پردازنده اسنپدراگون ایکس

پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت همزمان با نسخه بعدی ویندوز اراعه می‌بشود


کوالکام قبول کرد که در همین تابستان، پردازنده اسنپدراگون ایکس الیت آماده منفعت گیری در کامپیوترهای رومیزی خواهد می بود. این چنین اراعه این پردازنده‌های قوی، با اراعه نسخه بعدی ویندوز در تابستان همزمان می‌بشود.

به نقل از Windows Central، مایکروسافت در ژوئن سال جاری به گمان زیادً نسخه تازه ویندوز را به همراه نسل تازه کامپیوترهای تازه سرفیس به بازار اراعه خواهد کرد. سرفیس‌‌های تازه از معماری ARM منفعت گیری می‌کنند و به گمان زیادً قابلیت‌های هوش مصنوعی مختلفی خواهند داشت. دلنشین این که نسخه تازه ویندوز هم به گمان زیادً هوش مصنوعی قدرتمندی خواهد داشت و به همین علت کوالکام تصمیم دارد چیپست قوی خود را همزمان با نسخه تازه ویندوز اراعه کند.

اسنپدراگون ایکس الیت با نسخه بعدی ویندوز می‌آید

«کریستیانو آمون»، مدیرعامل کوالکام، خبرداد که این شرکت تقریباً اواسط ۲۰۲۴، پردازنده‌های نسل تازه را به بازار اراعه می‌کند. او دراین‌باره می‌گوید:

«ما درحال پیگیری اراعه محصولاتی با تراشه اسنپدراگون ایکس الیت هستیم. این تراشه با نسخه بعدی ویندوز مایکروسافت که ویژگی‌های هوش مصنوعی مختلفی دارد، هماهنگ خواهد می بود. نسخه تازه ویندوز اواسط سال ۲۰۲۴ اراعه خواهد شد. ما هم تصمیم داریم تراشه جدیدمان را در همان تاریخ اراعه کنیم.»

یقیناً تا این مدت اشکار نیست که این نسخه چه نامی خواهد داشت. برخی براین باورند که مایکروسافت این نسخه را به گفتن آپدیت تازه ویندوز ۱۱ انتشار می‌کند. افراد فرد دیگر هم اعتقاد دارند که این نسخه در اصل همان ویندوز ۱۲ است.

ادامه مطلب
پردازشگر گرافیکی اسنپدراگون 8 نسل 4 به گمان زیادً پیشرفت بسیاری خواهد داشت_اصفهانیا

پلتفرم Snapdragon X Elite که توسط Qualcomm گسترش یافته است، پیشرفت‌های قابل توجهی را در PC و موبایل معارفه می‌کند. این تراشه تازه از CPU اختصاصی Qualcomm Oryon منفعت می‌برد که نشان دهنده یک پیشرفت دیدنی در کارکرد کامپیوترها و موبایل است. حرف های می‌بشود Snapdragon X Elite تا دو برابر کارکرد CPU سریع‌تری نسبت به رقبای خود اراعه می‌دهد؛ درحالی‌که تنها یک‌سوم انرژی را نسبت به رقبایش مصرف می‌کند.

به‌علاوه، این پلتفرم برای حمایتاز ویژگی‌های پیشرفته همانند هوش مصنوعی و محاسبات سنگین طراحی شده است. به این علت برای طیف گسترده‌ای از کارهای ساده و پردازش‌های سنگین مناسب است. کوالکام با اراعه اسنپدراگون ایکس الیت تصمیم دارد رقابت تنگاتنگی با سری پردازنده‌های M اپل داشته باشد.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

ادامه مطلب
مودم 5G اسنپدراگون X80 کوالکام با حمایتاز ربط ماهواره‌ای معارفه شد

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments