اپل با انتقاد دوباره از قوانین اروپا، خطرات استورهای شخص ثالث را یادآور شد

اپل با انتقاد مجدد از قوانین اروپا، خطرات استورهای شخص ثالث را یادآور شد


اپل با آپدیت iOS 17.4 که هم‌اکنون در مرحله بتا قرار دارد، به کاربران اتجادیه اروپا اجازه خواهد داد که از استورهای شخص ثالث در آیفون منفعت گیری کنند. مقررات تازه موسوم به قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا اپل را ناچار به اراعه این ویژگی کرده است که از ماه میلادی آینده به‌طور کامل اجرا خواهد شد و اکنون مدیر اپ استور، نظرات این شرکت درمورد خطرات وجود استورهای شخص ثالث را مجدداً گفتن کرده است.

«فیل شیلر»، مدیر بازاریابی اسبق اپل و مدیر جاری اپ استور، در مصاحبه‌ای با «مایکل گروتاس» از مجله Fast Company او گفت که منفعت گیری از استورهای اپلیکیشن جانشین می‌تواند خطرات امنیتی و حریم خصوصی برای کاربران به همراه داشته باشد.

اپل با انتقاد مجدد از قوانین اروپا، خطرات استورهای شخص ثالث را یادآور شد ۱۲

انتقاد مدیر اپ استور اپل از قانون DMA اتحادیه اروپا

او با انتقاد از قانون DMA او گفت:

«این مقررات تازه، در حالی که انتخاب‌های جدیدی برای گسترش‌دهندگان به ارمغان می‌آورد، خطرات جدیدی را نیز به همراه دارد. هیچ راه‌حلی برای این مشکلات وجود ندارد. به این علت ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا مقدار این خطرات را برای همه به حداقل برسانیم.»

یکی از خطرات اشاره‌شده توسط شیلر گمان دانلود برنامه‌های مخرب یا ناامن توسط کاربران است. هرچند اپل همه این برنامه‌ها را با رویکردهای خودکار و بازبینی‌های انسانی بازدید خواهد کرد تا از انتشار کردن اپ‌های مخرب در استورهای جانشین جلوگیری کند، اما شیلر می‌گوید بازدید‌های اپ استور به‌شیوه دقیق‌تری انجام می‌بشود که این کار به‌معنی امنیت بهتر آن است.

ادامه مطلب
اپل روی ربات خانگی شخصی کار می‌کند_اصفهانیا
1707057843 96 اپل با انتقاد مجدد از قوانین اروپا، خطرات استورهای شخص
اپل با انتقاد مجدد از قوانین اروپا، خطرات استورهای شخص ثالث را یادآور شد ۱۳

خطر فرد دیگر که بر پایه حرف های‌های شیلر وجود دارد، این است که قوانین سختگیرانه اپ‌استور در رابطه محتوای قابل اعتراض امکان پذیر برای استورهای جانشین قابل اجرا نباشد. او در این رابطه می‌گوید:

«ما با نظرات بسیاری از سوی خانواده‌ها و دولت‌ها در رابطه کارهایی که باید انجام دهیم روبه رو شده‌ایم تا تلاش کنیم محتواهای قابل اعتراض را در اپ استور انتشار نکنیم یا به کاربران خود اجازه دهیم که این توانایی را مدیریت کنند یا تصمیم بگیرند که چه چیزی برایشان بهتر است. و ما قوانینی حوالی آن داریم.

این قوانین در استورهای دیگر اعمال نمی‌شوند، مگر این که خودشان تصمیم بگیرند قوانینی را وضع کنند. آیا این کار خطر روبه رو‌شدن کاربران و خانواده‌ها با محتوای ناپسند یا ازمایش ها دیگر را افزایش می‌دهد؟ بله، این کار را می‌کند.»



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

ادامه مطلب
اپل انگارً در فراهم نمایشگر آیپد پرو 11 اینچی با محدودیت‌هایی مواجه است_اصفهانیا

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments