یک هفته پس از پرتاب موفقیت آمیز در دسامبر 1999، درهای تلسکوپ ایکس‌ام‌ام-نیوتون در ماژول‌های آینه اشعه ایکس و تلسکوپ مانیتور نوری باز شدند.

فضاپیمای ایکس‌ام‌ام-نیوتون اولین تصاویر خود را گرفت


۲ فوریه ۲۰۰۰، اظهار شد که تلسکوپ فضایی ایکس‌ام‌ام-نیوتون اولین تصاویر خود را گرفته است که نماهای جدیدی از کیهان اراعه می‌دهد.

یک هفته بعد از پرتاب پیروزی‌آمیز در ۱۰ دسامبر ۱۹۹۹، ایکس‌ام‌ام-نیوتون به مدار عملیاتی نهایی خود رسید. درهای این تلسکوپ در ماژول‌های آینه اشعه ایکس و تلسکوپ مانیتور نوری باز شدند.

اولین تصاویر تلسکوپ فضایی ایکس‌ام‌ام-نیوتن

مانیتور نوری در ۱۹ دسامبر فعال شد و فضاپیما در طول دوره کریسمس و سال نو در حالت استراحت قرار گرفت. در ۴ ژانویه ۲۰۰۰، همه تجهیزات علمی تلسکوپ یکی بعد از فرد دیگر برای قبول اولیه روشن شدند.

بعد از یک سری نوردهی‌های مهندسی، هر سه دوربین، برای گرفتن‌ چندین نما از دو منطقه گوناگون فرا کهکشانی کیهان مورد منفعت گیری قرار گرفتند. این نماها، دارای انواع طیف‌های گسترده و پرتو ایکس بودند که برای آزمایش کارکرد کامل رصدخانه انتخاب شدند.

ادامه مطلب
رصدخانه فضایی مادون قرمز به فضا پرتاب شد
آخرین مطالب

نوشته اولین مشاهدات، سحابی رتیل، بخشی از کهکشان همسایه ابر ماژلانی بزرگ می بود. در دمای بیشتر از ۱ میلیون درجه، سحابی رتیل ناحیه‌ی راه اندازی ستاره‌ها با انفجارهای ابرنواختری است که مواد را به محیط اطراف پرتاب می‌کنند.

این گاز داغ درحال انبساط، زمان برخورد با محیط بین ستاره‌ای، تشعشعات پرتو ایکس تشکیل می‌کند.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments