نخستین مسابقه بین‌المللی فتح پرچم مکو (MECO CTF 2024) با حضور شرکت کنندگانی از ۱۰۴ کشور جهان برگزار شد

نخستین مسابقه بین‌المللی فتح پرچم مکو (MECO CTF 2024) با وجود شرکت کنندگانی از ۱۰۴ سرزمین جهان برگزار شد


نخستین مسابقه بین‌المللی فتح پرچم مکو با وجود ۱۲۵۷ تیم و ۲۰۶۱ شرکت‌ کننده از ۱۰۴ سرزمین جهان همزمان با میلاد امیرالمومنین (ع) توسط شرکت برق و کنترل مپنا (مکو) برگزار شد. 

استقبال شرکت‌کنندگان و وجود پر تعداد از کشورهای آمریکا، هند، روسیه، چین، ژاپن و… در کنار تیم‌های ایرانی، رقابت فتح پرچم مکو را به یک دستاورد ملی تبدیل کرد. 

نخستین مسابقه بین‌المللی فتح پرچم مکو (MECO CTF 2024) با وجود شرکت کنندگانی از ۱۰۴ سرزمین جهان برگزار شد ۱۲

«علیرضا محمدی»، دبیر این اتفاقات در اختتامیه مسابقه او گفت: «این رقابت با مقصد شناسایی، ارتقا سطح دانش و توانایی و به کارگیری نخبگان امنیت سایبری در شرکت برق و کنترل مپنا (مکو)، با تمرکز بر حوزه امنیت اطلاعات و عرصه‌های مهم آن یعنی نفوذ از وب، مهندسی معکوس، رمزنگاری پیشرفته، جرم‌شناسی و اکسپلویت یا نفوذ به برنامه‌‌های کاربردی برگزار شد.» 

«علی آزادی‌منش»، مدیر روابط عمومی و گسترش برند مکو افزود: «برگزاری رویدادهای فتح پرچم  یا همان Capture The Flag یک روش علمی شناخته شده برای ارتقا امنیت سایبری است که با مقصدِ قراردادن سامانه های اطلاعاتی به طور آزمایشی در معرض هک و شناسایی حفره‌های امنیتی و از بین بردن آن برگزار می‌بشود. به همین منظور، شرکت برق و کنترل مپنا (مکو) به گفتن یک شرکت پیشرو در عرصه امنیت سایبر صنعتی، اولین رقابت بین المللی خود را با نام فتح پرچم مکو (MECO CTF 2024) و با جایزه ۱۰۲۴ دلاری برای ۵ تیم اول برگزار کرد.»

ادامه مطلب
مرزگذاری در امور مالی؛ اهمیت و روش انجام آن
آخرین مطالب
1706352625 378 نخستین مسابقه بین‌المللی فتح پرچم مکو MECO CTF 2024 با
نخستین مسابقه بین‌المللی فتح پرچم مکو (MECO CTF 2024) با وجود شرکت کنندگانی از ۱۰۴ سرزمین جهان برگزار شد ۱۳

سابقه جهانی این مسابقات به اغاز قرن تازه بر می‌گردد. یعنی وقتی که در آمریکا و در کنفرانس سالانه DEFCON برای اولین‌بار مسابقه ای با همین رویکرد برگزار شد. سرزمین ایران نیز حدودا از ۱۳ سال پیش داخل این عرصه شد و در این حوزه تیم‌های خوبی با شاخص‌های جهانی شکل گرفته است. 

شرکت برق و کنترل مپنا (مکو) نیز با دقت به برنامه گسترش‌ خود در راستای اراعه خدمات امنیت سایبر و شبکه‌های صنعتی با مقصد شناسایی و جذب افراد با توانایی در این حوزه و تشکیل انگیزه در بین علاقه‌مندان نخستین مسابقه فتح پرچم مکو را به طور بین المللی برگزار کرد.

ادامه مطلب
خرید بیمه شخص ثالث در مطرح بخشودگی 1402 با مزایای زیاد

مرحله دوم این رقابت با وجود ۶ تیم برتر ایرانی راه یافته به مرحله نهایی، به طور حضوری و در تاریخ ۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، در محل شرکت مکو برگزار شد و از نفرات برتر تقدیر به عمل آمد.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments