ساعت آخرالزمان 2024

۹۰ ثانیه تا آخر جهان؛ ساعت آخرالزمان هم چنان نزدیک به نیمه‌شب است


دانشمندان اتمی با اشاره به عمل های روسیه در عرصه سلاح‌های هسته‌ای در بحبوحه جنگ با اوکراین اوکراین، جنگ در غزه، ثبت گرم‌ترین سال در طول تاریخ زمین و خطرات هوش مصنوعی، «ساعت آخرالزمان» خود را همانند سال قبل نزدیک به نیمه‌شب و ۹۰ ثانیه مانده به آخر جهان تنظیم کردند.

بر پایه گزارش رویترز، دانشمندان اتمی، همانند سال قبل، ساعت آخرالزمان را روی ۹۰ ثانیه تا نیمه‌شب قرار دادند. دانشمندان این ساعت را با دقت به خطرات بنیادی برای زمین و انسان تنظیم می‌کنند؛ تهدیدات هسته‌ای، تغییرات اقلیمی و فناوری‌های خطرناک همانند هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی ازجمله خطرات بنیادی این سال برشمرده شده است.

«ریچل برونسون»، مدیرعامل بولتن دانشمندان اتمی، او گفت:

«دو مطلب کلیدی در بیانیه ما وجود دارد، یکی این که قرارداشتن در نقطه ۹۰ ثانیه تا نیمه‌شب عمیقاً بی‌ارامش است و نباید جهت خشنودی بشود. دوم این که پیشرفت فناوری روال پرشتابی دارد و زیاد تر از توانایی ما برای اداره‌کردن آن است.»

۹۰ ثانیه تا آخر جهان؛ ساعت آخرالزمان هم چنان نزدیک به نیمه‌شب است ۷

ساعت آخرالزمان در سال ۲۰۲۳ بر چه چیزهایی تمرکز داشت؟

مفهوم ساعت آخرالزمان در سال ۱۹۴۷ در طول تنش‌های جنگ سرد، بعد از جنگ جهانی دوم تشکیل شد تا به مردم هشدار دهد که چه مقدار بشر به نابودی جهان نزدیک است. هرساله نیز با بازدید تهدیدات گوناگون انسانی و زیست‌محیطی کارشناسان تصمیم می‌گیرند که این ساعت را به جلو یا عقب ببرند.

ادامه مطلب
دانلود‌های اپ توییتر از زمان تغییر به ایکس 30 درصد کاهش پیدا کرده است

بولتن دانشمندان اتمی درمورد سال قبل میلادی بر موضوعات مختلفی متمرکز بوده است. کشورهای دارای تسلیحات هسته‌ای دچار برنامه‌های نوسازی می باشند، این کشورها در یک مسابقه هسته‌ای تازه قرار گرفته‌اند. زمین نیز گرم‌ترین سال خود را در تاریخ توانایی کرد و این گرمایش مسبب سیل‌های عظیم، آتش‌سوزی‌ها و دیگر بلایای اقلیمی شده است. محققان می‌گویند اگر چاره‌ای اندیشیده نشود، این تغییرات اقلیمی میلیاردها نفر و معیشت آن‌ها را تهدید خواهد کرد.

از نظر دیگر، تحقیقات بیولوژیکی با مقصد جلوگیری از همه‌گیری‌های آینده سودمند بوده، اما خطراتی نیز به جستوجو داشته است. پیشرفت‌های تازه هوش مصنوعی نیز سؤالات مختلفی را درمورد چگونگی کنترل این فناوری که می‌تواند تمدن انسان را به طرق بی‌شماری بهبود بخشد یا به نابودی بکشاند، تشکیل می‌کند.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

ادامه مطلب
ثبت نام ربات ژاپنی در گینس با حل مکعب روبیک در 0.305 ثانیه + ویدیو_اصفهانیا

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments