رقابت تازه نفس‌های تلویزیون برای رسیدن به چهره‌ها/ معرفی شخصیت‌های جدید در خاطره مردم خواهد ماند؟

رقابت تازه نفس‌های تلویزیون برای رسیدن به چهره‌ها/ معارفه شخصیت‌های تازه در خاطره مردم خواهد ماند؟


مینی سریال «ترور» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور ماجرای ترور نافرجام سردار قاسم سلیمانی در کرمان را روایت می کند. این سریال در برگردان تصویری و دراماتیک ِیک ماجرای واقعی، موفق بوده و توانسته است موضوعی مهم و استراتژیک را قالب سریالی مهیج منتقل کند. نقش مهم سریال «ترور» بر مسئولیت شهرام ابراهیمی قرار گرفته که سرتیم عملیات خنثی سازی ترور است. در جبهه ناموافق هم دختری به اسم هانا وجود دارد که نقش او را نانت تومه بازی کرده است. به مناسبت وجود این دو بازیگر در سریال «ترور» نگاهی داریم به چند نفر دیگر که امسال در سریال های تلویزیونی صاحب پیروزی شدند.

ترور نافرجام سردار در شهر خودش

شهرام ابراهیمی؛ سابقه بسیاری پشت و روبه رو دوربین دارد و با توانایی و اشراف کامل به نقش سبحان در مینی سریال ترور رسیده است. شهرام ابراهیمی کارشناسی بازیگری تئاتر و کارشناسی ارشد کارگردانی دارد و برای پی گیران، چهره ای آشنا است. با این حال زیاد از مخاطبان تلویزیون، او را با «ترور» می شناسند. ابراهیمی به علت توانایی و تسلط، عملکردی موفق در نقش سبحان داشته است و ویژگی های یک مامور امنیتی را باورپذیر اراعه کرده. به نظر می رسد این نقش و سریال جهش بلند فرد دیگر در کارنامه این بازیگر باشد. خودش در مصاحبه با ایسنا حرف های است: «من زمان‌ها قبل در چندین تاثییر تلویزیونی و سینمایی به گفتن بازیگر وجود داشته‌ام، اما همدلی، دوستی و حس غرور و تعلق به نوشته و قصه شرایط خاصی را در این پروژه رقم زده می بود. قابل باور نبوده است که سپس از پخش دو تکه از «ترور»، در سفر کوتاهی که خارج از تهران بودم مردمی را آشنا با کاراکتر سبحان دیدم که در کنار لطف و عنایت به بنده کمترین، از سبحان می‌پرسیدند.»

ادامه مطلب
عدم صدور پروانه اشتغال توسط نهاد وابسته چه حکمی دارد؟ » اصفهانیا

نانت تومه؛ نام کامل او «نانت تومه امرود» است؛ یک بازیگر مسیحی- آشوری ایرانی که پیش از وجود روبه رو دوربین سریال «ترور» بازیگری را در تئاتر توانایی کرده می بود و در سریال خانگی «مانکن» هم نقشی مختصر برعهده داشت. شهرت مهم نانت تومه به سریال «ترور» و نقش هانا برمی گردد. او یکی از عوامل سرویس های جاسوسی برای ترور حاج قاسم سلیمانی است که برای اجرایی کردن نقشه برای مردی ایرانی (فرهاد قائمیان) دام پهن می کند. اصولا کاراکترهای زن جاسوس، واجد ظرفیت برای درخشش بازیگران می باشند و این اتفاق هم برای نانت تومه افتاده است. ضمن این که چون جزو اقلیت های مذهبی است، امکان منفعت گیری از کلاه گیس را هم دارد و همین عامل مضاعفی است که نقش باورپذیرتر شده. خودش می گوید: «شناخت حرکت، برخورد و حتی نوع کلام و نحوه تفکر یک تروریست و همزمان گفتن احساسات و داشتن عشق واهی به فردی که بازیچه مقصد می بود، از چالش‌های بازی در سریال ترور می بود.»

ادامه مطلب
هویت ایرانیان زیر قلم نقاشان؛ از فرشچیان تا سپهری و دیگران » اصفهانیا
آخرین مطالب

رقابت تازه نفس‌های تلویزیون برای رسیدن به چهره‌ها/ معرفی شخصیت‌های جدید در خاطره مردم خواهد ماند؟

عشق‌کوفی در روزگار بی عشق

سعید شریف ؛ هلال نام کاراکتری است که سعید شریف در سریال تاریخی –مذهبی «عشق‌کوفی» برعهده داشت؛ یک جوان کمان‌دار، ورزیده و خوش قد و بالا. سعید شریف، عملکردی قابل قبول در این مجموعه تلویزیونی اراعه کرد و استعدادش را به رخ کشد و پیش مخاطب گسترده به شهرت رسید. این بازیگر توانایی خود را در آثاری همانند «یاغی»، «ششمین نفر»، «آخرین‌بازی»، «ناکوک» و … نشان داده می بود اما شناسنامه واقعی او «عشق کوفی» است.

رقابت تازه نفس‌های تلویزیون برای رسیدن به چهره‌ها/ معرفی شخصیت‌های جدید در خاطره مردم خواهد ماند؟

عشق‌کوفی

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

شبنم قربانی؛ نقش روبه رو سعید شریف در «عشق‌کوفی» را شبنم قربانی بازی کرد. فردی که مخاطبان با نام و چهره‌اش در آثاری چون «اولین برف»، «مرد بازنده»، «لحظه گرگ و میش»، «ملکه گدایان» و … آشنا شده بودند. او نیز با «عشق‌کوفی» زمان وجود در نقش مهم را بدست آورد و مسئولیت دار شخصیت نائله شد. قربانی در نمایش عواطف درونی و خشم بیرونی نائله عملکردی تحسین شده داشت.

ادامه مطلب
کتاب «زن در تورات و انجیل» به چاپ دوم رسید » اصفهانیا

رقابت تازه نفس‌های تلویزیون برای رسیدن به چهره‌ها/ معرفی شخصیت‌های جدید در خاطره مردم خواهد ماند؟

سوران؛ وجود اقوام در التهابات دهه ۵۰

مهدی نصرتی، جدی‌ترین وجود مهدی نصرتی روبه رو دوربین «لباس‌شخصی» رقم خود اما فیلم بعد از اکران در جشنواره سی‌هشتم فجر توقیف شد تا امکان دیده شدن بازی خوب او توسط زیاد مخاطب فعلا فراهم نباشد. نصرتی امسال در نقش مهم سریال «سوران» دیده شد. او در نقش یک شخصیت واقعی که طعم زندان و شکنجه را چشیده، درخشان می بود.

آسو پاشاپور، شیلان نام همسر سوران در سریال «سوران» است که نقشش را آسو پاشاپور بازی می‌کند. او قبلا تئاتر را توانایی کرده و در سریال‌های «ترور خاموش» و «ملکاوان» وجود داشته است. «سوران» اما موقعیتی بهتر برای پاشاپور فراهم کرده تا جایی که نقطه عطف کارنامه‌اش محسوب می‌بشود. کُردی زبان مادری‌اش است و برای آن چالشی نداشته، اما نمایش وجوه گوناگون یک دختر جوان و عاشق‌پیشه که اکنون در غم دوری همسر بسر می‌برد،آزمون مهمی برای این بازیگر بوده است.

رقابت تازه نفس‌های تلویزیون برای رسیدن به چهره‌ها/ معرفی شخصیت‌های جدید در خاطره مردم خواهد ماند؟

گیل دخت؛ روایت دختران گیلان با عشق ها و هراس ها

ادامه مطلب
چرا این بازیگران مشهور از فیلم اخراج شدند؟/ عکس » اصفهانیا

میترا رفیع؛ از سن کم به بازیگری علاقمند بوده و زیاد سریع گذرش به تئاتر می‌افتد و حتی جایزه هم می‌گیرد. پی‌گیران تلویزیون ابتدا میترا رفیع را سال ۹۸ در سریال «از سرنوشت» دیدند اما شهرت او سال پیش، بعد از پخش «بی‌همگان» و در ادامه «گیلدخت» بدست آمد. رفیع در هر دو سریال نقش دختری از طبقه متمول را برعهده داشت که داستان اولی امروزی می بود و دومی در دوران قاجار می‌گذشت. بازی او در نقش گلنار که خانواده‌اش اسیر دسیسه‌ها می‌بشود،زیاد تر از «بی‌همگان» مورد دقت قرار گرفت. پخش «گیلدخت» ابتدای امسال به آخر رسید.

مشروطه در آتش و باد

مریم موسویان؛ سریال «آتش و باد» با نگاهی به وقایع زمان مشروطه ساخته شد و ابتدای امسال روی آنتن رفت. این سریال یک خط عاشقانه بین جهان پسند و پسرعمویش نیز داشت که نقش دختر ایلیاتی را مریم موسویان بازی ‌کرد. او با این سریال گامی بلند برداشت؛ حال آن که قبل‌تر در سریال‌های «شاهرگ» و «آتش سرد» بازی کرده می بود. موسویان سابقه‌ای تئاتری هم دارد و در فیلم اکران نشده «دختر ایران» نیز بازی کرده است. «آتش و باد» اما نقطه عطف مهم کارنامه این بازیگر محسوب می بشود.

رقابت تازه نفس‌های تلویزیون برای رسیدن به چهره‌ها/ معرفی شخصیت‌های جدید در خاطره مردم خواهد ماند؟

نیکان راهی که برای برگشت

مه‌لقا می‌نوش‌زاد؛ خانواده‌ای دچار فلاکت می‌بشود اما نیکان بدون هراس از ناکامی به استقبال مشکلات می‌رود. این خلاصه قصه سریال«نیکان» است که تابستان روی آنتن رفت. برای ایفای نقش دختر مهم سریال، قرعه به نام مه‌لقا می‌نوش‌زاد افتاد که قبل از آن توانایی بازی در سریال «حکایت‌های کمال» و فیلم «آتابای» را داشت. روبه رو او با شخصیت نوجوان سریال، قابل تحسین است تا جایی‌که بخشی از باورپذیری داستان به بازی خوب می‌نوش‌زاد برمی‌گردد.

ادامه مطلب
کنسرت امیر تتلو بخاطر توهین به ایرانی‌ها لغو شد » اصفهان امروز آنلاین

رحیل؛ بازیگران که از تاریخ آمدند

علی عباسی‌زاده/با هنر بازیگری و اصول فیلمسازی آشنا می بود و تجربیاتی در این عرصه داشت. شهرت علی عباسی‌زاده اما سریال «رحیل» است که چندی پیش فصل دوم آن روی آنتن شبکه سه رفت. او منفعت‌ای خوب از نقش پسر صحاف باشی، به‌گفتن جوانی عاشق و محجوب برده. آیا عباسی‌زاده در ادامه با نقش متفاوت فرد دیگر می تواند جایگاه خود در بازیگری را محکم‌تر کند؟

رقابت تازه نفس‌های تلویزیون برای رسیدن به چهره‌ها/ معرفی شخصیت‌های جدید در خاطره مردم خواهد ماند؟

گیتا راد/رحیل در سریال «رحیل» نقش محا را برعهده داشت؛ همان دختری که دلباخته پسر صحاف باشی می بود و در عین حال، ولیعهد و نیز سرگرد زمان به او نظر داشتند. گیتا راد عملکردی خوب روبه رو دوربین به نمایش گذاشت و توانست وجوه گوناگون رحا را به درستی اراعه کند. سریال «رحیل» جدی‌ترین توانایی بازیگری راد می بود و باید دید در آینده چه خواهد کرد.

۵۷۵۷



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments