پاسخ زوج طارمی و آزمون به کری‌ها / ایران در انتظار کره و ژاپن

جواب زوج طارمی و آزمون به کری‌ها / ایران در انتظار کره و ژاپن » اصفهانیا


سپهر ستاری: تیم ملی ایران دیروز (سه‌شنبه) آخرین بازی خود در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا را برگزار کرد و با نتیجه ۲ بر یک امارات را ناکامی داد. شاگردان امیر قلعه‌نویی در این بازی با ۲ گل مهدی طارمی از حریف جلو افتادند گل دقایق پایانی یحیی الغسانی هم موفق نشد اثری روی برد تیم ملی بگذارد. تیم ملی ایران با پیروزی در بازی با امارات ۹ امتیازی شد و به گفتن تیم صدرنشین به مرحله بعدی راه یافت. دیدار دیروز ششمین تقابل ایران و امارات در تاریخ جام ملت‌های آسیا می بود که با پنجمین برد ایران همراه شد. اماراتی‌ها هیچ زمان در جام ملت‌ها موفق به ناکامی ایران نشده‌اند و فقط یک تساوی در کارنامه دارند. آن‌ها تا قبل از بازی دیروز حتی در گلزنی به ایران در جام ملت‌ها هم ناکام مانده بودند که این طلسم در جام هجدهم شکسته شد.

بعد از ناکامی ژاپن روبه رو عراق تعداد بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که تیم ملی باید در گروه خود دوم بشود تا در مرحله حذفی روبه رو ژاپن قرار نگیرد ولی کادر فنی تیم ملی ترجیح داد با همه قوا روبه رو امارات به میدان برود. ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی باید به مصاف سوریه برود و در صورت صدرنشینی کره‌جنوبی و دوم شدن ژاپن، در یک‌چهارم به مصاف برنده تقابل این ۲ تیم خواهد رفت.

ادامه مطلب
بیرانوند در بازی ژاپن افسانه می‌بشود » اصفهانیا

برگشت زوج ترسناک تیم ملی

سردار آزمون سرانجام در بازی با امارات به ترکیب مهم تیم ملی رسید و در کنار زوج محبوب خود یعنی مهدی طارمی قرار گرفت. وجود آزمون علتشد طارمی برخلاف ۲ بازی قبلی جام ملت‌ها موفق به گلزنی بشود و هر ۲ گل ایران را به ثمر رساند. هر ۲ گل طارمی روی پاس‌های آزمون به ثمر رسید تا زوج خطرناک تیم ملی درخشش‌ خود در جام ملت‌ها را اغاز کند. سردار آزمون هم در این بازی یک بار موفق شد دروازه امارات را باز کند ولی گل او به علت آفساید مردود اظهار شد. آن‌ها در کنار دیگر بازیکنان تیم ملی بعد از گلزنی روبه رو امارات حرکتی جنجالی انجام دادند و به شکلی کنایه‌آمیز ادای گریه کردن را روبه رو آن‌ها نشان دادند تا جواب کری اماراتی‌ها را بدهند.

ادامه مطلب
عکس| ملاقات یک ایرانی با مانچینی در تاجیکستان » اصفهانیا
آخرین مطالب

آمادگی سردار آزمون و مهدی طارمی در اغاز اغاز مرحله حذفی بهترین خبر برای کادر فنی تیم ملی است و می‌تواند برگ برنده ایران در بازی‌های حساس باشد. علی قلی‌زاده هم دیشب برای اولین بار در جام ملت‌های ۲۰۲۳ به میدان رفت و نمایش قابل قبولی داشت. او هم همانند سردار یک بار گل زد که از سوی داور آفساید اظهار شد. مهدی قایدی هم در بازی دیشب همانند ۲ بازی قبلی وینگر چپ تیم ملی می بود و کارکرد مساعد داشت ولی برخلاف ۲ بازی قبلی گل نزد تا نتواند به رکورد گلزنی علی دایی در همه مسابقات مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا برسد. وجود ستاره‌های آماه دست قلعه‌نویی در خط دعوا را حسابی باز گذاشته و او در دقایق حساس می‌تواند با تغییرات گوناگون روال بازی را تحول دهد.

ادامه مطلب
عکس‌| بازتاب ناراحتی رونالدو از چمن آزادی در رسانه‌های عربستان

تکرار نگرانی‌ها در خط دفاعی

تیم ملی در بازی دیشب روبه رو امارات همانند دیدار با فلسطین موفق به بسته نگه‌داشتن دروازه خود نشد. ایران در ۳ بازی ابتدایی خود تنها یک بار کلین‌شیت کرده و کارکرد دفاعی قابل قبولی نداشته است. در بازی دیروز هم امارات در صحنه‌های که ابتدا خطرناک به نظر نمی‌رسید، صاحب یک موقعیت و سپس ضربه پنالتی شد که درخشش بیرانوند ایران را نجات داد. دلنشین این که امارات در بازی روبه رو ایران ۱۰ شوت زد که ۵ تا در چارچوب می بود و از آمار ۳ شوت در چارچوب ایران هم بهتر می بود. یقیناً شاگردان قلعه‌نویی ۱۴ شوت زدند و تیم برتر میدان بودند ولی موقعیت دادن به امارات در برخی دقایق بازی دلواپس‌کننده می بود. یقیناً وجود سنگربان آماده‌ای چون علیرضا بیرانوند در ترکیب تیم ملی اتفاق زیاد خوبی محسوب می‌بشود و او در بازی‌های تازه چندین دفعه دروازه ایران را نجات داده است.

ادامه مطلب
صعود پورتو با سوپرگل مهدی طارمی! » اصفهانیا

ایران درحالی این دوره تنها یک کلین‌شیت کرده که حریفان قدرتمندی هم نداشته و نشان داده در خط دفاعی تا این مدت مشکلات بسیاری دارد. در این بین محمدحسین کنعانی‌زادگان هم با اخطاری که دیروز گرفت از بازی مرحله یک‌هشتم محروم شد و قلعه‌نویی ناچار است از زوج شجاع خلیل‌زاده و مجید حسینی منفعت گیری کند. یقیناً حسینی به علت صدمه دیدن بازی دیروز را از دست داد و شرایطش برای دیدار با سوریه اشکار نیست. اگر او به بازی بعدی ایران نرسد، از بین روزبه چشمی و سامان قلاح یک نفر در ترکیب قرار خواهد گرفت که شانس هافبک – دفاع کننده استقلال زیاد تر است.

پاسخ زوج طارمی و آزمون به کری‌ها / ایران در انتظار کره و ژاپن

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

بحران صدمه دیدن در تورنمنت‌های تیم ملی

تلخ‌ترین اتفاق بازی دیروز صدمه دیدن شدید صادق محرمی می بود که علتخروج او از میدان شد. صدمه او در بازی با امارات جدی به نظر می‌رسد و امکان پذیر علتبشود او تا آخر جام ملت‌ها هم نتواند برای ایران به میدان برود. محرمی درحالی دچار صدمه دیدن شد که تیم ملی در این دوره از این نظر زیاد بدشانس بوده است. شجاع خلیل‌زاده و مجید حسینی هم دیگر مدافعان تیم ملی می باشند که در بازی‌های تازه مصدوم شدند و حتی سردار آزمون هم به علت صدمه جزئی موفق نشد روبه رو هنگ‌کنگ بازی کند.

ادامه مطلب
نظر ایران برای میزبانی مسابقات بیس بال کشورهای اسلامی » اصفهانیا

شبیه این صدمه دیدن‌ها در جام جهانی هم برای علیرضا بیرانوند رقم خورد که علتشد او در بازی با انگلیس از ترکیب تیم ملی خارج بشود و بازی با ولز را هم از دست بدهد. بیرانوند در فینال کافا و دیدار دوستانه با بلغارستان هم مصدوم شده می بود. علاوه بر این مرتضی پورعلی‌گنجی هم در بازی دوستانه با قطر مصدوم شد و حتی جام ملت‌های آسیا را هم از دست داد.

این نوشته مشخص می کند تیم ملی در یک سال تازه تلفات بسیاری در بازی‌های خود داده و صدمه دیدن‌های بسیاری را توانایی کرده است.

پاسخ زوج طارمی و آزمون به کری‌ها / ایران در انتظار کره و ژاپن

۲۵۸ ۲۵۸



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments