المپیاد فیلم‌سازی، مسیر خوداتکایی نوجوانان است

المپیاد فیلم‌سازی، مسیر خوداتکایی نوجوانان است » اصفهانیا


به گزارش اتفاقات ایران و به نقل از خبرآنلاین از روابط عمومی المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در مراسم اختتامیه این اتفاقات فرهنگی‌-تربیتی، برگزاری این اتفاقات را جشن فیلم‌سازی نوجوانان دانست و او گفت: چهار سال پیش و هم‌زمان با شیوع بیماری کرونا، سینمای کودک و نوجوان مقداری نحیف شد، اما آخر آن شیرین و امیدبخش می بود، چراکه با گذر از این دوران و این چنین برگزاری اتفاقات به شکل جاری، همه قهرمان محسوب خواهد شد.

مجید زین‌العابدین در ادامه اظهار کرد: همدلی بین سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان در تابستان سال ۱۴۰۲ جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را احیا کرد، به‌طوری‌که تعدادی از فیلم‌های این جشنواره به جشنواره فیلم فجر هم راه یافت؛ در حالی‌که طبق معمول این مسیر معکوس است.
وی با اشاره به برگزاری پرصلابت و امیدوارانه سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان، در ادامه گفت: این قصه با ساخت فیلم‌های خوب برای بچه‌ها اغاز شد و با استقبال خانواده‌ها، سینما رونق گرفت. اما این کار بزرگ تا این مدت کامل نبوده است و قدم دوم این می بود که خود نوجوانان بتوانند فیلم بسازند تا مسیر خوداتکایی، ایده‌پردازی و تشکیل فیلم را یاد بگیرند و آنچه در ذهن‌های خلاق‌شان است را به بزرگ‌ترها نشان دهند.

ادامه مطلب
صفحه نخست روزنامه‌های امروز اصفهان چهارشنبه30 خرداد 1403

زین‌العابدین ضمن تقدیر از مدیر هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران او گفت: این المپیاد بعد از چند سال به طور حضوری و جدا گانه از جشنواره فیلم کودک برگزار شد تا زیاد تر دیده بشود. بیشتر از ۱۲۰۰ تاثییر از ۲۸ استان سرزمین به دبیرخانه المپیاد رسید و در ادامه، ۶ تیم راه‌یافته به مرحله پایانی تلاش کردند مسیر فیلم‌سازی را بیاموزند، از این‌رو امیدواریم در سال‌های پیش رو، فیلم‌های جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان را آثار همین نوجوانان شکل دهد.

وی ضمن اشاره به جلسه سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که با وجود شهردار اصفهان در روز اختتامییه هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان برگزار شد، اذعان کرد: برگزاری موفق این اتفاقات، مسیر بزرگ اندیشیدن را به نوجوانان نشان داد و امیدوارم ستاد اجرایی المپیاد فیلم‌سازی بتواند با همکاری همه قسمت‌ها از جمله بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان، در سال‌ آینده جشنواره پرشورتری را برگزار کند.

ادامه مطلب
روایتی از کارناوالِ فیل ناصرالدین‌شاه در نوروز ۱۲۲۹ خورشیدی
آخرین مطالب

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی این چنین از همه اعضای هیئت‌انتخاب، هیئت‌داوران و مربیان هفتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران سپاس کرد و ضمن اشاره به افتخارات کسب‌شده توسط آنان، همکاری‌شان با این المپیاد را نشان از اهمیت آنان به پرورش نسل آینده فیلم‌ساز ایران دانست.

۵۷۵۷



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments