مهندس بازرگان: یک توافق ضمنی بین رهبران مذهبی و بختیار وجود دارد

یک توافق ضمنی بین رهبران مذهبی و بختیار وجود دارد » اصفهانیا


توافقی ضمنی بین رهبران مذهبی و شاپور بختیار وجود دارد که به جهت آن بختیار بعد از راه اندازی دولت موقت اسلامی کناره‌گیری کند… شورای انقلابی اسلامی که راه اندازی آن توسط آیت‌الله خمینی نظر شده در روزهای آینده صورت خواهد گرفت و سپس دولت موقت راه اندازی خواهد شد. ماموریت‌ی این دولت موقت از جمله مذاکره با افسران ارتش برای جلب حمایتآن‌ها از جمهوری تازه است.

به گزارش اتفاقات ایران و به نقل از خبرآنلاین، روز شنبه ۳۰ دی ۱۳۵۷ مهندس مهدی بازرگان که پیش‌بینی‌ می‌شد نخست‌وزیر دولت آینده‌ی ایران باشد، در مصاحبه‌ای مختصر با صدای آمریکا (در نوفل‌لوشاتو) از راه اندازی دولت موقت در دو سه هفته‌ی آینده خبر داد. فرازهایی از حرف های‌های ایشان را که فردای آن روز در روزنامه‌ی آیندگان به نقل از خبرگزاری فرانسه انتشار شد در پی می‌خوانید:

  • توافقی ضمنی بین رهبران مذهبی و شاپور بختیار وجود دارد که به جهت آن بختیار بعد از راه اندازی دولت موقت اسلامی کناره‌گیری کند.
  • شورای انقلابی اسلامی که راه اندازی آن توسط آیت‌الله خمینی نظر شده در روزهای آینده صورت خواهد گرفت و سپس دولت موقت راه اندازی خواهد شد. ماموریت‌ی این دولت موقت از جمله مذاکره با افسران ارتش برای جلب حمایتآن‌ها از جمهوری تازه است.
ادامه مطلب
سپاهان با هت تریک رامین لیگ را به آخر برد

۲۵۹۵۷

منبع: khabaronline-1863025



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments