اپل به توسعه‌دهندگان مرورگرها «انتخاب واقعی» نمی‌دهد

اپل به گسترش‌دهندگان مرورگرها «انتخاب واقعی» نمی‌دهد


اپل هفته قبل در جواب به قانون بازارهای دیجیتال (DMA) خبرداد که نسخه مهم گوگل کروم و فایرفاکس در اروپا به آیفون می‌آیند. اکنون رئیس ایرانی‌الاصل کروم نظر خود در رابطه تحول اپل را گفتن کرده است.

«پریسا تبریز»، نایب رئیس و مدیر کل ایرانی کروم، می‌گوید:

«اپل در رابطه حمایتاز مرورگر وب یا انتخاب موتور در iOS جدی نیست. استراتژی آن‌ها بیشتر از حد محدودکننده است و به‌طور معناداری تبدیل انتخاب واقعی برای گسترش‌دهندگان مرورگر نمی‌بشود.»

اپل به گسترش‌دهندگان مرورگرها «انتخاب واقعی» نمی‌دهد ۱۲

او موافقت خود با بیانیه قبلی موزیلا را نشان داده است که در آن حرف های شده می بود فایرفاکس باید «دو نسخه مجزا از مرورگر خود بسازد و آن‌ها را نگه داری کند»، با دقت به این که موتورهای مرورگر جانشین فقط در اتحادیه اروپا حمایتخواهد شد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
گوگل انگارً قابلیت دانلود همزمان چند اپلیکیشن را به پلی استور می‌آورد

iOS 17.4 که هم‌اکنون به‌صورت بتا انتشار شده است و نسخه نهایی آن به گمان زیادً ماه آینده انتشار خواهد شد، به برنامه‌های iOS (همه مرورگرها و اپ‌های دارای مرورگر داخلی) اجازه می‌دهد تا از موتورهای مرورگر غیر از WebKit در اتحادیه اروپا منفعت گیری کنند. در آیفون، کروم و مایکروسافت اج از زمان‌ها قبل ناچار به منفعت گیری از موتور مرورگر Safari به جای Blink بوده‌اند و فایرفاکس نیز نمی‌توانست از موتور Gecko خود منفعت ببرد. این کار رقابت در عرصه مرورگرهای موبایل iOS را محدود می‌کند. یقیناً ملزوم به ذکر است که گسترش دهندگان باید از اپل مجوزهای ملزوم را بگیرند. مراعات قوانین مربوط به حریم خصوصی و فاکتورهای امنیتی نیز در این بین حائز اهمیت می باشند.

رئیس ایرانی کروم

1707044622 474 اپل به گسترش‌دهندگان مرورگرها انتخاب واقعی نمی‌دهد
اپل به گسترش‌دهندگان مرورگرها «انتخاب واقعی» نمی‌دهد ۱۳

پریسا تبریز که سال ۲۰۰۷ به گوگل پیوست، رهبری یک تیم ۳۰۰ نفره متشکل از هکرها را برعهده دارد که ماموریت آن‌ها بازدید تهدیدات امنیتی مرتبط با موتور جستجوی گوگل و همین‌طور دیگر محصولات این شرکت، ازجمله مرورگر گوگل کروم است. به او این چنین در گوگل لقب «شاهزاده امنیت» را داده‌اند.

ادامه مطلب
سرویس رایگان ربط ماهواره‌ای اپل تا یک سال دیگر برای آیفون 14 تمدید شد

بر پایه صفحه لینکدین تبریز، او فعالیت حرفه‌ای خود را به‌گفتن یک کارآموز امنیت سایبری در «آزمایشگاه ملی سندیا» اغاز کرده و به جز گوگل در سمت‌های فرد دیگر همانند مشاور United States Digital Service و عضوی از سازمان «شورای روابط خارجی» مشغول به کار بوده است.





منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments