پردازنده گرافیکی RTX 3050 6GB

مشخصات احتمالی کارت گرافیک انویدیا RTX 3050 6GB آشکار شد


انویدیا در نمایشگاه امسال CES از سه پردازنده گرافیکی تازه سری RTX 40 SUPER رونمایی کرد که زیاد قوی بودند و نظر کارشناسان را جلب کردند. اکنون انویدیا درحال آماده‌شدن برای اراعه یک کارت گرافیک تازه به نام RTX 3050 6GB است که قرار است در چند هفته آینده روانه بازار بشود. برخلاف RTX 3050 مهم با حافظه ۸ گیگابایتی که در ژانویه ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰) اراعه شد، این مدل تازه دارای تعداد هسته، حجم حافظه، پهنای باند و قوت کمتر است.

بر پایه گزارشی تازه، انویدیا انگارً به‌زودی نسخه ۶ گیگابایتی RTX 3050 را اراعه می‌کند. بااین‌حال، به اندازه نسخه مهم ۸ گیگابایتی خود قوی نخواهد می بود، چون انگارً این نسخه ۱۰ درصد هسته‌های CUDA و ۳۳ درصد پهنای باند کمتر خواهد داشت. تعداد هسته‌های CUDA در نسخه ۶ گیگابایتی ۲۳۴۰ عدد است که این مقدار در نسخه ۸ گیگابایتی ۲۵۶۰ می بود. این چنین گمان دارد پهنای باند این نسخه ۱۶۸ گیگابایت‌برثانیه در قیاس با ۲۲۴ گیگابایت‌برثانیه در نسخه ۸ گیگابایتی باشد.

ادامه مطلب
«کارخانه هوش مصنوعی» فاکسکان و انویدیا ساخت خودروهای خودران را تقویت می‌کند

مشخصات احتمالی RTX 3050 6GB

مشخصات احتمالی کارت گرافیک انویدیا RTX 3050 6GB آشکار شد ۷

مطابق اطلاعات آشکار‌شده، RTX 3050 6GB در قیاس با ۱۳۰ وات نسخه مهم، قوت TDP را به ۷۰ وات افت داده است. این افت به‌طور قابل توجهی بر فرکانس این پردازنده تأثیر می‌گذارد. فرکانس مهم که روی ۱۰۴۲ مگاهرتز تنظیم است، به ۵۱۰ مگاهرتز افت می‌یابد. بوست کلاک اما کمتر تحت‌تأثیر قرار گرفته و فقط ۳۰۷ مگاهرتز کمتر از نسل قبلی خود است.

بر پایه گزارش‌های قبلی، برخی از پردازنده‌های RTX 3050 6GB با خنک‌کننده‌های غیرفعال اراعه خواهد شد که به علت نیاز به انرژی کمتر قابل‌قبول است. این پردازنده در چند هفته آینده انتشار خواهد شد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
انویدیا زمان برگزاری اتفاقات خود در CES 2024 را خبرداد

باتوجه به مشخصات آشکار‌شده این نسخه، تقریباً هیچ مشابهتی نمی‌توان بین این نسخه با نسخه ۸ گیگابایتی قدیمی‌تر اشکار کرد و بهتر می بود که انویدیا این نسخه را با نام RTX 3040 اراعه کند.



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments