ایلان ماسک

ایلان ماسک به‌گفتن اورریتدترین مدیرعامل سال ۲۰۲۴ معارفه شد


مجله فرچون (Fortune) در یک نظرسنجی تازه، از «ایلان ماسک»، به‌گفتن اورریتدترین (بیشتر از اندازه برسی‌شده‌ترین) مدیرعامل آمریکا یاد کرد. در نظرسنجی این نشریه، از صدها مدیرعامل شرکت‌های فناوری خواسته‌شد تا مقدار اورریتدبودن همتایان خود را رتبه‌بندی کنند. ماسک در این رتبه‌بندی ۳۹۹ امتیاز کسب کرد و «باب ایگر»، مدیرعامل دیزنی با امتیاز ۳۰۲، در جایگاه دوم وجود دارد.

فرچون نتایج نظرسنجی خود را روز چهارشنبه و بعد از این که از صدها مدیرعامل خواست کرد تا همتایان خود را رتبه‌بندی کنند، به اشتراک گذاشته است. در این نظرسنجی علاوه بر مقدار اووریتدبودن (به‌معنی بیشتر از اندازه دست بالا گرفته شده) مدیرعامل‌ها، از شرکت‌کنندگان خواسته شده تا مقدار آندرریتدبودن (نادیده گرفته شده) آن‌ها را نیز اشکار کنند. یقیناً اشکار‌نیست که تعداد کل شرکت‌کنندگان چند نفر بوده است.

ایلان ماسک به‌گفتن اورریتدترین مدیرعامل سال ۲۰۲۴ معارفه شد ۱۲

ایلان ماسک که سال قبل نیز این گفتن را کسب کرده می بود، یک بار دیگر به‌گفتن «بیش‌ازاندازه‌ دست‌بالا گرفته‌شده‌ترین» مدیرعامل انتخاب شده است و امسال ۳۹۹ رأی کسب کرد. باب ایگر، مدیرعامل دیزنی با ۳۰۲ رأی در جایگاه دوم قرار دارد.

ادامه مطلب
جزیره خصوصی 32 میلیون دلاری هم‌بنیان‌گذار گوگل را ببینید + عکس

در همین حال، «ساتیا نادلا»، رئیس مایکروسافت با کسب ۲۷۴ رأی به‌گفتن نادیده‌گرفته‌شده‌ترین مدیرعامل معارفه شده است. نادلا هشت سال متوالی این گفتن را در اختیار داشته است.

1706797224 678 ایلان ماسک به‌گفتن اورریتدترین مدیرعامل سال 2024 معارفه شد
ایلان ماسک به‌گفتن اورریتدترین مدیرعامل سال ۲۰۲۴ معارفه شد ۱۳

دلایل عدم محبوبیت ایلان ماسک

ماسک نسبت به دیگر همتایان خود برنامه شلوغ‌تری دارد و چندین شرکت را اداره می‌کند. از غول خودروسازی تسلا حرف های تا شرکت موشکی اسپیس ایکس، ثروتمندترین فرد جهان همه تمرکز خود را صرف فعالیت شرکت‌هایش کرده است. او این چنین در سال ۲۰۲۲، توییتر را خرید و با تحول نام آن به ایکس، تصمیم دارد این شبکه اجتماعی را به «اپلیکیشن همه‌چیز» تبدیل کند.

ادامه مطلب
پزشکان درمورد سلامت اولین بیمار ایمپلنت مغزی نورالینک ابراز نگرانی کردند

با این حال ماسک به‌علت عدم برآورده‌کردن اهداف از پیش تعیین‌شده خود و شرکت‌هایش، مورد انتقادات بسیاری قرار گرفته است. ماسک چندین دفعه برنامه وقتی اسپیس ایکس برای ارسال انسان به مریخ را به عقب انداخته است. او سال ۲۰۱۷ ادعا کرد که SpaceX اولین مأموریت دارای خدمه خود را سال ۲۰۲۴ به سمت مریخ پرتاب خواهد کرد. سپس، تاریخ پیش‌بینی‌شده را تا ۲۰۲۶ به عقب انداخت. او حتی سال ۲۰۲۲ در جواب به توییت کاربری که پرسیده می بود چه وقتی امکان پذیر اولین سفر انسان به مریخ انجام شد، به طور مختصر او گفت: «۲۰۲۹».



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments