بلندمرتبه همچون علی

بلندمرتبه همچون علی » اصفهانیا


دیوار خانه کعبه شکافته شد، فاطمه دختر اسد غرق درد پا در امن‌ترین و پاک‌ترین منزلگاه می‌گذارد. دیوار شکافته شده بسته می‌بشود. چشم‌ها خیره به اتفاقی است که پیش‌ازاین رخ نداده بوده است.

دیوار خانه کعبه شکافته شد، فاطمه دختر اسد غرق درد پا در امن‌ترین و پاک‌ترین منزلگاه می‌گذارد. دیوار شکافته شده بسته می‌بشود. چشم‌ها خیره به اتفاقی است که پیش‌ازاین رخ نداده بوده است. ولادتی بی همتا که در قبل سابقه نداشت و بعد از آن برای فردی اتفاق نیفتاد. چه فردی می‌داند فرزندی که تا دقایقی دیگر پا به هستی می‌گذارد کیست؟ چند روزی می‌گذرد در خانه خدا باز می‌بشود و فاطمه با نوزادی در بغل بیرون می‌آید. نگاه‌های حیرت‌زده سوال‌های بسیاری برای پرسیدن دارند؛ اما جواب همه سؤالات خلاصه‌ای می‌بشود در نام علی، فردی که بلندمرتبه است و ابوتراب برای عالمیان زندگی‌اش برکت شد. لحظه‌لحظه زندگی‌اش خون‌دل‌ها خورد برای مردمی که قدر ندانستند و آنها که دانستند علی چه گوهری است نتوانستند در عمر محدودش از این دریای بیکران منفعت‌مند شوند. علی کوشید سخت‌کوشید برای هدایت خلق و نامش گره خورد باعدالت. کردار علی (ع) در دوران زندگی، سرشار از حق‌گرایی، حق‌مداری و حق‌گستری است؛ به‌اختصاصی که در روزگار مختصر حکومتش، زیباترین چهره انسانیِ حکومتِ مبتنی بر قیمت‌های انسانی را به نمایش گذاشت. 

ادامه مطلب
۱۴ خرداد ۱۴۰۳ چند شنبه است

ادامه از صفحه یک:   مگر می‌توان جمالِ جمیل علی (ع) و نمود آن جمال را در حکومت او نگریست و بدان عشق نورزید؟! حق محوری، مظهر صداقت سیاسی در حکومت علوی است. حق‌مداری، نمود والای محکمْ گامی آن بزرگوار در صداقت سیاسی است. حق‌گرایی و حق‌مداری، در جای‌جای حکومت مختصر علی به درستی پیداست. علی در پاک‌ترین منزلگاه چشم به جهان گشود حق‌طلبانه زیست و در نهایت در مرتفع‌ترین منزلگاه شهادت را طلبید.



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments