ارزش بازار متا در حال رسیدن به یک تریلیون دلار است

قیمت بازار متا در حال رسیدن به یک تریلیون دلار است


متا سال ۲۰۲۴ را در روال زیاد خوبی اغاز کرده است. سهام این شرکت بعد از افزایش ۲۰۰ درصدی قیمت آن در سال ۲۰۲۳، اکنون به مرز ۱ تریلیون دلار نزدیک شده است. مطابق آخرین برآوردهای انجام‌شده، قیمت بازار متا اکنون ۹۶۶.۶۰ میلیارد دلار است، به این معنی که ۳۳.۴ میلیارد دلار با نقطه عطف یک تریلیون دلاری فاصله دارد.

همانطور که اینسایدر توضیح می‌دهد، اگر قیمت متا به یک تریلیون دلار برسد، به جمع غول‌های فناوری دیگر از جمله مایکروسافت، اپل، آلفابت، آمازون و انویدیا اضافه خواهد شد که قیمت بازار همه آن‌ها اکنون یک تریلیون دلار یا زیاد تر است. مایکروسافت با قیمت بازار ۲.۹۳ تریلیون دلاری اکنون پیشتاز این حوزه است.

قیمت بازار متا در حال رسیدن به یک تریلیون دلار است ۷

یقیناً متا قبلاً نیز به این پیروزی دست یافته است. قیمت غول فناوری آخرین بار در ژوئن سال ۲۰۲۱ از مرز ۱ تریلیون دلار عبور کرده می بود. این چنین سهام متا در ۷ سپتامبر همان سال به بیشترین حد خود در تاریخ، یعنی ۱.۰۸ تریلیون دلار رسید.

ادامه مطلب
هابل تصویری از کهکشان میزبان یک اختروش ثبت کرد_اصفهانیا

با این حال، همانند تعداد بسیاری از شرکت‌های فناوری دیگر، متا نیز بعد از افت تقاضا برای محصولات و خدمات فناوری به جستوجو افت محدودیت‌های حرکتی مرتبط با کووید، با چالش‌های شدیدی روبه رو شد. در فوریه سال ۲۰۲۲، متا بعد از انتشار کردن گزارش درآمد سه ماهه چهارم خود که نشان داد پایگاه کاربران فعال روزانه فیس بوک برای اولین بار در تاریخ افت یافته است، بزرگترین نابودی یک روزه در تاریخ شرکت‌های ایالات متحده را متحمل شد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اتحادیه اروپا می‌خواهد با قانون کنترل چت، همه مطلب‌های کاربران را اسکن کند_اصفهانیا

متا برای افت هزینه‌ها و چالش‌ها، ۱۱۰۰۰ نفر را در نوامبر ۲۰۲۲ اخراج کرد و قول داد که ۲۰۲۳ «سال کارآمدی» خواهد می بود. به نظر می رسد که کوششهای شرکت نتیجه‌قسمت بوده است. در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، متا درآمد زیاد خوبی را گزارش کرده می بود که از برآورد تحلیلگران پیشی گرفت.



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments