توسعه اولین هولوگرام جهان با وضوح شبکیه چشم

گسترش اولین هولوگرام جهان با وضوح شبکیه چشم


استارتاپ بریتانیایی VividQ ادعا می‌کند که اولین هولوگرام با وضوح شبیه شبکیه چشم انسان را به وجود اورده است. اولین مقصد این فناوری، بازی‌های VR است.

استارتاپ VividQ می‌گوید این دستاورد نقطه عطفی است که هولوگرام‌ با آن اکنون می‌تواند با وضوحی در حد چشم انسان مطابقت داشته باشد. این شرکت اضافه می‌کند که نتیجه این دستاورد، توانایی دیدن طبیعی‌تر از هر زمان فرد دیگر است. VividQ تصمیم دارد این فناوری را در نسل بعدی هدست‌های حقیقت مجازی به کار گیرد.

گسترش اولین هولوگرام جهان با وضوح شبکیه چشم ۷

توانایی‌ طبیعی‌تر و واقعی‌تر از دیدن با فناوری تازه استارتاپ VividQ

برای تشکیل هولوگرام، این شرکت امواج نور را برای نمایش اشیا در فضای سه‌بعدی مهندسی می‌کند. این تکنیک نحوه دیدن اجسام را بهبود می‌بخشد. استارتاپ VividQ تصاویر تولیدشده توسط کامپیوتر را از طریق نمایشگر ۴K با کارایی بالا نمایش می‌دهد. در نتیجه، اشیای هولوگرافی سه‌بعدی را می‌توان در هر فاصله‌ای در محدوده کانونی شخص قرار داد. سپس کاربران می‌توانند به‌صورت طبیعی فوکوس را بین اشیا تحول دهند.

ادامه مطلب
راهنمای خرید بهترین لپ تاپ از ۱۵ تا ۱۲۰ میلیون تومان_اصفهانیا

استارتاپ VividQ انتظار دارد که این فناوری ابتدا در برنامه‌های کاربردی حقیقت مجازی و حقیقت ترکیبی، به اختصاصی بازی‌ها به‌کار گرفته بشود. در یک بیانیه مطبوعاتی، این شرکت خبرداد که هولوگرام‌ها سطوح بی‌نظیری از توانایی‌های گوناگون را به کاربران اراعه خواهند داد.

در هدست‌های حقیقت مجازی، کاربران می‌توانند هولوگرام‌ها را با دقت به زاویه دید خود تنظیم کنند. این چنین کاربران می‌توانند فوکوس را تحول داده و فاصله اشیای دیجیتالی را نیز تحول دهند که این کار علتکاهش عوارض جانبی همانند حالت تهوع، خستگی چشم و سردرد می‌بشود.

ادامه مطلب
قیمت فیدلیتی پرستیژ از سوی بهمن‌موتور اظهار شد

استارتاپ VividQ، هولوگرام‌های با وضوح شبیه شبکیه چشم را با نمایشگر LCoS (کریستال مایع روی سیلیکون) و با کارایی بالا از شرکت JVCKenwood (JKC) که یک شرکت الکترونیک ژاپنی است، به نمایش گذاشته است. این دو شرکت اکنون برای تجاری‌سازی این فناوری با یکدیگر همکاری می‌کنند.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments