ایران - هنگ‌کنگ؛ ببر و صعود را قطعی کن!

هنگ‌کنگ؛ ببر و صعود را قطعی کن! » اصفهانیا


عرفان حاج‌بابایی: ایران اکنون در اغاز عبور از دروازه صعود به مرحله بعدی جام ملت های آسیا قرار دارد. تیمی که با امید و انگیزه قهرمانی پا به هجدهمین دوره جام ملت ها گذاشته و در اولین بازی هم شروعی مقتدرانه در روبه رو فلسطین داشت. شروعی که در دل خود بیم و امیدهایی را به همراه داشت. از طرفی قوت خط دعوا تیم ملی امیدوارکننده می بود و از طرفی دیگر، شکنندگی در دفاع طی چندین صحنه، نگرانی هایی را به جستوجو داشت. اکنون ایران در دومین بازی خود با هنگ کنگ رو به رو خواهد شد. دیداری که می تواند تبدیل قطعی شدن صعود به مرحله سپس بشود.

هنگ کنگ؛ حریفی که آشناست

علی رغم دور بودن دو سرزمین از لحاظ جغرافیایی، ایران اکنون با فوتبال هنگ کنگ چندان غریبه نیست. جدای از تقابل های تیم های امید دو سرزمین در بازی های آسیایی هانگژو و مسابقات مقدماتی المپیک ۲۰۲۴، در آبان قبل، دو تیم در مرحله مقدماتی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که ایران توانست با اراعه نمایشی برتر، با چهار گل هنگ کنگ را ناکامی دهد. با دقت به این دیدار تازه، کادرفنی تیم ملی قاعدتا آنالیز کاملی از کارکرد هنگ کنگ در اختیار دارد و می توان امیدوار می بود که ایران همان نمایش آبان ماه را جمعه شب هم تکرار کند.

ادامه مطلب
برانکو رفت چون پرسپولیسی‌ها صداقت نداشتند! » اصفهانیا

آمار امیدبخش ایران

تیم ملی فوتبال ایران که از ۱۹۶۸ در بازی های جام ملت ها وجود دارد، تا بحال در دومین بازی خود در این رقابت ها ناکامی نخورده و موفق به کسب ۸ برد و ۶ تساوی شده است. این آماری است که برای ایران در اغاز دومین بازی خود روبه رو هنگ کنگ در جام ۲۰۲۳، دلگرم کننده و امیدبخش است. ایران در دوره قبل و در دومین بازی خود با نتیجه ۲-۰ ویتنام را ناکامی داده و اکنون باز هم باید بازی با تیمی شرق آسیایی را توانایی کند.

ادامه مطلب
عکس‌| پرسپولیس در هواپیمای خاطره‌انگیز کریستیانو رونالدو » اصفهان امروز آنلاین

کلین شیت واقعا مهم است

کادرفنی تیم ملی به رویکردی تهاجمی باور دارد و در این بین، کارکرد خط دفاعی تیم ملی کمتر مورد دقت قرار گرفته است. به همین علت، ایران کمتر توانسته در بازی های تازه خود دروازه خود را بسته نگه دارد. با این حال نباید فراموش کرد که گل نخوردن تیم ملی و کسب تفاضل خوب در دور گروهی زیاد حائز اهمیت است. در بازی های حذفی، برای مثال تفاوتی بین برد ۴-۰ و ۳-۲ وجود ندارد اما در دور گروهی این چنین شرایطی حاکم نیست چرا که در صورت برابر شدن امتیازات، این تفاضل گل است که تعیین کننده تیم برتر خواهد می بود. بعد مهم است که تیم ملی با چه نتیجه ای هنگ کنگ را ناکامی دهد و گلی نخورد. باید این مسئله را در نظر داشت که امکان برابر شدن امتیازات با امارات در روز پایانی وجود دارد و آن گاه این تفاضل گل است که می تواند صدرنشینی ایران را ضمانت کند.

ادامه مطلب
جواب محمدرضا احمدی داده شد؛ ایستادن پشتیبانی داور چهارم روبه رو دوربین تلویزیون نادرست می بود!؟

دروازه هایی که در امان نیست

نه فقط ایران بلکه اکثر تیم های مدعی و بزرگ جام، دروازه خود را در اولین بازی خود باز شده دیدند. ژاپن ۲ بار روبه رو ویتنام و کره جنوبی و عربستان یک بار روبه رو بحرین و عمان دروازه خود را باز شده دیدند و خود ایران هم در روبه رو فلسطین یک گل خورد. هنگ کنگ هم که حریف جمعه شب ایران است، در اولین بازی خود با وجود ناکامی روبه رو امارات، یک گل به این تیم زد. این آمار نشان می دهد که هیچ تیمی از گل خوردن در امان نیست و هر حریفی این شانس را دارد تا در طول جریان بازی به گل برسد بعد باید در خط دفاع و دروازه زیاد مواظب می بود و احتیاط کرد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

ستاره های تیم ملی فیکس می شوند؟

ادامه مطلب
عکس| مسی یه تار مو با رباط صلیبی فاصله داشت! » اصفهانیا

تیم ملی بازی با فلسطین را در شرایطی اغاز کرد که رامین رضاییان به علت یک صدمه دیدگی مختصر و سردار آزمون به علت دیر اضافه شدن به اردو، بازی را از روی نیمکت اغاز کردند و در ادامه به ترکیب اضافه شدند و نمایش خوبی هم از خود به نمایش گذاشتند. این گمان وجود دارد که با دقت به آمادگی این دو بازیکن، امیر قلعه نویی در جدال روبه رو هنگ کنگ از این دو بازیکن باتجربه و باکیفیت در ترکیب اولیه خود منفعت گیری کند. ضمن این که با دقت به صدمه دیدن شجاع خلیل زاده، قلب دفاعی تیم ملی هم ناظر تحول خواهد می بود و باید دید کدام بازیکن این شانس را دارد که در دومین بازی ایران در جام ملت ها در ترکیب ثابت به میدان برود.

ادامه مطلب
سپاهان بدون دومین گلزن لیگ روبه رو ملوان

ایران - هنگ‌کنگ؛ ببر و صعود را قطعی کن!

۲۵۴ ۲۵۱



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments