[ad_1]
به گزارش اتفاقات ایران و به نقل از خبرآنلاین،امید گلزاده، طراح گریم فیلم سینمایی «پرویزخان» محصول سازمان اوج که در قسمت سودای سیمرغ چهل و دومین جشنواره فیلم فجر وجود دارد، به روال تشکیل این فیلم اشاره کرد و او گفت: این فیلم یکی از کارهای پراسترس و پراضطراب برای من می بود چراکه کار مربوط به دهه ۶۰ می بود و نزدیک به ۵۰ بازیگر مهم و فرعی داشت و در کل ۲۵۰ بازیگر (حدودی) برای آن دوره باید گریم میشدند.
وی پروژه سینمایی «پرویزخان» را یک اتفاق مهم و بزرگ دانست و گفت: این فیلم یک تاثییر با پروداکشن حجیم می بود که از لحظه اغاز تلاش کردیم همه آدمها را بسازیم، چه همانند چه نیمه همانند. ولی باید اتفاق میافتاد و دلیلش هم این می بود که ما الان در سال ۱۴۰۲ زندگی میکنیم یعنی نزدیک به ۴۰ سال قبل و در دهه ۶۰ زیاد مد با الان متفاوت می بود. به همین منظور هر هنرمند و بازیگر فرعی که انتخاب میشد باید سخن بگویید میکردیم که دست به مو و ریشش نزند.
به گزارش خبرنگار مهر،طراح گریم فیلم سینمایی «پرویزخان» گفت: این فیلم در ژانر ورزشی ساخته شده است که یک اتفاق مربوط به آقای پرویز دهداری و بخشی از بیوگرافی ایشان را روایت میکند، نویسنده کار علی ثقفی اشراف زیاد خوبی به نوشته داشت و فیلمنامه ای با دقت و جزئیات نوشته می بود. هر جایی که ما نیاز به راهنمایی داشتیم، وی همراه تیم می بود. به هرحال من اصلا فوتبالی نیستم و اصلا اسم آقای پرویز دهداری را قبل از این فیلمنامه نشنیده بودم اما هر جایی که میرفتم سخن بگویید میکردم که قرار است این چنین پروژهای ساخته بشود زیاد برای من دلنشین می بود که همه او را میشناختند.
گلزاده گفت: من تلاش کردم خودم را به فضای فوتبال آن سالها نزدیک کنم. به همین جهت به ورزشگاه شیرودی رفتم چون آنجا زیاد از عکسهای دهداری وجود داشت و من تلاش کردم به ایشان نزدیک شوم و از مجلاتی که آن موقع انتشار میشد، منفعت گیری کنم. در حالی که عکسی از آقای دهداری آن چنان در اینترنت نبوده است. انتخاب آقای پورصمیمی هم به باور من یک انتخاب دلنشین می بود که نظر به انگیزه های زیاد این هنرمند ارزنده شرایط را به گونه ای هدایت کرد که برایم زیاد قابل ستایش می بود. مسیری که برایم به مثابه یک کلاس درس می بود.
وی در قسمت فرد دیگر از سخن بگویید های خود با اشاره به جذابیت های محتوایی و کیفی فیلم «پرویزخان» او گفت: یکی از چیزهایی که زیاد در این فیلمنامه دوست داشتم و به آقای ثقفی گفتم، این می بود که این چنین فیلمنامه ای با این ویژگیها اگر در هالیوود ساخته میشد بهترین فیلم اسکار میشد. «پرویزخان» فیلمنامه درست و قصه جذابی داشت، من در فیلم های که مربوط به دهه ۶۰ می باشند چندین مرتبه کار کرده بودم و فضای آدمهای دهه ۶۰ چه خانم چه آقا و چه بچه را میشناختم و چالش این کار برای من کار در فضای برندهای آن زمان می بود.
طراح گریم فیلم سینمایی «پرویزخان» تصریح کرد: فوتبالیستهای ما هر کدامشان الگو خواهد شد، آنها در هر دوره هر کدام الگویی برای طرفداران بودند. در آن زمان دسترسی به اینترنت و شبکه های تلویزیونی هم زیاد نبوده است، ما تلاش کردیم به سادهترین شکل ممکن این اتفاق بیافتد که این بچه ها را با ظاهری که آن زمان داشتند، معارفه کنیم.
گلزاده درمورد شخصیت مهم این فیلم او گفت: پرویز دهداری آدم بزرگی بوده است نه تنها برای فوتبال بلکه در مملکت ما، ما به امثال پرویز دهداریها در این سرزمین نیاز داریم، برای این که پرویز دهداری تلاش کرد زیرساخت را بالا بکشد.
۲۲۰۵۷
[ad_2]
منبع