آیفون 16

انتشار کردن تصاویر شماتیک آیفون ۱۶؛ ماژول دوربین عقب عمودی می‌بشود


حتی قبل از اراعه رسمی آیفون ۱۵ اپل، شایعاتی درمورد چینش عمودی لنزها در ماژول دوربین عقب آیفون ۱۶ به گوش می‌رسید. به‌لطف ویژگی ضبط ویدیوهای فضایی برای ویژن پرو با منفعت گیری از آیفون ۱۵ پرو، و انتشار کردن عکس‌های شماتیک از آیفون ۱۶، اکنون این شایعه ها بیشتر از پیش به حقیقت نزدیک شده است.

به نقل از MacRumors و به نقل از کاربری به‌نام Majin Bu در شبکه اجتماعی ایکس، اپل تصمیم دارد نسل بعدی آیفون را با طراحی متغیری اراعه کند. کوپرتینویی‌ها به گمان زیادً ماژول دوربین عقب آیفون ۱۶ را به طور بیضی‌شکل و عمودی طراحی می‌کنند. یقیناً این چنین تصمیمی زیاد دور از انتظار نیست. اپل در آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرو مکس موقعیت لنزها را تحول داد. به‌طوری که لنزهای واید و اولتراواید وقتی که گوشی در حالت افقی است، در یک راستا قرار می‌گیرند.

ادامه مطلب
دانلود‌های اپ توییتر از زمان تغییر به ایکس 30 درصد کاهش پیدا کرده است

این خصوصیت به آیفون ۱۵ پرو امکان می‌دهد تا بتواند ویدیوهای فضایی (Spatial) را با منفعت گیری از هر دو لنز ضبط کند. اگرچه این ویدیوها در نمایشگر آیفون‌ همانند ویدیوهای معمولی به‌نظر می‌رسند، اما کاربران می‌توانند آن‌ها را از طریق ویژن پرو به‌صورت سه‌بعدی تماشا کنند. به گمان زیادً مدل‌های غیر پرو آیفون ۱۶ هم قابلیت ضبط ویدیوهای فضایی را خواهند داشت.

اگر مطرح شماتیکی که توسط «ماجین بو» افشا شده درست باشد، آیفون نسل بعدی از نظر طراحی همانند به آیفون X خواهد می بود. اگرچه در عکس‌ها لنزها در یک طراحی واحد شیشه‌ای قرار گرفته‌اند، اما احتمالا در طراحی نهایی به طور جداگانه در طرحی حلقه‌ای‌شکل قرار بگیرند.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
اکسپلورر 1 به زمین بازگشت_اصفهانیا

اپل درحال تست راه‌هایی برای نصب لنز پریسکوپ با قابلیت زوم اپتیکی بهتر است. آیفون ۱۵ پرو مکس هم دارای لنز پریسکوپ است. مشخصاً آیفون ۱۶ نیز تجهیزبه لنز پریسکوپ پرقدرت خواهد می بود.

شایعه ها دیگر درمورد آیفون ۱۶

آیفون 16

مطابق گزارش‌ها، اپل به گمان زیادً یک دکمه تازه به آیفون ۱۶ اضافه خواهد کرد که با لمس و سختی کار می‌کند. این دکمه با سختی معمولی به کاربران اجازه می‌دهد تا به شدت دوربین را باز کنند، با سختی آرام‌تر فوکوس را تنظیم و با کشیدن انگشت به سمت چپ و راست نمایشگر، زوم دوربین را تنظیم نمایند. به گمان زیادً اپل می‌خواهد این دکمه را همانند به دوربین‌های DSLR درآورد.

علاوه‌براین، اپل می‌خواهد مقدار رم را در آیفون نسل سپس افزایش دهد و از Wi-Fi سریع تر و اتصالات ۵G منفعت گیری کند. به‌نظر می‌آید تا قبل از ماه سپتامبر ۲۰۲۴، اطلاعات بیشتری از آیفون ۱۶ به‌گوش خواهد رسید.

ادامه مطلب
اپل به گمان زیادً روی دو نمونه اولیه آیفون تاشو کار می‌کند





منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments