خوشا شیراز  و وضع بی‌مثالش

خوشا شیراز  و وضع بی‌مثالش » اصفهانیا


مجمع شهرداران آسیایی، پایتخت‌های محیط زیستی، فرهنگی و گردشگری خود برای سال ٢٠٢۴ را به طور رسمی معارفه کرد و در بین این پایتخت‌ها دو شهر ایرانی نیز به چشم می‌خورد.

مجمع شهرداران آسیایی، پایتخت‌های محیط زیستی، فرهنگی و گردشگری خود برای سال ٢٠٢۴ را به طور رسمی معارفه کرد و در بین این پایتخت‌ها دو شهر ایرانی نیز به چشم می‌خورد. شهر شیراز به گفتن پایتخت محیط زیستی و شهر همدان به گفتن پایتخت گردشگری انتخاب شد و شهر غبیری (لبنان) به گفتن پایتخت فرهنگی انتخاب شدند. انتخاب این سه شهر بعد از انتشار کردن فراخوان و بازدید خواست‌های دریافت شده از بین شهرهای عضو صورت گرفته است. وجود دو شهر ایرانی خوشحال کننده و مسرت قسمت است به اختصاصی انتخاب شیراز به گفتن پایتخت محیط زیستی آسیا، شهری در نزدیکی و همسایگی اصفهان که همیشه این دو شهر را به دو خواهر زیباروی ایران تشبییه می‌کنند. شیراز شهری با قدمت و زیباست که همیشه به داشتن هوای دلکش و خوش، شهرت داشته و همانند اصفهان از مقاصد مهم گردشگران خارجی است. اما آنچه برای اصفهان اتفاق افتاده و آن را از شهری با زاینده رود جاری و هوای خوش به شهری همیشه آلوده با زاینده رود خشک و مشکلات متعدد زیست محیطی تبدیل کرده گسترش بی رویه صنعت است همان مسئله ای که شیراز از آن مصون مانده و از معدود کلان‌شهرهایی است که با آلودگی هوای کم‌تری روبه رو است، تا امروز به گفتن پایتخت محیط زیستی آسیا نام گذاری بشود.

ادامه مطلب
اجلاس به معارفه توانمندی‌های اصفهان پشتیبانی کرد

 اصفهان هم روزگاری همانند شیراز هوای خوشی داشت و زندگی در آن دلکش‌تر از امروز می بود اما گسترش صنعت در حال بلعیدن این شهر است و هیچ کس به اعتراضات مردم به گسترش بی حد و اندازه صنعت و تبعات زیست محیطی و هم این چنین صدمه‌هایی که بر روی سلامتی شهروندان می‌گذارد، توجهی نمی‌کند و انگار هیچ عزمی برای نجات اصفهان از این حالت تاسف بار وجود ندارد. باید به مردم شیراز تبریک او گفت که توانسته اند بر عطش گسترش بی اندازه صنعت در شهر و استانشان تسلط کنند و انتخابش به گفتن پایتخت محیط زیستی آسیا مشخص می کند حالت محیط زیست در این شهر از تعداد بسیاری از شهرهای ایران و آسیا بالاتر است و این جای تحسین و تشویق دارد. امید که شهرهایی همانند اصفهان، یزد، شیراز، کرمان و… به جای این که برای گسترش، اشتغال و پیشرفت شهرشان دست به دامن صنایع و معادن شوند، از گردشگری و صنایع دستی و میراث‌های ماندگارشان ثروت آفرینی کنند. 

ادامه مطلب
باخت تیلور برنامه‌های یزدانی را به هم ریخت!



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments