فروش 27.5 درصد دیگر از سهام تپسی

فروش ۲۷.۵ درصد دیگر از سهام تپسی


در دومین روز از خرید وفروش بلوکی سهام تپسی، ۲۷.۵ درصد از سهام این تاکسی اینترنتی فروخته شد تا درمجموع ۶۹ درصد سهام تپسی به مالک تازه منتقل بشود.

شرکت «خورشید سان» که با مالکیت ۲۴.۶۲ درصدی، بزرگ‌ترین سهام‌دار تپسی به‌حساب می‌آمد، همه سهم خود در این شرکت را به قیمت ۵۶۶ میلیارد تومان فروخت. یک فرد حقیقی از سهام‌داران این تاکسی آنلاین نیز امروز ۲.۹۵ درصد از سهام خود – معادل ۶۸ میلیارد تومان – را فروخت.

با انجام خرید وفروش بلوکی امروز، دو شرکت حقوقی و چهار فرد حقیقی از جمع سهام‌داران تپسی خارج شدند؛ اگرچه نام افراد حقیقی اظهار نشده است، اما با دقت به مقدار سهام واگذارشده و گزارش‌های تپسی در کدال می‌توان نام آن‌ها را گمان زد.

یکی از نکات قابل‌دقت درمورد این معامله های، فروش سهام به قیمتی بالاتر از قیمت جاری سهم است. از ابتدای هفته سهام تپسی روی تابلوی بورس حوالی ۷۵۰ تومان خرید وفروش می‌بشود، اما دو شرکت حقوقی «خورشید سان» و «راستین قیمت سپهر» سهام خود را به قیمتی بالاتر از ۹۰۰ تومان واگذار کرده‌اند.

ادامه مطلب
ایران‌ماشین بالاخره شرایط فروش پژو پارس را خبرداد + جدول اسفند 1402
آخرین مطالب

یک خریدار حقوقی که گمان‌وگمان‌های تعداد بسیاری درمورد نام آن وجود دارد، اکنون مالکیت ۶۹ درصد سهام تپسی را در اختیار گرفته است. به‌زودی نام خریدار تازه تپسی به‌صورت رسمی اظهار خواهد شد.

ملزوم به ذکر است پیش‌شرط واگذاری بلوک سهام تپسی این می بود که تنها نظر متقاضیانی موردتأیید فروشندگان باشد که متقاضی خرید ۶۹ درصد سهام این شرکت می باشند.

با واگذاری ۷۰ درصد سهام تپسی به مالک تازه، سؤالات تعداد بسیاری در اذهان عمومی و فعالین اکوسیستم استارتاپی شکل گرفته است که بایستی به آن‌ها جواب داده بشود.

ادامه مطلب
پیش‌بینی روال رشد صرافی‌‌های رمزارز تا سال ۲۰۲۵_اصفهانیا

این که چرا مدیران تپسی یک سال بعد از اراعه اولیه سهام در بورس، تصمیم به فروش مجدد و یقیناً همه سهام خود گرفته‌اند؟ آیا چهار فرد حقیقی که به‌ترتیب ۲۶۴ میلیارد تومان، ۱۴۷ میلیارد تومان، ۱۱۰ میلیارد تومان و ۶۸ میلیارد تومان از این خرید وفروش فراهم مالی داشتند، قرار است مجدداً این پول را به اکوسیستم تزریق کنند؟ و… .

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments