مقایسه سری گوشی های اس ۲۴

قیاس گوشی های سری گلکسی S24 سامسونگ با یکدیگر + جدول مشخصات


سرانجام انتظارها به سر رسید و سامسونگ از سری تازه پرچمداران سری S طی اتفاقات آنپکد ۲۰۲۴ رونمایی کرد. این سری با تمرکز بر قابلیت‌های هوش مصنوعی و اراعه کارکرد پردازشی مناسب به بازار می‌آیند تا صدر جدول پرفروش‌ترین تلفنهای جهان را مجدد به خود تعلق دهند. در ادامه به قیاس سری گوشی های اس ۲۴ می‌پردازیم و نگاهی به قابلیت‌های این پرچمدارها داریم.

قیاس مشخصات فنی سری گوشی های سامسونگ S24

در ابتدا نگاهی کلی به جدول سری گوشی های اس ۲۴ و مشخصات آن‌ها داریم:‌

گلکسی S24 گلکسی S24 پلاس گلکسی S24 اولترا
نمایشگر ۶.۲ اینچی داینامیک امولد ۲X با رزولوشن +FHD و نرخ‌رفرش ۴۸ تا ۱۲۰ هرتزی متغیر ۶.۷ اینچی داینامیک امولد ۲X با رزولوشن +QHD و نرخ‌رفرش ۴۸ تا ۱۲۰ هرتزی متغیر ۶.۷ اینچی داینامیک امولد ۲X با رزولوشن +QHD و نرخ‌رفرش ۴۸ تا ۱۲۰ هرتزی متغیر
پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰ (نسخه جهانی)/ اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (نسخه آمریکا) اگزینوس ۲۴۰۰ (نسخه جهانی)/ اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (نسخه آمریکا) اسنپدراگون ۸ نسل ۳ 
رم ۸ گیگابایت ۱۲ گیگابایت ۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت ۲۵۶، ۵۱۲ و ۱۰۲۴ گیگابایت
دوربین مهم ۳ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری بدون کم شدن کیفیت ۳ گانه شامل دوربین عریض ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی و تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری بدون کم شدن کیفیت ۴ گانه شامل دوربین عریض ۲۰۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، فوق‌‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی، پریسکوپ تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی با زوم ۵ برابری بدون کم شدن کیفیت و تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری بدون کم شدن کیفیت
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی ۱۲ مگاپیکسلی ۱۲ مگاپیکسلی
سیستم‌عامل اندروید ۱۴ اندروید ۱۴ اندروید ۱۴
سیستم بیومتریک حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر (اولتراسونیک)، تشخیص چهره حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر (اولتراسونیک)، تشخیص چهره حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر (اولتراسونیک)، تشخیص چهره

طراحی سری گوشی های سامسونگ اس ۲۴

کره‌ای‌ها در طراحی سری S24 زحمت چندانی به خرج ندادند و با دقت به جایگاه دوربین‌ها در قاب پشتی، تشخیص‌شان از نسل قبلی مقداری سخت می‌بشود. یقیناً که نمایشگر تخت حاضر در S24 اولترا، مقداری آن را از همتای قبلی‌اش نزدیک می‌کند. سامسونگ از فریم آلومینیومی در دو مدل استاندارد و پلاس منفعت گیری کرده، درحالی‌که S24 اولترا تجهیزبه فریم تیتانیومی است تا همانند رقیبش، یعنی آیفون ۱۵ پرو مکس، در برابر صدمه‌ها و ضربه‌های فیزیکی مقاوم باشد. علاوه‌‌ بر طراحی ظاهری، وزن تلفنهای این سری نیز چندان تغییری نکرده و تنها نسخه اولترا با ۲ گرم افت، ۲۳۲ گرم وزن دارد.

قیاس گوشی های سری گلکسی S24 سامسونگ با یکدیگر + جدول مشخصات ۳۲

گلکسی S24 و S24 پلاس به‌ترتیب از صفحه‌نمایش ۶.۲ و ۶.۷ اینچی منفعت‌مند می باشند و توسط گوریلا گلس ویکتوس ۲ محافظت خواهد شد. S24 اولترا نیز با نمایشگر ۶.۸ اینچی اراعه می‌بشود و با وجود کورینگ گوریلا گلس آرمور، از صدمه‌های سخت و فیزیکی در امان است. درنهایت گواهی IP68 خیال شما را از مقاومت بالای هر سه گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار راحت می‌کند.

صفحه نمایش سری گوشی های گلکسی اس ۲۴

در ادامه قیاس سری گوشی های اس ۲۴ به نمایشگر آن‌ها می‌رسیم؛ جایی که مدل استاندارد به صفحه‌نمایشی با کیفیت FHD تجهیزاست و S24 پلاس و S24 اولترا نیز ویدیوها و تصاویر را با کیفیت +QHD نمایش خواهند داد. هر سه گوشی از پنل داینامیک امولد ۲X و رفرش‌ریت متغیر ۱۲۰ هرتز منفعت می‌برند و با به‌کارگیری +HDR10، کنتراست رنگی مناسبی را در اراعه محتوای دلخواه‌تان دارند.

مقایسه سری گوشی های اس ۲۴
قیاس گوشی های سری گلکسی S24 سامسونگ با یکدیگر + جدول مشخصات ۳۳

در مشخصات گوشی های S24، وجود فناوری LTPO به چشم می‌آید؛ تکنولوژی گسترش‌یافته سامسونگ که تبدیل مصرف کمتر انرژی می‌بشود و سطح پرچمداران سامسونگ را به رقیب آمریکایی‌شان، یعنی آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس می‌رساند. از طرفی دیگر روشنایی ۲۶۰۰ نیت، گفتن پرنورترین گوشی‌ کهکشانی‌ها را به سری S24 تعلق می‌دهد و با دقت به قابلیت Vision Booster، عملکردی بصری بهتری را از آن‌ها می‌بینیم.

دوربین سری گوشی های گلکسی S24

سامسونگ مدام دوربین‌های باکیفیتی را در پرچمدارانش تعبیه کرده و سری S24 نیز از این نوشته مستثنی نیست. کره‌ای‌ها در گلکسی S24 و S24 پلاس از سه دوربین مهم ۵۰ مگاپیکسلی با ضریب اف ۱.۸، اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۲ و تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با ضریب اف ۲.۴ و زوم اپتیکال ۳ برابری منفعت گرفته است. دوربین سلفی هر سه گوشی نیز تصاویری با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل به ثبت می‌رساند.

مقایسه سری گوشی های اس ۲۴
قیاس گوشی های سری گلکسی S24 سامسونگ با یکدیگر + جدول مشخصات ۳۴

از طرفی دیگر اگرچه ناظر وجود مجدد دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی در S24 اولترا هستیم؛‌ اما این‌بار تغییرات مهمی در ساختار و نرم‌افزار دوربین‌های این گوشی اعمال شده‌ تا توانایی عکاسی و فیلم‌برداری با گلکسی اس ۲۴ اولترا دلنشین‌تر از قبل به نظر برسد. برای مثال هوش مصنوعی مولد حاضر در S24 اولترا، امکان حذف سوژه‌های اضافه و ویرایش حرفه‌ای تصاویر را مهیا می‌سازد و دوربین پریسکوب تله‌فوتو با افزایش ۵ برابری، تصاویری با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسل تشکیل می‌کند. مشخصات دوربین‌های تله‌فوتو و اولتراواید نیز شبیه دو مدل بالاست و کارکرد مناسبی در عکاسی دارند.

باتری سری گوشی های S24 گلکسی

یکی دیگر از تفاوت‌های سری S24 سامسونگ در فضای باتری آن‌ها است. گلکسی S24 با ۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت افزایش، به ظرفیت باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دست یافته و گلکسی S24 پلاس نیز از باتری ۴۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی منفعت می‌برد. این رقم برای باتری S24 اولترا بدون ثابت مانده و نیرومندترین گوشی سری S24 با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی از راه می‌رسد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید
مقایسه سری گوشی های اس ۲۴
قیاس گوشی های سری گلکسی S24 سامسونگ با یکدیگر + جدول مشخصات ۳۵

گلکسی S24 از شارژ سیمی ۲۵ وات و بی‌سیم ۱۵ وات حمایتمی‌کند، درحالی‌که مشخصات S24 پلاس و S24 اولترا حاکی از وجود شارژ ۴۵ وات سیمی و ۱۵ وات بی‌سیم است. اگرچه وجود هوش مصنوعی و قابلیت‌های بهینه‌سازی، ما را نسبت به کارکرد بهتر باتری امیدوار کرده، اما تا زمان انجام تست‌های تخصصی نمی‌توان درمورد این نوشته نظر قطعی داد.

پردازنده سری گوشی های سامسونگ گلکسی اس ۲۴

بهٰ‌جرئت دقت تعداد بسیاری از کاربران به پردازنده‌های این سری است. یکی از تفاوت‌ های سری اس ۲۴ در تنوع نسخه‌های قابل اراعه است؛ چیزی که در سری قبل ناظر آن نبودیم. گلکسی S24 و S24 پلاس در دو نسخه تجهیزبه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ (بازار آمریکا) و اگزینوس ۲۴۰۰(بازار جهانی) راهی بازار خواهد شد. گلکسی S24 اولترا نیز تنها یک ورژن با وجود اسنپدراگون ۸ نسل ۳ دارد.

مقایسه سری گوشی های اس ۲۴
قیاس گوشی های سری گلکسی S24 سامسونگ با یکدیگر + جدول مشخصات ۳۶

تازه ترین تراشه کوالکام که انگارً گفتن نیرومندترین تراشه اندرویدی را یدک می‌کشد، به یک هسته قوی کورتکس X4 با فرکانس ۳.۳ گیگاهرتز، پنج هسته نیمه‌قوی A720 با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز و نهایتاً دو هسته کم‌مصرف A520 با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز تجهیزاست تا کارکرد بهینه و مناسبی داشته باشد. مطابق حرف های آمریکایی‌ها، واحد گرافیکی آن نسبت به نسل قبل خود،‌ ۲۵ درصد سریع تر عمل می‌کند و به همین مقدار انرژی کمتری هدر می‌دهد. همینطور واحد پردازش عصبی (NPU) نیز در راستای اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی به‌کار گرفته می‌بشود.

از سویی دیگر با اگزینوس ۲۴۰۰ طرف هستیم. این پردازنده در قیاس با نسل قبلش، ۱.۷ برابر بهتر شده و کارکرد آن در اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی ۱۴.۷ برابر بهبود اشکار کرده است. اگزینوس ۲۴۰۰ بر پایه آخرین فرآیند ۴ نانومتری +LPP طراحی شده و ساختار آن از ۱۰ هسته، شامل یک هسته Cortex-X4 با فرکانس ۳.۲۱ گیگاهرتز، ۲ هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز، ۳ هسته Cortex-A72 با فرکانس ۲.۵۹ گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A520 با فرکانس ۱.۹۶ گیگاهرتز منفعت‌مند است.

مقایسه سری گوشی های اس ۲۴
قیاس گوشی های سری گلکسی S24 سامسونگ با یکدیگر + جدول مشخصات ۳۷

گلکسی S24 در دو ظرفیت ۸/۱۲۸، ۸/۲۵۶ و ۸/۵۱۲ گیگابتیت راهی بازار می‌بشود، درحالی که مقدار رم مدل پلاس به ۱۲ گیگابایت رسیده و دو نسخه ظرفیت ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت دارد. گلکسی S24 اولترا نیز رم ۸ گیگابایت را به‌طور کلی حذف کرده و در سه ورژن ۱۲/۲۵۶، ۱۲/۵۱۲ و ۱۲/۱۰۲۴ گیگابایت در دسترس قرار می‌گیرد. یقیناً که خدمات ابری هوش مصنوعی به سری S24 آمده و قابلیت خلاصه‌نویسی در اپلیکیشن‌های داخلی همانند Notes، ضبط صدا و کیبورد سامسونگ را در اختیار کاربران می‌گذارد. در تنظیمات هر سه گوشی، سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6.1 مشاهده می‌بشود که هفت سال آپدیت نرم‌افزاری را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

جمع‌بندی

در این مقاله به قیاس سری گوشی های اس ۲۴ پرداختیم و حوالی برخی از با اهمیت ترین قابلیت‌های آن‌ها سخن گفتیم. این سری با در رنگ‌بندی‌های زیبایی راهی بازار می‌بشود و با وجود قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و کارکرد پردازشی مناسب،‌ توانایی‌ جذابی را برای کاربران رقم می‌زند.

گلکسی S24 و S24 پلاس تگ قیمتی ۷۹۹ و ۹۹۹ دلاری خواهند داشت و نیرومندترین مدل این سری، یعنی S24 اولترا نیز با قیمت ۱۳۹۹ دلار راهی بازارهای جهانی می‌بشود. غول‌ کره‌ای این چنین از یک حلقه هوشمند در انتهای اتفاقات پرده برداشت، اما حوالی ویژگی‌های آن صحبتی نکرد.

سری گلکسی S24 در چند نسخه اراعه می‌بشود؟

دو مدل استاندارد و پلاس در دو ورژن متفاوت با پردازنده‌های اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ روانه بازارهای مقصد‌شان خواهد شد. این چنین گلکسی S24 اولترا تنها یک نسخه با وجود تازه ترین تراشه کوالکام خواهد داشت.

اراعه این سری از چه وقتی اغاز می‌بشود؟

اراعه سری گلکسی S24 حدوداً دو هفته دیگر، یعنی انتهای ژانویه (۱۱ بهمن) اغاز می‌بشود.

کارکرد گیمینگ سری S24 چطور است؟

تا این مدت بنچمارک رسمی از تلفنهای سری گلکسی S24 انتشار نشده، اما با وجود اسنپدراگون ۸ نسل ۳، انتظار کارکرد پردازشی و گرافیکی بالایی را داریم.


اسپانسر این اتفاقات دیجیاتو، دی‌جی‌لند است؛ دی‌جی‌لند، خرید اینترنتی کالای دیجیتال



منبع

About Author

ادامه مطلب
بهترین گوشی های سامسونگ در رنج‌های قیمتی گوناگون
0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments