دیوان عالی آمریکا درخواست تجدیدنظر در پرونده اپل و اپیک گیمز را رد کرد

دیوان عالی آمریکا خواست تجدیدنظر در پرونده اپل و اپیک گیمز را رد کرد


دیوان عالی ایالات متحده آمریکا خواست اپیک گیمز برای تجدیدنظر در بازدید رفتارهای انحصارطلبانه اپل در حوزه توزیع اپلیکیشن‌ها را رد کرد. این دیوان در واقع خواست هر دو شرکت برای بازدید نتیجه پرونده‌ای که در سال ۲۰۲۰ اغاز شده می بود را رد کرده است. این رأی تا حد بسیاری به سود اپل صادر شده می بود اما این چنین خواستار اعمال تغییراتی در اپ استور می‌بشود.

پرونده اپل و اپیک گیمز در سال ۲۰۲۰ و با پیاده‌سازی سیستمی برای دورزدن کمیسیون پرداخت‌های اپ استور اغاز شد. در ادامه اپل بازی فورتنایت را از فروشگاه خود حذف کرد و این دو شرکت به دادگاه رفتند. در آخر دادگاه، قاضی «گونزالز راجرز» اکثر ادعاهای اپیک گیمز را رد کرد، اما اظهار داشت که کوپرتینویی‌ها با تشکیل محدودیت در عرصه پرداخت‌ها، ضدرقابتی عمل کرده‌اند. در نتیجه از اپل خواسته شد تا امکان منفعت گیری از راه حلهای پرداخت جانشین را فراهم کند. اما این شرکت به دلایل گوناگون اجرای این حکم را به تعویق انداخت.

ادامه مطلب
نمک‌زدن به غذا ریسک سرطان معده را تا ۴۱ درصد افزایش می‌دهد_اصفهانیا

رأی دیوان عالی درمورد پرونده اپل و اپیک گیمز

اکنون امروز رأی دیوان عالی که بعد از دادگاه تجدیدنظر صادر شده است، اپل را وادار می‌سازد تا قوانین اپ استور را به سود اراعه آزادی‌های زیاد تر به گسترش‌دهندگان تحول دهد. بر این مبنا، فروشگاه اپلیکیشن‌های اپل باید به گسترش‌دهندگان اجازه دهد تا از راه حلهای پرداخت جانشین منفعت گیری کنند.

اگرچه صدور این حکم یک پیروزی برای اپیک گیمز محسوب می‌بشود، اما «تیم سویینی»، مدیرعامل این شرکت در پستی در شبکه اجتماعی ایکس در این باره اظهار نارضایتی کرد. او و شرکتش امیدوار بودند که دیوان عالی اپل را به‌گفتن یک شرکت انحصارطلب معارفه کند و حکم سنگین‌تری علیه کوپرتینویی‌ها صادر بشود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
آمریکا و چین درمورد خطرات احتمالی و امنیت هوش مصنوعی مذاکره می‌کنند_اصفهانیا

گفتنی است که اپیک گیمز چند زمان پیش پیروزی بزرگی را در پرونده روبه رو گوگل به دست آورد و هیئت منصفه به سود این شرکت رأی دادند. در آن دادگاه باید چشم به راه باشیم تا ببینیم حکم قاضی چه خواهد می بود.





منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments