زبان کوتاه ارتباط در شهر هوشمند

زبان مختصر ربط در شهر هوشمند » اصفهانیا


«اصفهان، شهر هوشمند» یکی از کلیدواژه‌های مهم علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان است و از ابتدا همگام با کلیدواژه «محله محوری»، بر آن نیز پافشاری تعداد بسیاری شد. در این راستا ناظر رشد و بلوغ اپلیکیشن‌هایی همچون اصرو، اصپاک، اصنو و موارد نظیر این بوده‌ایم که همه انها زیر چتر «اصفهان من» قابل‌دسترسی و منفعت گیری می باشند.

«اصفهان، شهر هوشمند» یکی از کلیدواژه‌های مهم علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان است و از ابتدا همگام با کلیدواژه «محله محوری»، بر آن نیز پافشاری تعداد بسیاری شد. در این راستا ناظر رشد و بلوغ اپلیکیشن‌هایی همچون اصرو، اصپاک، اصنو و موارد نظیر این بوده‌ایم که همه انها زیر چتر «اصفهان من» قابل‌دسترسی و منفعت گیری می باشند. یقیناً که این چنین کاری درصورتی‌که زیرساخت‌های نرم‌افزاری آن به درستی تشکیل بشود، با تبلیغاتی که خود نیز باید هوشمندی را مراعات کند، می‌توانند مکمل‌های خوبی برای شهروندان شهر هوشمند باشند. در این راستا سال قبل بویژه در ایام نوروز ناظر اجرای اختصاصی‌برنامه‌های بسیاری بودیم که در قالب اصفهان من اراعه شد و تا نزدیک به قابل‌توجهی نیز مورد استقبال مردم و گردشگران قرار گرفت. در سال جاری اصرو که به نوعی نخستین اپلیکیشن اراعه شده می بود تقریبا توانست جای خود را در بین اتوبوس سواران باز کرده و ۵ ایستگاه دارای مانیتور نمایشگاه زمان رسیدن اتوبوس‌ها بودند نیز نه تنها صدمه ندید بلکه موردعلاقه و اقبال مردم واقع شد. 

ادامه مطلب
سفیر مهر؛ خبر خوش سال تحصیلی 1402 اصفهان

: اگرچه که فارغ از مشکلات زیرساختی و فضای نصفه و نیمه وب و اینترنت، تا این مدت می‌توان خدمات این اپلیکیشن را افزایش داد اما به هر ترتیب گامی موفق در مسیر شهر هوشمند می بود که برداشته شد و راه را تا نزدیک به بسیاری برای دیگر اپلیکیشن‌ها با پیشوند «اص» که مخفف اصفهان است، باز کرد؛ اما در سال جاری که کمتر از دو ماه به آخر آن باقی‌مانده و در اغاز نوروز قرار دارد، شهر هوشمند باید قدر قوت‌تر از قبل و با از بین بردن اشکالات محتمل در برنامه‌های تحت وب قبلی ظاهر بشود.
قطعا در شهری که شهردار آن برای تصویب بودجه فرصتی برای اظهارنظر شهروندان قائل می‌بشود، در از بین بردن اشکالات و نیز خدمات‌رسانی بهتر این اپلیکیشن‌ها و نیز اقداماتی نظیر این، انتقاد و نظر مردمی که قرار است از آن منفعت گیری کنند، اهمیت دارد که می‌توان او گفت اکنون زمان مناسبی برای جمع‌آوری این نظرات است.
اینجاست که به مسیر ربط شهرداری با مردم می‌رسیم و به کارکرد نه چندان مطلوب در راستای تبلیغات و خبر‌رسانی برمی‌خوریم و به نظر می‌رسد بار دیگر باید به مدیریت شهری با تبلیغات بنری‌اش تلنگر زده شده و یادآور شد در شهر مسیر شهر هوشمند باید ربط و تبلیغات این‌چنینی یا هر چنینی نیز هوشمند و اثرگذار باشد. اصفهان در اغاز ورود به سال ۱۴۰۳ با بمبارانی از تبلیغات روبه رو است؛ آن‌چنان‌که از تبلیغات عنقریب مجلس گرفته تا نوروز و زیباسازی شهر و رمضان و مقدماتش، همه و همه برای مردم شهر سخن‌هایی گفتنی دارند اما انصاف نیست که این اتفاق فقط با صرف هزینه تبلیغات در قالب پوستری‌های کاغذی یا بنرهای پلاستیکی رخ دهد که علاوه بر بودجه بیت‌المال، تنها بار اداره خدمات شهری را زیاد می‌کند و انرژی که باید صرف پاکیزگی و زیباسازی شهر بشود، در مسیر جمع‌آوری این تبلیغات سریع منقضی شده هدر رود.
امروز زمان آن رسیده است که با مردم شهر هوشمند به هوشمندی نیز سخن حرف های بشود و در این مسیر شهرداری تنها یکی از ده‌ها نهادی است که از آن نوشتیم.

ادامه مطلب
ارتقاء توانایی گوش دادن به انگلیسی با تحکیم هنر شنیدن



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments