باسوادترین کشورهای جهان کدامند؟

باسوادترین کشورهای جهان کدامند؟ » اصفهانیا


همه ما حق تحصیل و حق دسترسی به مدرسه را مسلم می دانیم؛ اکنون یک نظرسنجی درمورد آموزش در مدارس می‌گوید، ۶۸ درصد از کودکان برای تحصیل در مقطع ابتدایی به مدرسه می‌روال، اما در این بین ۶۰ درصد معتقد می باشند که در مدرسه به قدر کافی یاد نمی‌گیرند.

به نقل از پروژه ایران، از بین ۱۹۵ سرزمین جهان،‌ ۶۰ سرزمین در عرصه آموزش رتبه بالاتری دارند و رتبه‌بندی کشورهایی که بیشترین افراد تحصیل‌کرده را دارند، مشخص می کند که برخی از کشورها سیستم آموزشی منحصر به فردی دارند.

در زیر با بازدید سیستم‌ آموزشی ۶۰ سرزمین دنیا رتبه این کشورها در عرصه آموزش مشخ شده است.

۶۰ ـ سریلانکا:

دانش‌آموزان این سرزمین فقط باید تا ۱۴ سالگی در مدرسه بمانند.

جمعیت: ۲۱.۸۹ میلیون نفر

شاخص تحصیلات: ۰.۷۵

مقدار باسوادی: ۹۲.۶۱%

پیشرفت تحصیلی: ۰%

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

جمعیت ۲۱ میلیون نفری سریلانکا مشخص می کند که افراد بسیاری در این سرزمین نیاز به آموزش دارند و شاخص تحصیلی ۰.۷۵ است که از آن به گفتن شاخص گسترش انسانی یاد می‌گیرد.

تحصیل در سریلانکا فقط تا ۱۴ سالگی اجباری است و بعد از آن افراد انتخاب می‌کنند که ادامه تحصیل دهند و یا برای خود شغلی انتخاب کنند.

۵۹ ـ آلبانی:‌

دانش‌آموزان این سرزمین برای پیشرفت تحصیلی شرط نمره دارند.

جمعیت: ۲.۸۳ میلیون نفر

شاخص تحصیلات: ۰.۷۵

مقدار سواد: ۹۷.۵۵%

پیشرفت تحصیلی: ۵.۳۲٪

تحصیل در آلبانی حداقل تا ۱۶ سالگی اجباری است و افراد باید در همین مقطع نیز چندین بار در امتحانات شرکت و نقره قبولی کسب کنند.

تخمین زده می‌بشود که ۵ هزار مدرسه برای ۲.۸۳ میلیون جمعیت در سرزمین آلبانی وجود دارد و آموزش در این سرزمین به سه مرحله تقسیم می‌بشود. آموزش ابتدایی تا کلاس نهم ادامه دارد و دانش‌آموزان برای ادامه تحصیل باید امتحان بدهند و این آزمون برای آخر کلاس دوازدهم نیز تکرار می‌بشود.

۵۸ ـ فیجی:

مدرسه رفتن در فیجی برای ۸ سال اول تحصیل رایگان و اجباری است.

جمعیت: ۹۳۸۰۵۷

شاخص آموزش: ۰.۷۶

مقدار باسوادی: ۹۳.۷%

پیشرفت مدرسه: ـ

با وجود این که شاخص آموزش در فیجی ۰.۷۶ اما پنجاه و هشتمین سرزمین با سواد جهان محسوب می‌بشود. مدارس این سرزمین زیاد تر توسط دولت، گروه‌های مذهبی و یا استانداری اداره خواهد شد و تعداد بسیاری از مدارس در دوره ابتدایی بر مواردی همانند کشاورزی، نجاری، فلزکاری یا اقتصاد خانه تمرکز دارند. با این حال وزارت آموزش و پرورش این سرزمین سخت تلاش کرده است تا آموزش را برای توده‌ها مقرون به صرفه‌تر کند و انگارً هم نتیجه داده است.

۵۷ ـ اوروگوئه:

معلمی یک حرفه زیاد مورد احترام در سراسر سرزمین اوروگوئه است.

جمعیت: ۳.۴۲ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۷۷

مقدار باسوادی: ۹۸.۴۴%

پیشرفت تحصیلی: ۶.۸٪

با این که مهد کودک در اروگوئه برای سه سال اول زندگی کودکان در دسترس است اما آموزش در این سرزمین اجباری نیست تا وقتی که کودک چهار ساله بشود. در این سرزمین دانش‌آموزان تا ۱۷ سالگی تحصیل می‌کنند و با این سیستم آموزشی اروگوئه بیشترین نرخ باسوادی را در بین کشورهای آمریکای جنوبی دارد.

در حقیقت، اروگوئه علاوه بر این که ۵۷ اُمین سرزمین تحصیلکرده در جهان است، از نظر رتبه باسوادی نیز در رتبه ۵۸ قرار دارد. معلمی در اینجا لزوماً سخت نیست؛ چون این حرفه در اوروگوئه زیاد مورد احترام است و زیاد تر دستمزد زیاد خوبی دارد.

۵۶ ـ‌ رومانی:

طی سال‌های تازه نرخ تحصیل اجباری در این سرزمین رو به افزایش است.

جمعیت: ۱۹.۸۹ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۷۷

مقدار باسوادی: ۹۸.۷۶%

پیشرفت تحصیلی: ۹.۶۸٪

از سال ۱۹۸۰ سیستم آموزشی سرزمین رومانی دستخوش تغییرات بسیاری شد. اکنون آموزش در این سرزمین رایگان است و دانش‌آموزان باید حداقل تا سن ۱۸ یا ۱۹ سالگی در مدرسه بمانند.

در سال ۱۹۹۶، نزدیک به ۳۰ هزار مدرسه در سراسر رومانی وجود داشت. طی سال‌های اخیررومانی مدارس خود را تجهیز کرد و ناظر صعود کشورش به ۵۶اُمین سرزمین تحصیل‌کرده جهان بوده است.

۵۵ ـ پرتغال:

وجود نرخ پیروزی بالا در مقطع دبیرستان علتمی‌بشود که این سرزمین در رتبه‌های بالاتری قرار بگیرد.

جمعیت: ۱۰.۲۵ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۷۷

مقدار باسوادی: ۹۵.۴۳%

پیشرفت تحصیلی: ۲۷.۵۱٪

شاخص آموزش در پرتغال این سرزمین را در رتبه ۵۵ لیست تحصیل‌کرده‌ترین کشورهای جهان قرار می‌دهد. با این حال تعداد دانش‌آموزانی که به نتایج یادگیری پیشرفته دست می‌یابند ، پرتغال را در رتبه ۱۹ در جهان قرار می‌دهد. همانند تعداد بسیاری از کشورهای دیگر، تحصیل در پرتغال نیز رایگان است.

هنگامی که فردی تحصیلات خود را به آخر رساند، می‌تواند دو شکل آموزش عالی را برای خودش انتخاب کند: اولی دانشگاه داشت و دومی «پلی‌تکنیک» که سیستمی است که بر توانایی‌های شغلی و عملی زیاد تر تمرکز دارد.

۵۴ ـ گراندا:

برداشت سالانه در این سرزمین تأثیر بسیاری بر تعداد دانش‌آموزان در مدرسه دارد.

جمعیت: ۱۲۶۱۸۳

شاخص آموزش: ۰.۷۷

مقدار سواد: ۹۶%

پیشرفت مدرسه: ـ

هر ملتی روش زندگی خود را دارد و به نظر می رسد، تعداد مزارع در سراسر گرانادا واقعاً بر سیستم آموزش و تحصیل تأثیر می‌گذارد. این سرزمین در قیاس با تعداد بسیاری از کشورهای دیگر جمعیت نسبتاً پایینی دارد و با تنها ۱۲۶۱۸۳ نفر در رتبه ۵۴ این فهرست نقش دارد.

گرانادا نرخ ثبت نام بسیار بالایی در مدرسه دارد و دانش‌آموزان اجازه دارند در سن ۱۴ سالگی از مدرسه خارج شوند. با این حال مقدار فقر در سراسر جزیره، امکانات ضعیف مدارس و وجود دانش‌آموزان برای پشتیبانی به خانواده‌هایشان در برداشت محصول به این معنی است که نرخ غیبت در بین کودکان دبستانی ۷ درصد است.

۵۳ ـ‌ بحرین:

دختران زیاد زیاد تر از پسران در بحرین ترک تحصیل می‌کنند.

جمعیت: ۱.۴۹ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۷۷

مقدار باسوادی: ۹۵.۷۲%

پیشرفت تحصیلی: ۶.۸۹٪

آیا می‌دانستید که بحرین دارای قدیمی‌ترین سیستم آموزش عمومی در بین کشورهای شبه جزیره عربستان است؟ این سیستم در سال ۱۹۳۲ وقتی که فقط دو مدرسه برای پسران وجود داشت، راه‌اندازی شد. از آنجا، دولت اغاز به افتتاح مدارس جداگانه برای دختران و زمان‌هایی برای پیشبرد یادگیری افراد در سراسر سرزمین در قرن بیستم کرد.

تحصیل در بحرین رایگان است اما تا این مدت مدارس خصوصی وجود دارد و فقط در سال‌های تازه اجباری شده است. فقط ۴۰ درصد از دانش‌آموزان دبستانی به مرحله بعدی می‌رسند و گمان ترک تحصیل دختران زیاد زیاد تر از پسران است. با این حال، دولت در تلاش است تا این اعداد را تحول دهد.

ادامه مطلب
اهداف فولاد مبارکه در عرصه افت حوادث زیاد متعالی است

۵۲ ـ تونگا:

موقعیت مکانی و حالت مالی به شدت بر تحصیل افراد در تونگا تأثیر می‌گذارد.

جمعیت: ۱۰۷۷۷۳

شاخص آموزش: ۰.۷۸

نرخ سواد: ـ

پیشرفت مدرسه: ـ

این سرزمین به علت داشتن شاخص تحصیلی ۰.۷۸، پنجاه و دومین سرزمین با تحصیلات عالی در جهان است. این سرزمین این چنین دارای نرخ بالای ثبت نام است اما ۲ درصد از کودکان یا توانایی پرداخت هزینه تحصیل را ندارند یا در مناطق دور افتاده زندگی می‌کنند.

این چنین تخمین زده می‌بشود که فقط ۹۵ مدرسه ابتدایی در سراسر تونگا وجود دارد اما هنگامی بدانید کمتر از ۱۰۸ هزار نفر در این سرزمین زندگی می‌کنند، امکان پذیر مقداری شگفتی‌آورتر باشد. با بالا رفتن از نردبان آموزش، تعداد مدارس با تنها ۲۲ دبیرستان و نزدیک به ۲۰ موسسه آموزش عالی افت می یابد.

۵۱ ـ صربستان:

تحصیلات افراد از دبستان همه به تست‌ها و نمرات بستگی دارد.

جمعیت: ۷.۱۵ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۷۸

مقدار سواد: ۹۸%

پیشرفت تحصیلی: ۲۳.۵۱٪

شاخص تحصیلات صربستان ۰.۷۸ است که آن را در رتبه ۵۱ جهان قرار می‌دهد. رتبه باسوادی ۹۸ درصد است و رتبه ۶۷ در جهان را دارد. و درصد پیشرفت تحصیلی آن را در رتبه ۲۱ در جهان قرار داده است.

تحصیل در صربستان فقط تا ۱۵ سالگی اجباری است. در آخر دوره ابتدایی، دانش‌آموزان در آزمونی شرکت می‌کنند که امتیازات، فهرست مدارس انتخابی و نمرات قبلی‌شان اشکار می‌بشود که به مدرسه حرفه‌ای، ژیمناستیک یا هنرستان بر‌وند.

۵۰ ـ بلغارستان:

این سرزمین با افتمعلم مبارزه می‌کند.

جمعیت: ۶.۶۹ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۷۸

مقدار باسوادی: ۹۸.۳۹%

پیشرفت تحصیلی: ۲۰.۶۲%

همانند تعداد بسیاری از کشورهای دیگر، تحصیل در بلغارستان تا وقتی که فردی به سن ۱۶ سالگی برسد، اجباری است و سیستم تحصیلی تبدیل نرخ باسوادی ۹۸.۳۹٪ می‌بشود. این در حالی است که ناآرامی‌های سرزمین که تبدیل نرخ پایین زاد و ولد برای چندین سال شد، تبدیل افت دانش‌آموزان و در نهایت معلمان برای مدتی شد.

مدارس خصوصی در دهه ۱۹۹۰ رونق گرفتند. تا سال ۲۰۰۲، ۴۲ کالج و دانشگاه در سراسر بلغارستان وجود داشت که ۴.۹ درصد از بودجه ملی این سرزمین تا سال سپس صرف آموزش و پرورش می‌شد.

۴۹ ـ‌ باربادوس:

این سرزمین میلیاردها دلار برای اصلاح نظام آموزشی اندوخته‌گذاری کرده است.

جمعیت: ۲۸۱۹۹۵

شاخص آموزش: ۰.۷۸

مقدار باسوادی: ۹۹.۷%

پیشرفت مدرسه: ـ

داشتن نرخ باسوادی تقریباً ۱۰۰٪ علتشده است که باربادوس به شدت به رتبه‌های بالاتر صعود کند؛ چون این سرزمین اکنون بیست و سومین سرزمین با سواد در جهان است. داشتن جمعیت کمتر از تعداد بسیاری از کشورها مطمئنا به این نوشته پشتیبانی کرده است. تخمین زده می‌بشود که باربادوس از سال ۱۹۶۶ تا بحال ۱۵ میلیارد دلار برای آموزش هزینه کرده است.

اصلاح سیستم آموزشی، تعمیرات ساختمان‌های مدارس، اصلاح راه حلهای آموزشی، آموزش زیاد تر برای همه معلمان و اصلاحات در جامعه باربادوس از جمله این هزینه‌ها بوده است. به نظر می‌رسد که این اندوخته‌گذاری‌ها تا بحال به خوبی جواب داده است؛ حتی اگر دانش‌آموزان در سن ۱۶ سالگی مدرسه را ترک کنند.

۴۸ ـ عربستان صعودی:

اینجا معلمان مورد انتقاد گرفته‌اند.

جمعیت: ۳۴.۹۵ میلیون نفر

شاخص تحصیلات: ۰.۷۹

مقدار باسوادی: ۹۴.۸۴%

پیشرفت تحصیلی: ۱.۶۴٪

تحصیل در عربستان سعودی ازآن چیزی که تعداد بسیاری از مردم فکر می‌کنند، مهم‌تر است. متوسط ​​هزینه هر سرزمین برای آموزش ۴.۶ درصد از بودجه یک سرزمین است. عربستان سعودی؟ تقریباً دو برابر هزینه می‌کند. این هزینه تبدیل کسب شاخص آموزش ۰.۷۹ و کسب رتبه چهل و هشتم شده است.

در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ آموزش‌وپرورش در عربستان سعودی به علت داشتن معلمان ضعیف و نرخ پایین ماندگاری به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.

۴۷ ـ‌ ایتالیا:

در حالی که برخی از دانشگاه‌های ایتالیا از بهترین‌های جهان می باشند اما تا این مدت جای پیشرفت وجود دارد.

جمعیت: ۵۸.۸۷ میلیون نفر

شاخص تحصیلات: ۰.۷۹

مقدار باسوادی: ۹۹.۰۲%

پیشرفت تحصیلی: ۱۵.۴۸٪

داشتن سیستم آموزشی دولتی و خصوصی علتشده است که ایتالیا به ۴۷ اُمین سرزمین تحصیل‌کرده جهان تبدیل بشود اما این همه ماجرا نیست. این سرزمین آموزش رایگان اراعه می‌دهد و تحصیل برای افراد تا ۱۶ سال اجباری است. با این حال، به نظر می رسد که همه چیز بین مدارس در مناطق شمالی و جنوبی سرزمین زیاد متفاوت است.

در حالی که مدارس شمالی تقریباً سطح متوسط ​دارند اما مدارس جنوبی تمایل به عقب افتادن دارند. اگرچه سوادآموزی قسمت بزرگی از تحصیل در ایتالیا است اما این سرزمین این چنین به علت فقدان انضباط و غیبت در کلا‌ های درس مورد انتقاد قرار گرفته است.

۴۶ ـ کوبا:

از اواخر دهه ۵۰ ناظر این بودیم که زنان زمان‌های زیاد بیشتری در تحصیل اشکار کردند.

جمعیت: ۱۱.۱۹ میلیون نفر

شاخص تحصیلات: ۰.۷۹

مقدار سواد: ۹۹.۷۱%

پیشرفت تحصیلی: ۲۷.۴۳٪

کوبا امکان پذیر در رتبه ۴۶ در فهرست کشورهای تحصیل‌کرده قرار گیرد اما از نظر مقدار باسوادی ۹۹.۷۱٪ و پیشرفت تحصیلی ۲۷.۴۳٪ در رتبه بیست و یکم قرار دارد. مدرسه در اینجا از ۶ تا ۱۵ یا ۱۶ سالگی اجباری است و همه دانش‌آموزان یونیفرم پوشیده‌اند و رنگ‌های گوناگون آنها نشان‌دهنده نمراتشان است.

در سال ۱۹۵۹ اوضاع برای دانشجویان دختر زیاد تحول کرد. برای سال‌ها، زیاد تر زنان به گفتن خانه‌دار یا در مزرعه خانواده زندگی می‌کردند و گزینه‌های آموزشی مقداری داشتند. اما اکنون همه چیز تحول کرده است و نرخ باسوادی سرزمین را در بین همه دانش‌آموزان و این چنین شاخص پیشرفت تحصیلی و تحصیلی برای همه ۱۱.۱۹ میلیون نفر از شهروندان سرزمین را تحول داده است.

۴۵ ـ‌ امارات متحده عربی:

این سرزمین در سال‌های تازه با سیستم آموزشی خود یک مسیر طویل را طی کرده است.

جمعیت: ۹.۵۱ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۸

مقدار سواد: ۹۲.۹۹%

پیشرفت تحصیلی: ۱۲.۱۵٪

اگرچه امارات متحده عربی در بین ۱۰ سرزمین تحصی‌لکرده برتر قرار ندارد اما در سال‌های تازه راه طویل را پیموده است. در واقع دولت اکنون ۳۵ درصد از بودجه فدرال خود را به آموزش تعلق می‌دهد و واقعاً بر بهبود نرخ سواد و زمان های آموزشی برای زنان ساکن در سراسر سرزمین تمرکز می‌کند.

آموزش در امارات به چهار سطح تقسیم می‌بشود و دانش‌آموزان تا ۱۷ سالگی در مدرسه می‌همانند. افزایش آموزش معلمان به این معنی است که معلمان اکنون منبع های بیشتری در اختیار دارند. به علاوه، دولت فهمید شد که افتزبان انگلیسی علتایجاد مانع ها اشتغال برای اتباع می‌بشود؛ چیزی که از آن زمان به سیستم آموزشی در امارات متحده عربی داخل شده است.

۴۴ ـ اوکراین:

اوکراین سال‌های بسیاری را صرف پشتیبانی به دانش‌آموزان در گسترش توانایی‌های زندگی در سال‌های اولیه تحصیل می‌کند.

جمعیت: ۳۷.۷۴ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۸

مقدار سواد: ۹۹.۷۶%

پیشرفت تحصیلی: ۱۱.۸۵٪

سن ترک تحصیل در اوکراین مقداری کمتر از دیگر کشورها است و افراد می‌توانند در سن ۱۵ سالگی مدرسه را ترک کنند. با این حال، تمرکز بسیاری بر تشکیل و گسترش توانایی‌هایی است که می‌تواند در طول زندگی فرد مورد منفعت گیری قرار گیرد. به گفتن مثال، چهارسال اول دبستان از شش سالگی اغاز می‌بشود.

ادامه مطلب
اهمیت اعتماد به کارکنان + روش ایجاد محیط کاری مبتنی بر اعتماد

در اینجا، دانش‌آموزان طبق معمول زمان خود را صرف یادگیری علوم و هنر از نقطه نظر عملی می‌کنند. هنگامی دانش‌آموزان از طریق سیستم مدرسه کار می‌کنند، اوضاع تحول می‌کند و زیاد تر امتحانات وقتی برگزار می‌بشود که افراد بین ۱۵ تا ۱۷ سال سن دارند. از آنجا، افراد می‌توانند یا داخل دنیای کار شوند یا برای گسترش تحصیلات خود برای دانشگاه خواست دهند.

۴۳ ـ مونته‌نگرو:

در این سرزمین آموزش سپس از دبستان به سه گزینه تقسیم می‌بشود.

جمعیت: ۶۲۶۴۸۵

شاخص آموزش: ۰.۸

مقدار باسوادی: ۹۸.۷۲%

پیشرفت تحصیلی: ۵.۴۳٪

داشتن این چنین جمعیت مقداری در قیاس با کشورهای دیگر در اروپا مطمئناً در ترقی جایگاه مونته‌نگرو در فهرست تحصیل‌کرده‌ترین کشورها پشتیبانی می‌کند. از این قبل، این سرزمین دانش‌آموزان کمتری برای تحصیل دارد و در نتیجه شاخص کل تحصیلی ۰.۸ است. در مونته نگرو، آموزش ابتدایی ۹ سال طول می کشد.

در واقع سه نوع مدرسه متوسطه در مونه‌نگرو وجود دارد: یا یک سالن ورزشی که چهار سال طول می‌کشد و طبق معمولً فرد محصل را برای کالج آماده می‌کند یا یک مدرسه حرفه‌ای که یک دوره چهار ساله است و سوم مدارس حرفه‌ای می باشند که سه سال طول می‌کشد و تمرکز محدودی دارد.

۴۲ ـ لوکزامبورگ:

لوکزامبورگ اصرار بسیاری بر تحصیل در دانشگاه دارد.

جمعیت: ۶۵۴۷۶۸

شاخص آموزش: ۰.۸۱

مقدار سواد: ۱۰۰%

پیشرفت تحصیلی: ۱۹.۵۵٪

هنگامی نوبت به نرخ باسوادی در لوکزامبورگ می رسد، ناکامی دادن عددی همانند ۱۰۰٪ دشوار است. این بدان معناست که همه افراد ۱۵ سال یا زیاد تر در سرزمین می توانند تا حدی بخوانند و بنویسند. این یک آمار دیدنی است و مطمئناً به جایگاه ۴۲ آنها در لیست تحصیل‌کرده‌ترین کشورها پشتیبانی می‌کند.

اکثر مدارس اینجا کاملا رایگان می باشند و توسط ایالت اداره خواهد شد و مردم در لوکزامبورگ باید حداقل تا سن ۱۶ سالگی در مدرسه بمانند. با این حال پافشاری بسیاری بر آموزش عالی در سراسر سرزمین شده است.

۴۱ ـ کرواسی:

تحصیل در سراسر سرزمین کرواسی عمدتا رایگان است، از جمله دوره‌های دانشگاهی!

جمعیت: ۴.۰۲ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۸۱

مقدار باسوادی: ۹۹.۲۷%

پیشرفت تحصیلی: ۱۳.۳۱٪

یکی از چیزهای باورنکردنی در رابطه سیستم آموزشی در کرواسی این است که اکثر مدارس ابتدایی و متوسطه رایگان می باشند؛ چون توسط دولت حمایتخواهد شد اما این همه ماجرا نیست. تعداد بسیاری از آموزش‌های عالی نیز در این سرزمین رایگان است، چون دولت بودجه دانشگاه‌های دولتی را تامین می‌کند؛ به این معنی که آنها می‌توانند ثبت نام رایگان را بسته به نمرات قبلی افراد اراعه دهند.

۴۰ ـ شیلی:

در شیلی پشتیبانی‌های بسیاری برای افرادی که به جستوجو کار یا ادامه تحصیل می باشند، در دسترس است.

جمعیت: ۱۹.۶۳ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۸۱

مقدار باسوادی: ۹۶.۶۳%

پیشرفت مدرسه: ۶.۰۵٪

اوضاع در شیلی در قیاس با تعداد بسیاری از کشورهای دیگر جهان، در سال تحصیلی زیاد متفاوت است. سال تحصیلی شیلی از فوریه یا مارس اغاز می‌بشود و تا ژوئیه تا تعطیلات زمستانی ادامه دارد. از آنجا مدرسه تا نوامبر یا دسامبر ادامه دارد که با تعطیلات تابستانی سرزمین به آخر می‌رسد.

تحصیلات عالی از طریق بورسیه‌ها و برنامه‌های دولتی به دانشجویان اراعه می‌بشود. حتی قبل از کالج، دوره‌هایی برای آموزش توانایی‌های عملی به افرادی که به جستوجو کار می باشند به جای ادامه تحصیل در مدرسه وجود دارد.

۳۹ ـ‌ مجارستان:

در مجارستان نمرات افراد تعیین می‌کند که در کجا به تحصیل خود ادامه دهند.

جمعیت: ۱۰.۱۶ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۸۲

مقدار باسوادی: ۹۹.۳۸%

پیشرفت تحصیلی: ۲۹.۴٪

سن ترک تحصیل ۱۶ سالگی در مجارستان، آن را همانند به تعداد بسیاری از جاهای دیگر در جهان می‌کند. با این حال، دانش‌آموزان باید مهدکودک را از سه سالگی اغاز کنند، به این معنی که سرزمین یکی از طویل‌ترین دوره‌های مدرسه اجباری را اراعه می‌کند. به نحوه شگفت انگیزی، مجارستان تا این مدت ۲۹.۴ درصد پیشرفت تحصیلی دارد و افرادی که به تحصیلات عالی می‌روال.

مجارستان عمدتاً دوره‌های دانشگاهی رایگان با ۶۷ کالج و دانشگاه در سراسر سرزمین اراعه می‌دهد. بعلاوه، مدارس قبلی بعد از پایان دوره ابتدایی، بسته به نمرات دانش‌آموز و این که دانش‌آموز «تیزهوش» برداشت خواهد شد یا نه، به سه سطح علمی گوناگون تقسیم خواهد شد.

۳۸ ـ فرانسه:

برخی از موضوعات در سرزمین در سال‌های تازه رو به افت بوده است.

جمعیت: ۶۴.۷۶ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۸۲

مقدار سواد: ۹۹%

پیشرفت تحصیلی: ۱۵.۸٪

همانند تعداد بسیاری از کشورهای دیگر، برای هر دو والدین معمول است که در فرانسه کار کنند. به همین علت میانگین سنی که افراد در آنجا به مدرسه می‌روال تنها دو سال است. با این حال، آنها تا شش سالگی مدرسه ابتدایی را اغاز نمی‌کنند و از سال ۲۰۲۲، پیش‌دبستانی جزء اجباری زندگی در فرانسه از سه سالگی است.

دو سال اول مدرسه فرانسوی همه چیز در رابطه یادگیری نحوه دانش‌آموز بودن و توانایی‌هایی است که آنها در کلاس درس نیاز دارند. این با گذشت سالها تحول می‌کند و دانش‌آموزان توانایی‌ها و موضوعات اساسی را یاد می‌گیرند. رتبه‌بندی این سرزمین در علوم، ریاضیات و سواد در طول سال‌ها رو به افت بوده است و در نتیجه در جایگاه سی و هشتم قرار گرفته است.

۳۷ ـ روسیه:

داشتن جمعیت زیاد مانع از آموزش زیاد تر مردم این سرزمین نشده است.

جمعیت: ۱۴۴.۴۴ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۸۳

مقدار باسوادی: ۹۹.۷%

پیشرفت مدرسه: ـ

از سال ۲۰۰۹ برای مردم روسیه اجباری است که ۹ سال را در مدرسه بگذرانند و دانش‌آموزان در سن شش یا هفت سالگی به مدرسه بپیوندند. با این حال، اکثر دانش‌آموزان ۱۱ سال در مدرسه می‌همانند، اما هنگامی نوبت به دانشگاه می‌رسد، اوضاع تحول می‌کند. در اکثر کشورها، نمرات قبل افراد تعیین‌کننده پذیرفتن یا عدم پذیرفتن آنها است.

با این حال، اکثر کالج‌ها در روسیه آزمون‌های مخصوص به خود را دارند که افراد باید قبل از پذیرفتن آن‌ها را بگذرانند.

۳۶ ـ ‌اسپانیا:

این سرزمین در تلاش است تا سیستم آموزشی خود را برای مقابله با بیکاری بهبود بخشد.

جمعیت: ۴۷.۵۲ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۸۳

مقدار باسوادی: ۹۸.۱۱%

پیشرفت تحصیلی: ۱۶.۱۴%

از ۳ تا ۱۶ سالگی، رفتن به مدرسه برای افراد در اسپانیا اجباری است و آموزش برای همه کودکان رایگان است. در اینجا، دانش‌آموزان سال‌های تحصیلی خود را به دو مرحله تقسیم می‌کنند: Primaria – شش تا ۱۲ سال – و Secundaria – 12 تا ۱۶ سال.

۳۵ ـ اسلواکی:

روزگاری شنبه مدرسه رفتن در این سرزمین اجباری می بود

جمعیت: ۵.۸ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۸۳

مقدار سواد: ۹۹.۶%

پیشرفت تحصیلی: ۱۵.۹٪

اسلواکی به گفتن سی و پنجمین سرزمین تحصیلکرده جهان است. در حالی که اسلواکی با ۱۵.۹ درصد در فهرست درصد پیشرفت تحصیلی در رتبه ۴۶ قرار دارد اما در واقع از نظر مقدار باسوادی با مجموع ۹۹.۶ درصد، ۲۵مین درصد در جهان است.

اینجا دانش‌آموزان باید ۱۰ سال آموزش اجباری را بگذرانند اما روزگاری شرایط برای دانش‌آموزان طویل‌تر می بود. قبل از دهه ۱۹۸۰، دانش آموزان ناچار بودند، شنبه نیز به مدرسه بروند اما از آن زمان لغو شده است.

ادامه مطلب
طلایی که به بلا تبدیل  می‌‌بشود » اصفهانیا

۳۴ ـ مالت:

تقریبا یک سوم دانش‌آموزان در مدارس خصوصی کلیسا در سراسر سرزمین شرکت می‌کنند.

جمعیت: ۵۳۵۰۶۴

شاخص آموزش: ۰.۸۳%

مقدار باسوادی: ۹۴.۰۷

پیشرفت تحصیلی: ۱۹.۲۵٪

حتی اگر مدارس توسط قسمت خصوصی، ایالت یا کلیسا اداره خواهد شد، دولت سیستم آموزشی مالت را کنترل می‌کند. دلت مالت مطمعن حاصل می کند که آموزش برای همه در دسترس است.

مدرسه در مالت برای افراد تا ۱۶ سال اجباری است. سپس با یک آزمون محل تحصیل یک نفر برای سالهای آخر مدرسه تعیین می‌بشود؛ چیزی که در ۱۸ سالگی تکرار می بشود تا تصمیم گرفته بشود که فردی کجا به دانشگاه برود.

۳۳ ـ‌ لیختن‌اشتاین:

داشتن جمعیت کم به این معنی است که دبیرستان های مقداری در اینجا وجود دارد.

جمعیت: ۳۹۵۸۴

شاخص آموزش: ۰.۸۳

مقدار سواد: ۱۰۰%

پیشرفت تحصیلی: ۳۲.۰۶٪

داشتن رتبه سواد ۱۰۰ درصد، لیختن اشتاین را در صدر فهرست از این نظر قرار می‌دهد اما این همه ماجرا نیست. داشتن پیشرفت تحصیلی ۳۲.۰۶ درصد به این معنی است که این سرزمین تقریباً در بین ده سرزمین برتر قرار می‌گیرد و لیختن‌اشتاین دارای شاخص آموزش ۰.۸۳ و رتبه سی و سوم در لیست تحصیل‌کرده‌ترین کشورها است.

۳۲ ـ قبرس:

والدین برای آموزش فرزندان خود دو گزینه دارند.

جمعیت: ۱.۲۶ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۸۳

مقدار سواد: ۹۹.۰۶%

پیشرفت تحصیلی: ۲۵.۰۲%

سن ترک تحصیل در قبرس ۱۵ سال است. با این حال والدین درمورد تحصیل فرزندان خود دو راه متفاوت برای انتخاب دارند. از طرف دیگر مدارس دولتی یا خصوصی برای تحصیل در دسترس‌اند.

۳۱ ـ قزاقستان:

معلمان اینجا زمان‌ها است از دستمزد کم خود ناخشنود‌اند

جمعیت: ۱۹.۶۱ میلیون نفر

شاخص تحصیلات: ۰.۸۴

مقدار سواد: ۹۹.۷۹%

پیشرفت تحصیلی: ۳۲.۶۴٪

مدارس ابتدایی در قزاقستان طبق معمولً برای دانش‌آموزان مقداری دیرتر اغاز می‌بشود؛ اکثر آنها از هفت سالگی و برخی از هشت سالگی تحصیل را اغاز می‌کنند. اگرچه این سرزمین مهدکودک هم دارد اما تعدادشان چندان زیاد نیست.

قزاقستان این چنین متهم شده است که به معلمان مدارس ابتدایی و متوسطه خود دستمزد زیاد پایینی می‌دهد تا جایی که بیشتر از ۳۰ هزار معلم در سال ۱۹۹۳ برای یافتن مشاغلی با درآمد بهتر از شغل خود خارج شدند؛ هرچند که امروزه شرایط رو به بهبود است.

۳۰ ـ بلاروس:

اینجا همه باید مدرک فارغ‌التحصیلی داشته باشند.

جمعیت: ۹.۵ میلیون نفر

شاخص تحصیلات: ۰.۸۴

مقدار باسوادی: ۹۹.۷۲%

پیشرفت مدرسه: ـ

هنگامی سخن بگویید از تحصیل در بلاروس به بین می‌آید، دانش‌آموزان دو گزینه دارند: رفتن به مدرسه خصوصی یا رفتن به یکی از مدارس دولتی با بودجه دولتی. حتی با نرخ باسوادی ۹۹.۷۲ درصد، بلاروس از این نظر در رتبه ۱۹ جهان قرار دارد!

مدرسه ابتدایی در اینجا طبق معمولً از شش سالگی اغاز می‌بشود و دانش‌آموزان می‌توانند در سن ۱۵ سالگی آن را ترک کنند. تنها در این صورت است که افراد می‌توانند برای تحصیلات عالی خواست دهند و در سه آزمون ورودی شرکت کنند اما این این آزمون‌ها هزینه دارد.

۲۹ ـ ژاپن:

معلمان ژاپن زیاد تر در موضوعات تدریس خود زیاد متخصص می باشند.

جمعیت: ۱۲۳.۲۹ میلیون نفر

شاخص تحصیلات: ۰.۸۵

مقدار سواد: ۹۹%

پیشرفت تحصیلی: ۵۸.۰۱٪

تثبیت رتبه ششم تحصیل‌کرده‌ترین کشورهای جهان، برای کشوری نیست جز ژاپن! عنوانی که هنگامی بدانید ۱۲۳.۲۹ میلیون نفر در سراسر سرزمین زندگی می‌کنند، زیاد چشمگیرتر می‌بشود. یکی از ارقامی که اینجا برجسته است، پیشرفت تحصیلی ۵۸.۰۱٪ است که ژاپن در جایگاه پنجم قرار دارد.

آموزش اجباری در ژاپن در کلاس نهم به آخر می رسد و فقط کمتر از ۲٪ ترک تحصیل می‌کنند. معلمان ژاپن زیاد تر در موضوعات تدریس خود زیاد متخصص می باشند.

۲۸ ـ یونان:

آموزش برای دانش‌آموزان در سراسر سرزمین زیاد مهم است.

جمعیت: ۱۰.۳۴ میلیون نفر

شاخص تحصیلات: ۰.۸۵

مقدار سواد: ۹۵.۲۹%

پیشرفت تحصیلی: ۱۱.۵۲%

یونان همه فاکتورهای آموزش را زیاد جدی می گیرد. اینجا از تلفن همراه در هر جایی در محوطه مدرسه غیر قانونی است و دانش‌آموزان نمی توانند از فناوری ضبط، همانند ساعت‌های هوشمند منفعت گیری کنند. زیاد تر دانش آموزان این چنین برای ادامه تحصیل در کلاس‌های خصوصی یا معلمان خصوصی ثبت‌نام می‌کنند.

۲۷ ـ‌ پالائو:

کشوری که کوچک بودنش مانع پیشرفت در آموزش نشده است.

جمعیت: ۱۸۰۵۸

شاخص آموزش: ۰.۸۶

مقدار باسوادی: ۹۹.۵۲%

پیشرفت مدرسه: ـ

جزیره کوچک پالائو در سواحل فیلیپین و پاپوآ گینه نو واقع شده است اما تعداد افراد مطمئناً مانع تحصیل مردم نمی‌بشود. به هر حال، پالائو بیست و هفتمین سرزمین تحصیل کرده جهان است و این سرزمین سیستم درجه بندی ایالات متحده را پذیرفته است.

دانش‌آموزان پالائو از شش سالگی مدرسه را اغاز می‌کنند و در ۱۶ سالگی می‌توانند، مدرسه را ترک کنند اما این شانس وجود دارد که تا ۱۹ سالگی در آموزش متوسطه بمانند.

۲۶ـ گرجستان:

وقتی اینجا فردی به مدرسه نمی‌رفت.

جمعیت: ۳.۷۳ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۸۶

مقدار سواد: ۹۹.۷۶%

پیشرفت تحصیلی: ۹.۱۶٪

یکی از مواردی که در رابطه سیستم آموزشی گرجستان برجسته است، این است که در تعطیلات هم می‌توان با صلاح‌دید مدیر مدرسه، تحصیل کرد. درست است؛ آنها حتی می‌توانند اجازه دهند، مدرسه در زمان برداشت محصول بسته بشود تا دانش‌آموزان بتوانند به خانواده‌های خود در خانه پشتیبانی کنند.

اکنون، این سرزمین دارای نرخ باسوادی بسیار بالایی است و شاخص تحصیلی ۰.۸۶ است.

۲۵ـ آرژانتین:

هزینه آموزش در آرژانتین تا حد بسیاری برای جلوگیری از تجاری‌سازی مدارس پرداخت می‌بشود.

جمعیت: ۴۵.۷۷ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۸۶

مقدار سواد: ۹۸.۰۹%

پیشرفت تحصیلی: ۲.۰۹٪

با وجود این که آرژانتین دارای مدارس خصوصی نیز هست، راه‌های بسیاری وجود دارد که دولت می‌تواند هزینه‌ها را به طور یارانه پرداخت کند؛ چرا؟ دولت می‌خواهد زمان‌های برابر برای دانش‌آموزان تشکیل کند و معتقد نیست که آموزش باید تجاری بشود یا فقط برای افرادی در دسترس باشد که برای پوشش هزینه‌ها پول دارند. این روش به نحوه شگفت انگیزی، فوق العاده خوب کار می‌کند.

۲۴ ـ لهستان:

۲۲ سال در مدرسه!

جمعیت: ۴۱.۰۳ میلیون نفر

شاخص تحصیلات: ۰.۸۷

مقدار سواد: ۹۹.۷۹%

پیشرفت تحصیلی: ۲۶.۸۳٪

بچه‌ها در لهستان می‌توانند به مهدکودک بروند اما رفتن به مدرسه تا وقتی که فردی هفت ساله بشود، اجباری نیست. اگر دانش‌آموزان به مدرسه پیش دبستانی بروند، طبق معمولً روزهای خود را صرف یادگیری نحوه حرکت در مدرسه و چیزهایی می‌کنند که می‌توانند از سیستم آموزشی منتظر باشند. در لهستان تحصیلات اجباری تا وقتی که فردی به سن ۱۸ سالگی برسد، ادامه دارد.

وزارت آموزش و پرورش لهستان اولین وزارت آموزش روی کره زمین می بود و این سرزمین زمان ها است که به علت پیشرفت در سواد، علوم و ریاضیات مورد ستایش قرار گرفته است. لهستان ۲۲ سال تحصیل مداوم و بدون وقفه اراعه می‌کند.

۲۳ ـ اتریش:

جمعیت: ۸.۹۶ میلیون نفر

شاخص تحصیلات: ۰.۸۷

مقدار سواد: ۹۸%

پیشرفت تحصیلی: ۲۳.۳۵٪

دانش‌آموزان در اتریش باید ۹ سال در آموزش اجباری شرکت کنند. با این حال، همه چیز در اینجا زیاد متنوع تر از انواع آموزش است که تعداد بسیاری از ما در جاهای دیگر جهان به آن عادت کرده‌ایم.

ادامه مطلب
قاتل چاقو به دست دستگیر شد

با این حال، در طول سال‌ها او گفت و گو هایی در رابطه آموزش در اتریش وجود داشته است. احزاب ناموافق زیاد تر چیزهای کاملاً متغیری از سیستم مدرسه می‌خواهند که می‌تواند تبدیل درگیری‌هایی در طول مسیر بشود اما به نظر نمی‌رسد که اتریش را عقب نگه داشته باشد.

۲۲ ـ لتونی:

یادگیری به دو زبان در سراسر سرزمین رایج است.

جمعیت: ۱.۸۳ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۸۸

مقدار سواد: ۹۹.۸۹%

پیشرفت تحصیلی: ۱۶.۰۴%

هنگامی نوبت به دویدن‌های طویل در مدرسه می رسد، مطمئناً لتونی رتبه‌اش درآن بالاست. این سرزمین دو سال پیش دبستانی دارد که از پنج سالگی اغاز می بشود و ۹ سال دیگر آموزش که طبق معمولً وقتی که فردی ۱۵ یا ۱۶ ساله است، به آخر می رسد.

یکی از نکات مهم در رابطه مدارس لتونی این است که زیاد تر آنها به دو زبان تدریس خواهد شد که طبق معمولً ۶۰ درصد لتونی و ۴۰ درصد زبان اقلیت می باشند. این نوشته تا حدودی به تعداد دانشجویان خارجی که در لتونی ثبت نام کرده‌اند، بستگی دارد.

۲۱ ـ رژیم صهیونیستی:

داشتن تحصیلات برای اکثر شهروندان زیاد مهم است.

جمعیت: ۹.۱۷ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۸۸

مقدار باسوادی: ۹۷.۱%

پیشرفت تحصیلی: ۲۹.۱۹٪

یکی از چیزهایی که تعداد بسیاری از مردم در رابطه رژیم صهیونیستی نمی‌دانند، این است که چه مقدار آموزش قیمت بسیاری دارد. از این قبل، برای سال‌های متمادی این باور وجود داشت که داشتن تحصیلات عالی راهی برای دستیابی به سبک زندگی بهتر و عضویت زیاد تر در جامعه است.

۲۰ ـ هنگ‌کنگ:

تحصیلات عالی آرزویی است که تعداد بسیاری در اینجا به اشتراک می‌گذارند.

جمعیت: ۷.۴۹ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۸۸

مقدار باسوادی: ۹۳.۵%

پیشرفت تحصیلی: ۶۶.۶۶٪

اگرچه تحصیل در سراسر هنگ‌کنگ رایگان است اما والدین در صورتی که بخواهند، فرزندانشان دوره پیش‌دبستانی را اغاز کنند باید هزینه بپردازند. این چنین کوپن‌هایی از طرف دولت برای والدین وجود دارد که می‌تواند به والدین پشتیبانی کند، قبل از شش سالگی بچه‌ها را در مدرسه ثبت نام کنند.

۱۹ ـ استونی:

جایی که به بچه‌ها یاد می‌دهد، خودشان باشند.

جمعیت: ۱.۳۲ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۸۸

مقدار سواد: ۹۹.۸۲%

پیشرفت تحصیلی: ۲۷.۹۷٪

تحصیل در استونی اتفاق جدیدی نیست. در واقع، از قرن سیزدهم یا چهاردهم با افتتاح اولین دانشگاه در سال ۱۶۳۲ وجود داشته است. در مدارس استونی دانش‌آموزان باید فوراً شخصیت و بی همتا بودن خود را نشان ‌دهند؛ چون این دو عامل مهم در رابطه پیش‌دبستانی‌های سرزمین می باشند.

۱۸ ـ کانادا:

این سرزمین از دیرباز برای کالج‌ها و دانشگاه‌هایش مورد ستایش قرار گرفته است.

جمعیت: ۳۸.۸۶ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۸۹

مقدار سواد: ۹۹%

پیشرفت تحصیلی: ۲۰.۵۶٪

با وجود این که کانادا دومین سرزمین بزرگ جهان است اما عمدتاً خالی از سکنه است؛ به همین علت است که تنها ۳۸.۸۶ میلیون نفر جمعیت دارد. این ملت از دیرباز به گفتن یکی از کشورهای با تحصیلات عالی و به اختصاصی با داشتن دانشگاه‌های مشهور مورد ستایش قرار گرفته است. با این حال از نظر شاخص آموزش در سال ۲۰۲۳ در رتبه هفدهم قرار دارد.

۱۷ ـ سوییس:

هر کانتون مسئول سیستم آموزشی خود است.

جمعیت: ۸.۸ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۹

مقدار سواد: ۹۹%

پیشرفت تحصیلی: ۳۱.۹۳٪

هنگامی نوبت به سیستم اداره مدارس می‌رسد، سوئیس امکان پذیر یکی از منحصر به فردترین‌ها را در جهان داشته باشد. سیستم آموزشی هر مدرسه تا حد بسیاری توسط هر کانتون کنترل می بشود. با این حال، اکثر مدارس ابتدایی گفتن می‌کنند که دانش آموزان باید تا شش سالگی ثبت نام کنند.

۱۶ ـ لیتوانی:

دانش‌آموزان طبق معمولً برای فعالیت‌های فوق برنامه در سراسر سرزمین هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

جمعیت: ۲.۷۱ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۹

مقدار سواد: ۹۹.۸۲%

کشوری لیتوانی در سال ۲۰۲۳ در رتبه ۱۶ تحصیل‌کرده‌ترین کشورها قرار گرفته است. این سرزمین دارای جمعیت کمتری نسبت به تعداد بسیاری دیگر از کشورهای جهان است و اکنون ۲.۷۱ میلیون نفر را در خود جای داده است، اما این کار علتنشده لیتوانی از کسب شاخص آموزشی دیدنی ۰.۹ جلوگیری کند.

در این سرزمین دانش‌آموزان باید بعد از اغاز هفت سالگی حداقل تا سن ۱۶ سالگی در مدرسه بمانند. آموزش در سراسر لیتوانی رایگان است و تعداد بسیاری از آنها فعالیت‌های فوق برنامه رایگان به دانش‌آموزان اراعه خواهند داد.

۱۵ ـ بلژیک:

مدارس اینجا می‌توانند توسط یکی از سه سازمان اداره شوند.

جمعیت: ۱۱.۶۹ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۹

مقدار سواد: ۹۹%

پیشرفت تحصیلی: ۲۷.۸۴٪

دانستن این که در سنین جوانی می خواهید با زندگی خود چه کار کنید، می‌تواند سخت باشد. به همین علت است که بلژیک پافشاری بسیاری بر نوشتن و توانایی‌های ریاضی پایه برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی خود دارد و فضای بسیاری را برای افراد تشکیل می‌کند تا در طول سال‌ها در رابطه طیف گسترده‌تری از موضوعات بیاموزند.

در اینجا، مدارس را می توان به سه گروه تقسیم‌بندی کرد. اولین گروه متعلق به جامعه می باشند. دومی مدارس دولتی یارانه‌ای‌اند که در اختیار استان‌ها یا شهرداری‌ها می باشند. سومین مدارس هم رایگان می باشند که به کلیسای کاتولیک مرتبط می باشند.

۱۴ ـ ایالات متحده آمریکا:

مدارس خصوصی از قوانین شبیه مدارس دولتی پیروی نمی‌کنند.

جمعیت: ۳۴۰.۴۶ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۹۱

مقدار سواد: ۷۹%

پیشرفت مدرسه: –

سیستم آموزشی در سراسر ایالات متحده امکان پذیر از متنوع‌ترین سیستم‌های آموزشی باشد. به هر حال، این مدرسه از مدارس خصوصی و دولتی و این چنین افرادی که در خانه آموزش می بینند، راه اندازی شده است. در سال ۲۰۱۳، ۸۷ درصد از دانش‌آموزان در سن مدرسه در مدارس دولتی با بودجه دولتی ثبت نام کردند و ۱۰ درصد در مدارس خصوصی تحصیل می‌کردند.

۳ درصد باقی مانده؟ آنها در خانه درس خوانده بودند. حتی اگر زیاد تر بودجه از سوی دولت های محلی و ایالتی فراهم می‌بشود.

۱۳ ـ اسلوونی:

یادگیری چندین زبان در اینجا فقط بخشی از مدرسه است!

جمعیت: ۲.۱۲ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۹۱

مقدار سواد: ۹۹.۷۱%

پیشرفت تحصیلی: ۲۰.۴۷٪

مدارس اسلوونی در نحوه آموزش و تدریس متفاوت می باشند. تا کلاس پنجم، دانش‌آموزان توسط یک معلم آموزش می‌بینند که توانایی‌های اساسی همانند خواندن، شمارش و نوشتن و این چنین زبان مادری آنها یعنی ایتالیایی، اسلوونیایی یا مجارستانی را بسته به محل، آموزش خواهند داد.

اسلوونی اکنون سه دانشگاه دولتی را برای افرادی که به جستوجو ادامه تحصیل می باشند اراعه می‌دهد.

۱۲ ـ هلند:

آموزش در اینجا بر نیازهای فردی متمرکز است و نه زیاد!

جمعیت: ۱۷.۶۲ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۹۱

مقدار سواد: ۹۹%

پیشرفت تحصیلی: ۲۵.۱۵٪

هلند مقداری بیشتر از ۴۳ درصد از افراد ۲۵ تا ۶۴ ساله با مدرک تحصیلی عالی دارد. این سرزمین علاوه بر داشتن یکی از تحصیلکرده‌ترین جمعیت‌ها، دارای نرخ سواد بسیار بالایی با ۹۹ درصد است که مشخص می کند سیستم مدرسه تا چه اندازه به ساکنانش خدمات می‌دهد.

ادامه مطلب
معادله بی‌جواب مطرح ملی کاشت یک میلیارد نهال و بازگشایی زاینده‌رود

کاری که هلند مقداری متفاوت از دیگر کشورها انجام می دهد، تمرکز بر تقسیم بندی است. این بدان معناست که آموزش به پیشینه و نیازهای هر دانش آموز معطوف می‌بشود.

۱۱ ـ سوئد:

اکثر مدارس اینجا طیف وسیعی از موضوعات را به همه دانش‌آموزان آموزش خواهند داد.

جمعیت: ۱۰.۶۱ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۹۲

مقدار سواد: ۹۹%

پیشرفت تحصیلی: ۱۷.۸۶٪

پیش‌دبستانی در اینجا برای همه خانواده‌ها رایگان است. سپس در ۶ سالگی دانش‌آموزان باید تا سن ۱۵ یا ۱۶ سالگی در مدرسه ثبت نام کنند. حتی با وجود این که برخی مدارس خصوصی در سوئد وجود دارند که به گفتن مدارس جدا گانه شناخته خواهد شد، اکثر مدارس در اینجا در واقع با بودجه دولتی اداره خواهد شد؛ جایی که دانش‌آموزان عمدتاً همان طیف گسترده‌ از موضوعات را آموزش خواهند داد.

۱۰ ـ‌ سنگاپور:

نظم و انضباط اینجاست

جمعیت: ۶.۰۱ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۹۲

مقدار باسوادی: ۹۶.۷۷%

پیشرفت تحصیلی: ۷۱.۳۷٪

اولین سرزمین در بین ۱۰ سرزمین برتر تحصیلکرده در سراسر جهان، سنگاپور است. این سرزمین با جمعیتی بیشتر از ۶ میلیون نفر، دارای شاخص آموزش دیدنی ۰.۹۲ است. یکی از دلایل مهم درخشش این سرزمین در سیستم آموزشی خود، یادگیری متمرکز سرزمین است.

نظم، انضباط و سخت‌کوشی دو قسمت پیشرو در نظام آموزش در سراسر سنگاپور می باشند که با آزمون‌های دقیق و راه حلهای آموزشی به القای نظم در دانش‌آموزان در همه سنین پشتیبانی می‌کند.

۹ ـ ایرلند:

این سرزمین به هر نحوی که می تواند از دانش آموزان و معلمان حمایتمی‌کند.

جمعیت: ۵.۰۶ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۹۲

مقدار سواد: ۹۹%

پیشرفت تحصیلی: ۳۰.۰۳٪

ایرلند از نظر سیستم آموزشی در جهان رتبه نهم را دارد و تمرکز بسیاری بر از بین بردن نیازهای هر فرد در سراسر سیستم مدرسه می‌گذارد. ایرلند به اراعه مجموعه‌ای از دوره‌ها و زمان‌ها به دانش‌آموزان معروف است. معلمان ایرلندی تمایل بسیاری به آموزش عالی دارند و زیاد تر در مشاغل خود از حمایتبسیاری برخوردارند.

۸ ـ‌ دانمارک:

شهردار مسئول نحوه کارکرد مدارس خود است.

جمعیت: ۵.۹۱ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۹۲

مقدار سواد: ۹۹%

پیشرفت تحصیلی: ۲۷.۵۱٪

سیستم آموزشی و رتبه‌بندی در دانمارک تقریباً با ایرلند مطابقت دارد؛ حتی از نظر جمعیت! با این حال، هنگامی سخن بگویید از کشورهایی با بهترین تحصیلات می‌بشود، دانمارک به رتبه هشتم می‌رسد. مدارس در دانمارک در قیاس با تعداد بسیاری از کشورها واقعاً غیرمتمرکز می باشند؛ به این علت که هر شهرداری کنترل مدارس خود را دارد.

۷ ـ استرالیا:

تنها ۶۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند.

جمعیت: ۲۶.۴۷ میلیون نفر

شاخص آموزش: ۰.۹۲

مقدار سواد: ۹۹%

پیشرفت تحصیلی: ۲۱.۳۸٪

همانند زیاد از کشورهای دیگر، هر ایالت در استرالیا مسئول سیستم آموزشی خود است؛ به این معنی که چیزهای اساسی از مکانی به مکان دیگر مقداری متفاوت است. دانش‌آموزان طبق معمولً بین چهار تا شش سالگی مدرسه را اغاز می‌کنند و برخی از آنها می‌توانند در سن ۱۵ سالگی آن را ترک کنند، در حالی که برخی دیگر باید تا ۱۷ سالگی صبر کنند.

تنها ۶۰ درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی تحصیل می‌کنند و ۴۰ درصد آنها در مدارس خصوصی تحصیل می‌کنند. وام‌های دانشجویی به افراد پشتیبانی می‌کند در دوره‌های آموزش عالی شرکت کنند و این وام‌ها تا وقتی که فردی بیشتر از مقدار معینی از شغل اینده خودش درآمد نداشته باشد، نیازی به بازپرداخت ندارند.

۶ ـ بریتانیا:

گزینه‌ها برای دانش‌آموزان و تحصیلاتشان زیاد زیاد است.

جمعیت: ۶۷.۷۴ میلیون نفر

شاخص تحصیلات: ۰.۹۳

مقدار سواد: ۹۹%

پیشرفت تحصیلی: ۲۱.۹۵٪

انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی هرکدام مسئول کنترل سیستم آموزشی خود می باشند. تا سال‌ها پیش، دانش‌آموزان می‌توانستند در سن ۱۶ سالگی مدرسه را ترک کنند، اما اکنون این شرایط تحول کرده است.

دانش‌آموزان باید در آموزش عالی چه در مدرسه یا دانشگاه تا حداقل ۱۸ سالگی بمانند یا به جستوجو کارآموزی باشند.

۵ ـ نروژ:

همه حق دارند از آموزش رایگان برخوردار شوند.

جمعیت: ۵.۴۷ میلیون نفر

شاخص تحصیلات: ۰.۹۳

مقدار سواد: ۱۰۰%

پیشرفت تحصیلی: ۲۷.۴۹٪

قسمت مدارس خصوصی نروژ بسیار کوچک است و زیاد تر آنها توسط سازمان‌ها یا والدین تامین خواهد شد. در عوض، این سرزمین به تشکیل زمان‌های یادگیری برابر برای هر چه زیاد تر دانش‌آموزان معتقد است.

نروژ دارای نرخ باسوادی باورنکردنی ۱۰۰ درصد و شاخص تحصیلات بالایی است که اکنون ۰.۹۳ است. مدارس ابتدایی و اغاز متوسطه به طور رایگان به همه شهروندان اراعه می‌بشود و مردم در سن ۱۶ سالگی انتخاب ترک تحصیل را دارند.

۴ ـ نیوزلند:

اینجا دانش‌آموزان ‌تشویق خواهد شد!

جمعیت: ۵.۲۴ میلیون نفر

شاخص تحصیلات: ۰.۹۳

مقدار سواد: ۹۹%

پیشرفت تحصیلی: ۱۷.۳۹٪

یک مسئله دلنشین در رابطه نیوزلند این است که زیاد تر دانش‌آموزان برای پیوستن به مدرسه ناچار نیستند تا اغاز سال تحصیلی تازه چشم به راه بمانند. در عوض، تعداد بسیاری از مدارس به دانش‌آموزان این زمان را خواهند داد که در روزی که ۵ ساله خواهد شد به مدرسه همراه شوند.

نیوزلند در رابطه تدریس، کارها را مقداری متفاوت انجام می دهد؛ چون مدارس به تشویق دانش‌آموزان برای پشتیبانی به یادگیری پشتیبانی م‌ کنند. شراکت دانش‌آموزان نیز قسمت بزرگی از زندگی در اینجا است؛ چون معلمان در عرصه انتخابی خود زیاد آموزش دیده‌اند و زیاد تر تا حد بسیاری توسط زمان‌های آموزشی و امکاناتی که در اختیار دارند، حمایتخواهد شد.

۳ ـ ایسلند:

دانش‌آموزان اینجا تشویق می شوند که همیشه تحصیلات خود را ادامه دهند.

جمعیت: ۳۷۵۳۱۸

شاخص تحصیلات: ۰.۹۳

مقدار سواد: ۹۹%

پیشرفت تحصیلی: ۲۱.۱۱٪

ایسلند کمترین جمعیت را در بین ۱۰ سرزمین برتر دارد اما اگر یک چیز در رابطه این سرزمین وجود داشته باشد، این حقیقت است که آنها همیشه کارها را مقداری متفاوت انجام داده‌اند. اینجا دانش‌آموزان به طور مدام تشویق خواهد شد که تحصیلات خود را تا آخر عمر اداهم دهند.

۲ ـ فنلاند:

اینجا تحصیل پول نمی‌خواهد.

جمعیت: ۵.۵۵ میلیون نفر

شاخص تحصیلات: ۰.۹۳

مقدار سواد: ۱۰۰%

پیشرفت تحصیلی: ۲۵.۲۹٪

از فنلاند زیاد تر به گفتن یکی از بهترین کشورها از نظر سیستم آموزشی نام برده می‌بشود. در فنلاند همه بدون در نظر گرفتن عرصه‌های اجتماعی- اقتصادی خود به زمان‌های یادگیری یکسانی دسترسی دارند و معلمان اینجا برخی از بهترین آموزش‌دیده‌ها در جهان می باشند.

۱ ـ آلمان:

کسب نمرات بالا علتمی‌بشود که این سرزمین مقام اول را به خود تعلق دهد.

جمعیت: ۸۳.۲۹ میلیون نفر

شاخص تحصیلات: ۰.۹۴

مقدار سواد: ۹۹%

پیشرفت تحصیلی: ۲۲.۹۱٪

هنگامی سخن بگویید از باسوادترین سرزمین جهان می‌بشود، آلمان اکنون رتبه اول را دارد. سیستم آموزشی تا حد بسیاری به هر ایالت آلمان بستگی دارد؛ چون همه آنها سیاست‌های آموزشی خود را دارند. زیاد تر اوقات، آلمان در عرصه ریاضیات، علوم و سواد زیاد بالاتر از میانگین قرار دارد و مشخص می کند که مدارس چه مقدار به آموزش آنها پشتیبانی می‌کنند.



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments