درمان افسردگی به کمک «ام‌آرآی»

درمان افسردگی به پشتیبانی «ام‌آرآی»


اصفهانیا به نقل از بهداشت نیوز، متخصصان علوم پزشکی دانشگاه ناتینگهام در آزمایشات نشان داده‌اند که منفعت گیری از اسکن‌ها برای تحریک مغناطیسی موثر به منظور تحریک مناطقی از مغز در مبتلایان به افسردگی می‌تواند علائم را تا زمان شش ماه افت دهد.

این روش که تحریک مغناطیسی ترانس‌کرانیال (تی‌ام‌اس) نامیده می‌بشود، طبق معمول در جلساتی طی چهار تا شش هفته اراعه می‌بشود و وقتی که از ام‌آرآی منفعت گیری می‌بشود کاربرد آن امکان پذیر تا چند ماه تمدید بشود تا مطمعن حاصل بشود که در هر جلسه همان ناحیه از مغز مقصد قرار می‌گیرد.

تیم انجام‌دهنده کارآزمایی «برایت‌مایند» پیش از اغاز تی‌ام‌اس، از بیماران یک اسکن ام‌آرآی گرفت که این به متخصصان امکان داد تا مکان‌هایی را که سیستم‌های گوناگون مغز دچار در افسردگی با هم منطبق خواهد شد، مقصد قرار دهند.

ادامه مطلب
عاشقانه کاپیتان تیم ملی در روز ولنتاین+ عکس

اسکن دوم ۱۶ هفته بعد از نخستین جلسه تی‌ام‌اس گرفته شد و برای پشتیبانی به فهمیدن نحوه جواب بیمار به درمان، مواد شیمیایی حاضر در مغز را بازدید کرد.

در این کارآزمایی از مسیریابی عصبی که سیستم ردیابی رایانه‌ای برای انجام تی‌ام‌اس با به کارگیری نور است، منفعت گیری شده است.

ریچارد موریس، استاد روانپزشکی در دانشگاه ناتینگهام، او گفت: حالت ایده‌آل این است که وقتی که افراد برای جلسه تی‌ام‌اس می‌آیند، دقیقا در همان مکان از مغز خود، تحریک مغناطیسی ترانس‌کرانیال شوند، اما این اتفاق به‌ندرت رخ می‌دهد.

ادامه مطلب
آیا مصرف تخم مرغ در بیماران قلبی مجاز است؟

او گفت: این روش برای اندازه‌گیری نقطه تحریک از نخستین باری که بیمار درمان می‌بشود، از نور هر دو لاله گوش و بالای بینی منفعت گیری می‌کند.

نزدیک به ۲۵۵ نفر در این آزمایش شرکت کردند و ۲۰ جلسه تی‌ام‌اس را گذراندند. اشکار شد که تی‌ام‌اس موثر جهت پیشرفت‌های قابل‌توجهی در افت شدت افسردگی و اضطراب بیماران و جهت کارکرد و کیفیت زندگی بهتر طی ۲۶ هفته شده است.

سرپرست مرکز اختلالات خلقی در موسسه سلامت روان افزود: ام‌آرای، محل تحریک را شخصی‌سازی می‌کند و سپس رهیاب عصبی یقین می‌بشود که در هر جلسه درمانی، ناحیه یکسانی تحریک می‌بشود.

این مسئله جهت افت پراکندگی و نوسانات در تحریک در هر جلسه می‌بشود. از آنجایی که می‌توان پالس مغناطیسی را متمرکز کرد، طبق معمول فقط عوارض جانبی جزئی و مختصر‌زمان وجود دارد و فرد می‌تواند بلافاصله بعد از برگشت از بیمارستان، به فعالیت‌های روزانه خود بازگردد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

پژوهشگران انها گفتند بیشتر از دو سوم بیماران به این درمان جواب دادند و یک پنجم بیماران به سمت بهبودی رفتند و در فاز بهبودی باقی ماندند.

ادامه مطلب
آماده‌سازی صندوق‌های رای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی+ تصاویر



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments