سد معبر خلأهای قانونی برای رفع تخلفات شهری

سد معبر خلأهای قانونی برای از بین بردن تخلفات شهری » اصفهانیا


وجود معتادان متجاهر یا کودکان کار و متکدیان در خیابان‌های اصفهان از جمله معضلاتی است که برای تعداد بسیاری از مردم سوال شده است چرا یک‌بار برای همیشه جمع‌آوری و چهره شهر از آنها پاک نمی‌بشود.

این در حالی است که شهرداری و سمن‌های مردمی فعال در حوزه کودکان کار یا کارتن‌خواب‌ها زمان‌ها است در این حوزه فعالیت‌های مستمر و مداومی دارند. این که گره کار کجاست و چطور باید آن را حل کرد از سوی ۱۳ سازمان دخیل در چرخه رسیدگی به این نوشته مدام توپی بوده است که در میدان فرد دیگر انداخته شده و اشکار نیست حلقه مفقوده این زنجیره کدام یک از این نهادهاست؛ اما طبق معمول در رابطه جمع‌آوری متکدیان، کودکان کار و کارتن‌خواب‌ها نخستین نهاد شهرداری است و انگشت تهمت و انتقاد طبق معمول ابتدا به این سمت و سپس به سمت دیگر قسمت‌ها همچون بهزیستی و نیروی انتظامی و غیره می‌رود. در همین جهت به تازگی نشست هم‌اندیشی مدیران شهری با اصحاب رسانه با نوشته هوشمندسازی و تغیرات تازه در حوزه پیشگیری و از بین بردن تخلفات شهری در اصفهان برگزار شد و تا حد قابل‌توجهی نیز به نوشته یاد شده پرداخته شد. بماند که معضلات سد معبر خود یکی از این کلاف‌هایی است که بین ۱۳ نهاد متولی سردرگم شده و سرنخ اگرچه پیداست اما در ادامه مسیر گره‌های بسیاری وجود دارد.  در این نشست روح ا… ابوطالبی، مدیرکل پیشگیری و از بین بردن تخلفات شهری شهرداری اصفهان در جواب به اصفهان امروز که این قبیل معضلات را نقل کرد و خواست رسانه‌ای شدن آن را به‌منظور حل معضلات یک‌بار برای همیشه، نقل کرد، او گفت: در عرصه سد معبرهایی که از سوی زیباسازی یا داربست‌های مناسبتی هیئت‌های مذهبی تشکیل می‌بشود مدام حرف های‌ایم که عدل و قانون یکسان است اما قضیه اینجاست که در برخی از مناطق شهر فضای تبلیغاتی مناسب تعبیه نشده است. بااین‌وجود در رابطه در ایستگاه‌های صلواتی طی دو سال تازه به‌طوری داخل مذاکره و تعامل شده‌ایم که هم سخن‌شنوی آنها زیاد تر شده و هم در پی افت تخلفات، درصد شکایات مردمی نیز افت یابد. در ادامه مهدی بقایی، معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان به نوشته معتادان متجاهر پرداخت و در جواب به اصفهان امروز اظهار کرد: باید ابتدا سیکل این مورد را گفتن و تفهیم کرد تا ماموریت های هر نهاد به‌طور کامل اشکار بشود. به‌طور کل به‌این‌ترتیب است که برای این افراد باید جایی به نام غربالگری وجود داشته باشد که شهرداری آن را تملک و تجهیز کند و سپس بهزیستی و سیستم قضایی به همراه علوم پزشکی در آن وجود داشته و هرکس داخل شد را تا سه روز آنجا نگه دارند. طی این زمان باید اشکار بشود فرد مذکور بیمار، معتاد یا بی خانواده است که در ادامه متولی معتاد سیستم قضایی و هدایت او به کمپ ماده ۱۶ بوده و بیمار توسط دانشگاه علوم پزشکی یا بهزیستی به مراکز درمانی هدایت می‌بشود و به همین منوال قضیه مدیریت می‌بشود. این که چرخه مذکور کجا گیر می‌کرد طبق معمول در رابطه نبوده است فضای کافی در مراکز ماده ۱۶ می بود که به این منظور شهرداری ساختمان ۳ طبقه زیاد اختصاصی‌ای را برای سیستم غربالگری ساخت تا قضیه حل شد؛ اما در ادامه آن را در اختیار کل استان قرار دادند. چه بسا که اگر در اختیار شهر می بود مشاهده می‌کردید که هیچ معتاد متجاهری در شهر باقی نمی‌ماند چرا که ساختمان یاد شده کامل و با پروتکل‌های اختصاصی‌ای ساخته شده می بود و ساز و کار کاملی در این عرصه داشت.

ادامه مطلب
کاوه رضایی؛ ستاره ای که تازه احیا شده است

1705593265 796 سد معبر خلأهای قانونی برای از بین بردن تخلفات شهری 
اما با شرایط حاضر ما هر روز دور باطل می‌زنیم به‌این‌ترتیب که افراد را چندین بار دستگیر کرده و آنها مجدد آزاد خواهد شد که علت این کاستی برای خلأهای قانونی و مشکلات حاضر است یعنی در برخی قسمت‌ها ضعف ارگانی وجود داشته و جاهایی هم ضعف‌های قانونی مانع از از بین بردن کامل مشکل و تخلفات است. معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان در ادامه از تشکیل سامانه‌ای برای ثبت‌نام تقاضای راه‌اندازی ایستگاه‌های صلواتی، داربست و بنر برای تبلیغات مراسم مذهبی خبر داد و او گفت: ۳۰۰ نقطه در شهر مکان‌یابی و در سایت وابسته اراعه شده تا متقاضیان بتوانند از این طریق برای دریافت مجوز عمل کنند. بقایی با گفتن این که شهرداری با موجی از تقاضا در خصوص ایستگاه‌های صلواتی، داربست و بنر برای تبلیغ مراسم مذهبی روبه رو است، از تشکیل سامانه‌ای برای ثبت‌نام در این عرصه خبر داد و اظهار کرد: قبل از راه‌اندازی این سامانه ۳۰۰ نقطه در شهر مکان‌یابی و در سایت وابسته اراعه شده تا متقاضیان بتوانند از این طریق برای دریافت مجوز عمل کنند.

ادامه مطلب
یک شهر و دو نرخ! » اصفهانیا

1705593265 625 سد معبر خلأهای قانونی برای از بین بردن تخلفات شهری 
عدم تمایل دست‌فروشان به وجود در بازارهای روز
او در خصوص بازارهای روز که در نقاط گوناگون شهر به خدمت‌رسانی می‌پردازند هم او گفت: اکنون بازار بعثت روزهای جمعه و دوشنبه در اختیار کسبه و دست‌فروشان قرار می‌گیرد و یقیناً دست‌فروشانی که نیروهای از بین بردن تخلفات شهری با آن‌ها برخورد می‌کنند به این روزبازارها نمی‌آیند، چون شغل آن‌ها دست‌فروشی نیست. معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به احداث بازار گل‌وگیاه ارغوان توسط سازمان میدان ها میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: بخشی از این بازار به فعالیت مشاغل خانگی تعلق یافته است و تلاش می‌کنیم در عرصه گسترش مشاغل خانگی فعالیت‌های بیشتری انجام دهیم. او خاطرنشان کرد: صاحبان محصولات دانش‌بنیان می‌توانند این محصولات را در فروشگاه‌های کوثر به فروش برسانند. بقایی در ادامه توضیحاتی را در خصوص الزام رسیدگی به حالت دست‌فروشان متخلف و ساماندهی آنها فرمود و او گفت: شهرداری اصفهان در قیاس با دیگر شهرها تا بحال حرکت ناشایستی با دست‌فروشان نداشته است و با این که نفس کار قهری است و مسئولان ناگزیر به برقراری قانون می باشند، اما برخورد بد و ناشایستی در پیش نمی‌گیرند.
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان در خصوص نگهداری معتادان نیز گفت: ساختمان ۳ طبقه‌ای برای این افراد در نظر گرفته شد ولی به جای این که در اختیار شهر باشد در اختیار استان قرار گرفت و به همین علت مشکل شهر درمورد وجود افراد معتاد و بیمار رفع نشد.
او در ادامه گفت: از بین بردن سد معبر برخی صنوف که مزاحمت تشکیل کرده‌اند، مطابق بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری انجام می‌بشود، چون برخی شغل‌ها نباید در محدوده شهر باشد و برخی دیگر تزاحم دارند که باید آن‌ها را ساماندهی کرد.

ادامه مطلب
دوبی شهر دوستدار دوچرخه می شود
آخرین مطالب

1705593265 90 سد معبر خلأهای قانونی برای از بین بردن تخلفات شهری 
اظهار بی‌سیمی مطلب‌های الزامی ۱۳۷ به خدمات شهری
بقایی با گفتن این که یکی از واحدهای اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت خدمات شهری واحد اپراتور بی‌سیم است، او گفت: همه مطلب‌های اعلامی چه از طریق ۱۳۷ و چه از طریق مدیران، سطح‌بندی و در ۳ سطح زرد، نارنجی و قرمز دسته‌بندی می‌بشود، سپس مطلب موردنظر توسط اپراتور به مسئول وابسته یا مدیر منطقه خبر‌رسانی می‌بشود تا ضمن پاسخگویی به‌موقع، از مشکلاتهای بعدی جلوگیری بشود.
او قسمت فرد دیگر از فعالیت این اداره را مربوط به ناظران بازخورد دانست و در ادامه گفت: تعدادی از نیروهای اداره هماهنگی و کنترل عملیات در مناطق پانزده‌گانه نظارت اختصاصی‌ای بر همه واحدهای خدمات شهری داشته و ضمن اظهار موارد الزامی، بر روی مطلب‌های سریع اظهار شده از طریق ۱۳۷ نظارت اختصاصی دارند و صحت و شدت انجام موارد را اظهار می‌کنند.
او پافشاری کرد: این ناظران از طریق بازدیدهایی در سطح مناطق حالت کلی مناطق از نظر نظافت، جمع‌آوری پسماند، فضای سبز، سرویس‌های بهداشتی، حالت سد معبر، مصالح ساختمانی در معابر، کنترل حالت تابلوهای ترافیکی و غیرترافیکی، موارد و نواقص عمران و ترافیک را بازدید می‌کنند تا از طریق مکاتبه با مناطق پیگیری‌های ملزوم انجام بشود.

ادامه مطلب
روزنامه اصفهان امروز شماره 4911؛ ۱۲ خرداد1403

1705593266 828 سد معبر خلأهای قانونی برای از بین بردن تخلفات شهری 
شناسایی سامانمند نقاط تخلفات شهری از طریق سیستم ماهواره‌ای
مدیرکل پیشگیری و از بین بردن تخلفات شهری شهرداری اصفهان نیز در این نشست با گفتن این که در دوران مدیریت اداره پیشگیری و از بین بردن تخلفات شهری عمل های شاخصی در خصوص هوشمندسازی به وقوع مدام، اظهار کرد: نخستین عمل پیاده‌سازی سامانه جامع تخلفات شهری در مناطق پانزده‌گانه و ناژوان می بود که جامع‌ترین برنامه مدیریتی شهری در حوزه تخلفات است. ابوطالبی با اظهار این که همه خدمات در این اداره در این سامانه بارگذاری شده است، افزود: این سامانه سال قبل در منطقه ۵ به طور پایلوت اغاز به کار کرد. این چنین همه مشکلات سامانه رفع و فعالیت‌های موردنیاز در آن بارگذاری شد.او رصد نقاط دارای فعالیت غیرمجاز ساختمانی از طریق ماهواره را عمل دیگر این اداره دانست و او گفت: با منفعت گیری از این سامانه و بر پایه اطلاعاتی که از ماهواره دریافت می‌بشود، می‌توان ضمن پایش ساخت‌وسازها، تغییراتی که روی اراضی اتفاق می‌افتد را رصد کرد و بعد از استخراج اطلاعات مربوط به هرگونه تجاوز و تعدی به حریم اراضی ملی و دولتی، برای پیشگیری عمل کرد. به حرف های او، از طریق این ماهواره نقاط دارای تخلفات ساختمانی شناسایی و صحت‌سنجی شده و در اسرع زمان نسبت به از بین بردن تخلف عمل می‌بشود. مدیرکل پیشگیری و از بین بردن تخلفات شهری شهرداری اصفهان با گفتن این که پیاده‌سازی سامانه صدور مجوز الکترونیکی برگزاری مراسم ملی و مذهبی در شهر یکی دیگر از عمل های انجام شده است، او گفت: از دیگر عمل های انجام شده می‌توان به پیاده‌سازی سامانه صدور مجوز الکترونیکی تابلوی صنفی در مناطق پانزده‌گانه و ناژوان، آموزش کارکنان در راستای تکریم ارباب‌رجوع و بالا بردن اطلاعات موردنیاز برای پیشبرد اهداف مجموعه، آموزش دفاع شخصی در جهت ورزیدگی و نشاط فردی، آموزش ضوابط شهرسازی مرتبط با تخلفات ساختمانی، آموزش سامانه جامع تخلفات شهری برای هوشمندی فرآیند کاری، آموزش حقوق شهروندی با نوشته قوانین مرتبط با شهرداری‌ها، آموزش سامانه مدیریت ناوگان حمل‌ونقل خودرویی و آموزش نحوه برخورد و ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر اشاره کرد.

ادامه مطلب
خرج زاینده‌رود  از دخل خالی » اصفهانیا

1705593266 102 سد معبر خلأهای قانونی برای از بین بردن تخلفات شهری 



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments