ما می گوییم "حجاب استایل" ها دارند تعریف انحرافی از دین می دهند،شما می گویید بروند مجوز بگیرند؟ » اصفهان امروز آنلاین

ما می گوییم “حجاب استایل” ها دارند تعریف انحرافی از دین می دهند،شما می گویید بروند مجوز بگیرند؟ » اصفهانیا


به گزارش خبرآنلاین، روزنامه فرهیختگان در خبری نوشت: سوالی که پیش می‌آید این است که اصلا نقد حجاب‌استایل‌ها و اشکال گرفتن از فعالیت‌شان مگر مرتبط به پوشش آنهاست که قرار است از کارگروه مد و لباس مجوز بگیرند؟ همه دعوا و زنگ خطر رسانه‌ها و اخطار فعالان مذهبی اساسا منش و فرهنگ غلطی است که این حجاب‌استایل‌ها درحال اشاعه آن می باشند. این که با پوشش اسلامی، اخلاق و کارهای خارج از عرف انجام می‌بشود و درنهایت به نام دین و مذهب فاکتور گرفته می‌بشود.

سخن این است که این افراد با معارفه خودشان تحت گفتن حجاب‌استایل خود را نماینده و نماد قشر مذهبی جامعه معارفه می‌کنند و کارهای خارج از عرف‌شان به نام دین همه می‌بشود. اصولا فردی دغدغه مانتو یا عبایی که حجاب‌استایل‌ها معارفه می‌کنند را ندارد. فردی اشکالی به روسری‌هایشان نمی‌گیرد. اشکال آنجاست که روسری چند میلیون تومانی را به نماد پوشش اسلامی تبدیل می‌کنند و کیف چند میلیونی را لازمه تکمیل پوشش یک زن محجبه معارفه می‌کنند. اشکال دقیقا جایی است که این افراد درحال اراعه تعریف نادرست و منحرف از دین می باشند.

ادامه مطلب
هویت ایرانیان زیر قلم نقاشان؛ از فرشچیان تا سپهری و دیگران » اصفهانیا

فکر این که این اشخاص برای فعالیت در فضای مجازی هم مجوز گرفتند؛ فرهنگ مسمومی که درحال ترویج آن می باشند را چطور می‌خواهید کنترل کنید؟ برای کنترل فعالیت‌شان، آیا قرار است این بار با برخورد قهری با حجاب‌استایل‌ها از آنها قهرمان و مبارز بسازید که از قضا نزدیک به شرعی پوشش اسلامی را هم مراعات کرده‌اند و از طرفی به زیاد تر دیده شدن‌شان هم پشتیبانی کنید؟ یقیناً فردی منکر این نیست که حجاب‌استایل‌ها در ابتدای فعالیت‌شان به انتخاب پوشش مناسب و اسلامی برخی زنان فعال در فضای مجازی پشتیبانی کردند. اما حقیقت این است که حجاب‌استایل‌ها چیزی به جز یک مدل لباس نیستند و شأنیت ترویج پوشش اسلامی یا اراعه تعریفی مدرن از دینداری را ندارند.



منبع

آخرین مطالب
ادامه مطلب
کتاب «زن در تورات و انجیل» به چاپ دوم رسید » اصفهانیا

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments