آیا مصرف تخم مرغ در بیماران قلبی مجاز است؟

آیا مصرف تخم مرغ در بیماران قلبی مجاز است؟


اصفهانیا به نقل از بهداشت نیوز، تخم مرغ به علت دارا بودن ۲۱۰ میلی گرم کلسترول در دهه های قبل جایگاه خوبی در سفره های مردم نداشته است، چرا که فکر می شد که با خوردن آن کلسترول خون افزایش یافته و در نتیجه خطر بیماری های قلبی عروقی افزایش می یابد. اما مطالعات انجام شده نشان می دهد مصرف تخم مرغ در گروه های جمعیتی گوناگون دنیا و در داخل یک گروه جمعیتی خاص ارتباطی با کلسترول خون ندارد. این چنین در ابراز بیماری های قلبی در افرادی که یک عدد تخم مرغ در هفته و افرادی که یک عدد تخم مرغ در روز منفعت گیری می کنند، ارتباطی مشاهده نشده است. تغذیه با تخم مرغ نه تنها بر روی گمان ابراز بیماری های قلبی عروقی اثری ندارد، بلکه علتکاهش جواب التهابی در بدن می بشود.

ادامه مطلب
این شاسی بلند نظر شما را نسبت به چینی‌ها عوض می‌کند + عکس

آنچه که جهت افزایش کلسترول خون می بشود، اسیدهای چرب اشباع به اختصاصی نوع ترانس است. تنها یک سوم اسیدهای چرب حاضر در تخم مرغ از نوع اشباع بوده و کلسترولی هم که در تاثییر خوردن تخم مرغ در بدن تشکیل می بشود از نوع کلسترول خوب است.

چه افرادی باید در مصرف تخم مرغ احتیاط کنند:

پیشنهاد می بشود مصرف تخم مرغ در هیچ گروه سنی حذف نشود و محدودیت مصرف و مقدار مصرف آن، با نظر پزشک معالج افت یابد. حتی در بیماران مبتلا به دیابت، فشارخون بالا و بیماری های قلبی تا نزدیک به سه عدد در هفته نظر می بشود. یقیناً در آن صورت باید از خوردن غذاهای پرچرب و پرنمک نیز همراه تخم مرغ خودداری بشود.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
فواید کدو حلوایی + اینفوگرافی | اختصاصی



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments