متا و هوش مصنوعی

تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی در اینستاگرام و فیسبوک برچسب‌گذاری خواهد شد


متا خبرداد که اگر محتوای آپلودشده در فیسبوک، اینستاگرام و تردز با منفعت گیری از هوش مصنوعی تشکیل شده باشد، آن را برچسب‌گذاری خواهد کرد. مقصد این سیاست تازه شناسایی تصاویر تولیدشده توسط ابزارهای هوش مصنوعی برای دیگر کاربران است.

بر پایه اظهار وب‌سایت متا، متا طی ماه‌های آینده عکس‌های تولیدشده توسط ابزارهای هوش مصنوعی مولد همانند مدیرجرنی، Dall-E و بینگ را با یک واترمارک اشکار می‌کند. واترمارک‌ها به گمان زیادً عبارت «Imagined with AI» را مشخص می کند.

پیش‌ازاین تصاویر هوش مصنوعی‌های متا حاوی واترمارک‌های نامرئی بوده است تا سازمان‌های دیگر فهمید شوند که این تصاویر توسط هوش مصنوعی ساخته شده‌اند؛ اکنون این چنین رویکردی در دیگر ابزارهای هوش مصنوعی شرکت‌های گوگل، OpenAI، مایکروسافت و ادوبی اجرایی می‌بشود و کاربران عادی نیز می‌توانند این واترمارک و مشخصات عکس را ببینند.

ادامه مطلب
متا برای استفاده از چهره افراد معروف در چت‌بات خود، به آن‌ها 5 میلیون دلار می‌دهد

برچسب‌گذاری محتواهای هوش مصنوعی در پلتفرم‌های متا

تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی در اینستاگرام و فیسبوک برچسب‌گذاری خواهد شد ۱۲

«نیک کلگ»، یکی از مدیران متا، در پستی خبرداد که این شرکت به‌طور خودکار تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی مولد را برچسب‌گذاری خواهد کرد. این برچسب‌ها در همه زبان‌ها در دسترس خواهد می بود. او او گفت: «از آنجایی که تفاوت بین محتوای انسانی و هوش مصنوعی محو شده است، کاربران می‌خواهند بدانند که مرز آن‌ها کجاست.»

کلگ اشاره کرد که این برچسب‌ها فعلاً به تصاویر محدود می‌بشود و صدا و ویدیوهای هوش مصنوعی برچسب نمی‌خورند؛ اما این شرکت به کاربران اجازه می‌دهد که اگر این محتواهای غیرواقعی را شناسایی کردند، برچسبی روی آن قرار دهند.

ادامه مطلب
قیمت بازار متا در حال رسیدن به یک تریلیون دلار است
متا و هوش مصنوعی
تصاویر تولیدشده با هوش مصنوعی در اینستاگرام و فیسبوک برچسب‌گذاری خواهد شد ۱۳

این چنین متا در آینده به پست‌هایی که اطلاعات مربوط به منفعت گیری از هوش مصنوعی مولد را در محتواهای خود درج نکنند اخطار می‌دهد یا آن پست‌ها را حذف می‌کند. به نظر می‌رسد که فناوری متا برای شناسایی این تصاویر، حتی می‌تواند محتواهایی را که واترمارک‌های نامرئی ندارند، تشخیص دهد.

باتوجه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال جاری میلادی، این چنین سیاست‌هایی بیش‌ازپیش برای شرکت‌های فناوری همانند OpenAI الزامی شده است. دیپ‌فیک‌های هوش مصنوعی اکنون داخل چرخه این انتخابات شده‌اند؛ در یکی از این دیپ‌فیک‌ها «جو بایدن»، رئیس‌جمهور ایالات متحده، رأی‌دهندگان را از وجود در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در نیوهمپشایر منصرف می‌کند.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

ادامه مطلب
افشای رندر کوئست 3 لایت؛ اراعه هدست ارزان‌قیمت متا نزدیک است؟

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments