رانندگی با فونیکس آریزو 8

توانایی رانندگی با فونیکس آریزو ۸ در پیست آیلند، سوناتای چینی!


با وجود آن‌که روز به روز از تنوع سدان‌ها در بازار جهانی کاسته می‌بشود اما این خودروها مدام علاقمندان خود را در بازار ایران و جهان دارند. بعد از توقف تشکیل ام وی ام ۵۵۰، زمان‌ها می بود که مدیران ماشین محصولی در کلاس سدان و با پیشرانه حجیم به بازار اراعه نکرده می بود. اکنون این رویه تحول کرده است، چرا که این شرکت تصمیم اراعه فونیکس آریزو ۸ را دارد.

فونیکس آریزو ۸ بزرگترین،‌ لوکس‌ترین و یقیناً گران‌ترین محصول مدیران ماشین در کلاس سدان‌ها خواهد می بود. این ماشین از نظر مشخصات فنی هم سطح تیگو ۸ پرومکس است و یقیناً قیمت شبیهی نیز نسبت به مدل کراس‌اوور خود دارد. در آخرین روزهای دی‌ماه ۱۴۰۲، فرصتی برای اصحاب رسانه فراهم شد تا در پیست آیلند با این ماشین ملاقاتی داشته باشند. آن‌چه در ادامه می‌خوانید، حاصل بازدید مختصر ما از این ماشین است.

نگاهی مختصر به فونیکس آریزو ۸

چری آریزو ۸ که در بازار ایران با برند فونیکس اراعه خواهد شد، یک سدان بین‌قامت از شرکت خودروسازی چری چین است. این ماشین محصولی تازه به حساب می‌آید، چرا که از سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی (شهریور ۱۴۰۱) به سبد محصولات چری افزوده شده است. شرکت چینی اخیرا نسخه پلاگین هیبریدی این ماشین را نیز تحت برند فالوین معارفه کرده است که امکان اراعه آن به بازار ایران در آینده نزدیک وجود دارد.

ادامه مطلب
راهنمای مسافران کهکشان به کتابفروشی‌ها می‌رسد
توانایی رانندگی با فونیکس آریزو ۸ در پیست آیلند، سوناتای چینی! ۱۷

قسمت سدان‌های چری که با پیشوند آریزو شناخته خواهد شد، اکنون شرایط متغیری نسبت به خانواده کراس‌اوورهای آن با پیشوند تیگو دارد. در قسمت کراس‌اوورها، ناظر مدل‌های تیگو ۲ (ام وی ام X22)، تیگو ۴ (ام وی ام X55)، تیگو ۷، تیگو ۸ و تیگو ۹ هستیم. اما در قسمت سدان‌ها تنها سه محصول آریزو ۵،‌ آریزو ۶ و اکنون آریزو ۸ وجود دارند. تشکیل نسخه‌های دیگر این خانواده یعنی آریزو ۳ و آریزو ۷ متوقف شده است. به این علت اکنون آریزو ۸ محصول پرچمدار قسمت سدان‌های چری به حساب می اید.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اپلیکیشن Nothing Chats به دلایل امنیتی از گوگل پلی حذف شد

جایگزینی سوناتا با یک ماشین مونتاژی

قوانین سختگیرانه واردات ماشین جهت شده‌اند تا روز به روز از تنوع خودروهای خارجی در بازار ایران کاسته بشود. در نتیجه قیمت خودروهای محبوبی همچون هیوندای سوناتا و کیا اپتیما افزایش قابل توجهی اشکار می‌کند. یقیناً نسل تازه اپتیما با نام کیا K5‌ به بازار ایران اراعه شده است اما وجود آن با موتور دو لیتری تنفس طبیعی،‌ تنها سایه‌ای از محبوبیت اپتیما را به عکس می‌کشد. در این چنین شرایطی مدیران ماشین زمان را غنیمت شمرده است و با اراعه فونیکس آریزو ۸، تصمیم دارد تا دقت مخاطبان قسمت سدان‌ها را به خود جلب کند.

کابین فونیکس
توانایی رانندگی با فونیکس آریزو ۸ در پیست آیلند، سوناتای چینی! ۱۸

بدون شک می‌توان او گفت که آریزو ۸ طراحی قابل قبولی دارد. این ماشین به گفتن یک سدان اندازه متوسط، می‌تواند رضایت مخاطبان را نسبت به خودش جلب کند. طراحی این ماشین همانند به سدان‌های چینی متوسط یا بزرگ قلمداد می‌بشود اما از نمادهای طراحی بزرگان این صنعت همچون سدان‌های آئودی نیز در آن منفعت گرفته شده است. کابین این ماشین نیز مدرن،‌ راحت و جادار برسی می‌بشود. اما بزرگترین مزیت آریزو ۸ برای مشتری ایرانی طراحی آن نیست،‌ بلکه پیشرانه آن است.

ادامه مطلب
انسان‌ها 7 هزار سال زودتر از انتظارات ما به آمریکا رسیده بودند

خوشبختانه در فونیکس آریزو ۸ ناظر تحول رویه چینی‌ها هستیم. زیر کاپوت این ماشین پیشرانه دولیتری توربوشارژر مشترک با تیگو ۸ پرومکس قرار دارد. این پیشرانه حداکثر ۲۵۴ اسب‌بخار قوت و ۳۹۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند که رقم های قابل قبولی برای یک سدان اندازه متوسط می باشند. جعبه دنده هفت سرعته دوکلاچه نیز ماموریت انتقال قوت را در این ماشین برعهده دارد.

رانندگی با فونیکس آریزو ۸

به نظر می‌رسد بزرگترین سوال مخاطبان در خصوص سدان اندازه متوسط فونیکس، شتاب آن باشد. خب باید به شما بگوییم که شتاب صفر تا صد این ماشین در پیست آیلند ۷.۴ ثانیه ضبط شد. یقیناً این ماشین با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژر نیز در بازارهای دیگر اراعه شده است که شتاب آن نسخه کمتر از عدد به دست آمده توسط ما است. این چنین خط ترمز این ماشین ۴۱ متر به دست آمد که رقم قابل قبولی به حساب می‌آید.

ادامه مطلب
رندرهای گلکسی زد فلیپ 6 تغییرات این دستگاه را مشخص می کند + ویدیو

همانند دیگر سدان‌های دیفرانسیل جلو، مقداری کم‌فرمانی را زمان رانندگی با آریزو ۸ حس خواهید کرد. خوشبختانه فنربندی ماشین نرم است و منفعت گیری از سیستم تعلیق چنداتصاله یا مولتی‌لینک در قسمت عقب،‌ علتمی‌بشود تا سواری نرمی را با این ماشین توانایی کنید.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

آریزو ۸ بزرگترین و لوکس‌ترین سدان خانواده محسوب می‌بشود،‌ از این رو امکانات ایمنی مختلفی را در این ماشین خواهید دید. هشت کیسه هوا، سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش به همراه دستیارهای رانندگی خودران سطح دوم از جمله این سیستم‌ها می باشند که حس امنیت را به راننده منتقل می‌کنند.

پیست آیلند
توانایی رانندگی با فونیکس آریزو ۸ در پیست آیلند، سوناتای چینی! ۱۹

در قسمت امکانات رفاهی نیز تجهیزات مناسبی را در این ماشین خواهید دید. سقف پانوراما به همراه سانروف، سیستم ورود و استارت بدون کلید، گرمکن و سردکن صندلی‌های جلو و عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تصفیه هوا و دریچه برای ردیف عقب، سیستم صوتی سونی به همراه ۸ بلندگو با نمایشگر ۱۲.۳ اینچی لمسی، درگاه USB ردیف عقب و جلو، شارژر وایرلس، نورپردازی داخلی، صندوق پران برقی و تنظیم برقی صندلی‌های جلو از جمله تجهیزات آریزو ۸ می باشند. یقیناً این ماشین به سیستم عطرپاش نیز تجهیزاست که محیط مطبوعی را در کابین ماشین فراهم می‌کند.

ادامه مطلب
لیست قیمت محصولات فونیکس برای اردیبهشت 1403 اظهار شد + جدول_اصفهانیا

قیمت و رقبای آریزو ۸

قیمت فونیکس آریزو ۸ تا این مدت از سوی مدیران ماشین اظهار نشده است اما انتظار داریم تا این ماشین با قیمتی در محدوده تیگو ۸ پرومکس یعنی نزدیک به دو میلیارد تومان به بازار اراعه بشود. جدی‌ترین رقیب آریزو ۸ در بازار ایران، سدان‌های وارداتی اندازه متوسط خواهند می بود. دانگ فنگ شاین مکس، کیا K5 و هونگچی H5‌ رقبای مهم آریزو ۸ را راه اندازی خواهند داد. در صورتی که این ماشین با قیمتی کمتر از رقبای وارداتی خود داخل بازار بشود، می‌تواند پیروزی بزرگی را در بازار ایران کسب کند. بعد از انجام واردات کامل و وجود محسوس سدان‌های وارداتی در بازار ایران، ناظر رقابت آریزو ۸ با سدان‌های وارداتی گوناگون خواهیم می بود.



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments