آمازون و الکسا

«الکسا پلاس» به گمان زیادً با هوش مصنوعی مولد در تابستان آینده اراعه می‌بشود


آمازون برنامه‌هایی برای اصلاح الکسا با هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۴ دارد. نسخه تازه این دستیار به‌گفتن یک محصول اشتراکی در ماه‌های آینده معارفه خواهد شد. سرویس تازه که اکنون «الکسا پلاس» نام دارد، به گمان زیادً در ۳۰ ژوئن (۱۰ تیرماه ۱۴۰۳) داخل بازار می‌بشود.

بر پایه گزارش اینسایدر، سرویس آزمایشی تازه دستیار صوتی آمازون الکسا پلاس نامیده می‌بشود. این نسخه پولی مکالمه شخصی‌سازی‌شده و قابلیت‌های هوش مصنوعی بیشتری را اراعه می‌دهد. اکنون ۱۵ هزار کاربر این دستیار را آزمایش می‌کنند و آمازون تصمیم دارد آن را در تابستان ۱۴۰۳ اراعه کند.

به‌نظر می‌رسد که الکسای تازه بر پایه یک مدل زبان داخلی آمازون به نام Olympus ساخته شده است. سال قبل میلادی، آمازون یک تیم هوش مصنوعی تازه تشکیل کرد تا روی جاه‌طلبانه‌ترین مدل‌های زبانی بزرگ خود کار کند.

ادامه مطلب
ایلان ماسک علت انفجار دومین مأموریت استارشیپ را گفت

چالش‌های آمازون برای گسترش نسخه تازه الکسا

«الکسا پلاس» به گمان زیادً با هوش مصنوعی مولد در تابستان آینده اراعه می‌بشود ۷

کارمندان آمازون ادعا می‌کنند که شکل تازه الکسا در مکالمه خوب است، اما در برخی کارهای دیگر بد عمل می‌کند. به‌نظر می‌رسد که جواب‌های الکسا زیاد طویل و زیاد تر نادرست می باشند. بر پایه گزارش‌ها، در قسمت الکسا، کارمندان قدیمی با این شکل تازه الکسا قضیه دارند و می‌خواهند که برخی از ویژگی‌های کلاسیک این دستیار نگه داری بشود. به نظر آن‌ها باید اراعه این سرویس به تأخیر بیفتد، چون به‌نظر می‌رسد که مشتریان برای خرید این چنین خدمات پُر ایرادی پول پرداخت نخواهند کرد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
عربستان انگارً برای تکمیل پروژه‌های نئوم به‌سراغ اندوخته‌گذاران خارجی می‌رود_اصفهانیا

از سویی، شگفتی‌آور نیست که آمازون بخواهد اشتراک پولی را برای الکسا راه‌اندازی کند؛ چون این دستیار صوتی فروش چندان خوبی نداشته و در سال‌های تازه از رقبایی همانند گوگل و اپل عقب افتاده است. در ایالات‌متحده، گوگل اسیستنت با ۸۸.۸ میلیون کاربر و سیری با ۸۴.۲ میلیون کاربر در رتبه اول و دوم قرار دارند. الکسا با ۷۵.۶ میلیون کاربر سومین دستیار صوتی پراستفاده کاربران آمریکایی است.

این چنین چون تجهیزکردن این دستیار به هوش مصنوعی هزینه‌بر است، اراعه اشتراک پولی منطقی به‌نظر می‌رسد. یقیناً اگر گزارش‌ها صحت داشته باشند و هوش مصنوعی الکسا پلاس چندان رضایت‌قسمت نباشد، بهتر است که آمازون در اراعه آن عجله نکند.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

ادامه مطلب
آیفون 16 و گلکسی S24 به گمان زیادً مقدار حافظه رم خود را تحول نمی‌دهند

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments