اولین برنامه تزریق واکسن مالاریا برای کودکان در جهان در کامرون آغاز شد

اولین برنامه تزریق واکسن مالاریا برای کودکان در جهان در کامرون اغاز شد


«کامرون» اولین کشوری است که برنامه تزریق واکسن تازه مالاریا به کودکان را اغاز کرده است. مقصد این برنامه واکسینه‌کردن نزدیک به ۲۵۰‌ هزار کودک در سال جاری و سال آینده میلادی است.

این کارزار تازه به ریشه‌کن کردن مالاریا در آفریقا پشتیبانی می‌کند. واکسیناسیون کودکان با واکسن تازه و مؤثر ضدمالاریا از دوم بهمن‌ماه در سرزمین کامرون اغاز شده است. شرکت داروسازی بریتانیایی GSK این واکسن را گسترش داده و پیش‌ازاین روی کودکانی در غنا، کنیا و مالاوی نیز آزمایش شده است.

اولین برنامه تزریق واکسن مالاریا برای کودکان در جهان در کامرون اغاز شد ۷

برنامه واکسیناسیون مالاریا کودکان در کامرون اغاز شد

مالاریا یک بیماری انگلی است که به‌شکل عفونت شدید به‌ همراه تب و لرز در کنار کم‌خونی ظاهر می‌بشود. این بیماری هر سال علتمرگ‌ومیر نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر در جهان می‌بشود. اکنون کامرون می‌خواهد با برنامه تازه واکسیناسیون مقدار مرگ‌ومیر در تاثییر ابتلا به این بیماری را به حداقل رسانده و حتی آن را ریشه‌کن کند.

ادامه مطلب
آیا قیمت ماشین سه نرخی می‌بشود؟

واکسن تازه تولیدشده توسط شرکت داروسازی بریتانیایی GSK، آرتی‌اس (RTS) نام دارد. این واکسن هم‌زمان با واکسن فرد دیگر با نام R21 اراعه می‌بشود. واکسن R21 توسط دانشگاه آکسفورد ساخته شده است. گفتنی است هر دو واکسن مؤثر می باشند و کارایی دارند.

هر دو واکسن باید در چند دوز تزریق شوند. این واکسن‌ها تأییدیه سازمان بهداشت جهانی را نیز برای تزریق به نوزادان از ۵ ماهگی دریافت کرده‌اند. در تست‌های بالینی هر دو واکسن مقدار ابتلا به مالاریا را تا نزدیک به سه‌چهارم افت داده‌اند. درنتیجه می‌توان امیدوار می بود که تزریق واکسن‌ها بتواند مؤثر باشد. هر سال نزدیک به نیم میلیون کودک در آفریقا به‌علت ابتلا به مالاریا جان خود را از دست خواهند داد. درنتیجه واکسیناسیون گسترده می‌تواند از مرگ‌ومیر آن‌ها جلوگیری کند.

ادامه مطلب
شرایط اخذ ویزای استارتاپ کانادا + سریع ترین راه اخذ آن

باید دید کامرون به‌گفتن پیشتاز در واکسیناسیون مالاریا به کودکان به چه نتایجی دست اشکار خواهد کرد و آیا دیگر کشورها هم مسیر شبیهی را طی می‌کنند یا خیر.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments