گیشه ۱۴۰۲، هزار میلیارد تومانی شد

گیشه ۱۴۰۲، هزار میلیارد تومانی شد » اصفهانیا


هاشم میرزاخانی درمورد حالت فروش سینمای ایران او گفت: فروش سینمای ایران در دی ماه از مرز هزار میلیارد تومان گذشت، پیش‌بینی ها این می بود که تا آخر امسال به این رقم فروش برسیم اما استقبال مردم از سینما این عدد را رقم زد؛ به طوری که دو ماه سریعتر از موعدی که فکر می‌شد این کار محقق شد.

وی با اشاره به آمار فروش امسال سینمای ایران افزود: مطابق آمار سمفا از ابتدای فروردین سال ۱۴۰۲ تا ۲۴ دی فروش سینمای ایران بیشتر از هزار میلیارد تومان بوده است. این چنین تا بحال بیشتر از ۲۳ میلیون و ۴۷۲ هزار نفر در ۶۵۰ هزار سانس به تماشای فیلم‌ها در سینماها پرداخته‌اند. در این رقم، سهم فروش گیشه سینماها بیشتر از ۴۹۱ میلیارد تومان با بیشتر از ۱۲ میلیون نفر و سهم سامانه‌های فروش آنلاین از فروش سینما تا بحال بیشتر از ۵۰۸ میلیارد تومان با بیشتر از ۱۱ میلیون نفر مخاطب است.

ادامه مطلب
نمایش‌های خیابانی؛ شور و نشاط به ارمغان آوردند » اصفهانیا

بنا بر اظهار، مدیرعامل موسسه سینماشهر درمورد سهم فیلم‌های اکران شده در سال ۱۴۰۲ او گفت: فروش فیلم‌های اکران شده در سال ۱۴۰۲ بیشتر از ۹۵۵ میلیارد تومان با بیشتر از ۲۲ میلیون و ۵۵۱ هزار مخاطب بوده است. این چنین سهم فروش گیشه سینماها از مبلغ فروش کل بیشتر از ۴۷۱ میلیارد تومان با بیشتر از ۱۱ میلیون نفر مخاطب بوده است. سهم سامانه‌های فروش آنلاین نیز ۴۸۴ میلیارد تومان با بیشتر از ۱۰ میلیون نفر مخاطب بوده است.

میرزاخانی با اشاره به آمار فیلم‌هایی که از سال قبل به اکران خود در سال ۱۴۰۲ ادامه دادند، او گفت: در آمار اراعه شده، فروش فیلم‌های سینمایی همانند «ملاقات خصوصی»، «بخارست»، «خط استوا» و… که در سال قبل اکران شدند و اکران آن تا امسال ادامه داشت نیز محاسبه شده است، بیشتر از ۳۳ میلیارد تومان و بیشتر از ۷۱۳ هزار نفر مخاطب مربوط به این فیلم ها می باشند که سهم فروش گیشه سینماها از فروش این فیلم‌ها بیشتر از ۱۶ میلیارد تومان با بیشتر از ۳۷۷ هزار نفر مخاطب می بود. سهم سامانه‌های فروش آنلاین نیز از فروش این فیلم‌ها بیشتر از ۱۶ میلیارد تومان با بیشتر از ۳۳۶ هزار نفر مخاطب است.

ادامه مطلب
آقای جبلی! دیدید که ناچار شدید راهی را که رفتید برگردید و حرفی را که زدید بعد بگیرید؟
آخرین مطالب

او همین طور گفت: فروش دیگر فیلم‌هایی که در سال ۱۴۰۲ تا بحال اکران شده‌اند (همانند فیلم‌های هنر وتجربه و فیلم‌های خارجی) نیز بیشتر از ۱۰ میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان با بیشتر از ۲۰۷ هزار نفر مخاطب می بود. سهم سامانه‌های فروش آنلاین از فیلم‌های «هنر و توانایی» و خارجی امسال بیشتر از ۳ میلیارد و ۶۸۹ میلیون تومان با بیشتر از ۸۴ هزار نفر مخاطب بوده و سهم سامانه‌های فروش آنلاین نیز بیشتر از ۷ میلیارد تومان با ۱۲۲ هزار نفر مخاطب است.

ادامه مطلب
تازه ترین قیمت‌های بیمه شخص ثالث در اصفهان اظهار شد

میرزاخانی فرمود: تئاترهای کمدی که در سینماهای منتخب به اجرای برنامه می‌پردازند در این آمار محاسبه نمی‌شوند. این چنین میانگین قیمت بلیت نیز در سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴۲ هزار تومان به ازای هر نفر است.

۲۲۰۵۷

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments