد که این دستگاه‌ها طبق معمولً کمتر از ۱ مگابایت اینترنت در روز مصرف می‌کنند.

ادامه مطلب
اولین بنچمارک تراشه M3 مکس اپل منتشر شد: عملکرد مشابه M2 اولترا

اگرچه توییت‌های منتشرشده به‌نظر غیرجدی می‌آیند، اما جلوگیری از هک‌کردن دستگاه‌های هوشمند می‌تواند امری مهم و حیاتی باشد. فکر کنید که برای مثالً اگر دستگاه‌های اینترنت اشیای پزشکی یا صنعتی توسط مهاجمان هک شوند، این چنین اتفاقاتی امکان پذیر خطرات بسیاری را به‌جستوجو داشته باشد.





منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments