گوگل به‌طور پیش‌فرض مکالمات Gemini را تا چندین سال ذخیره می‌کند

گوگل به‌طور پیش‌فکر مکالمات Gemini را تا چندین سال ذخیره می‌کند


گوگل روز قبل نام چت‌بات Bard را رسماً به Ge‌mini تحول داد و این چنین اپلیکیشن اختصاصی اندروید آن را انتشار کرد. اکنون اطلاعات جدیدی درمورد Gemini اظهار شده است، از جمله این که اطلاعات آن به‌طور پیش‌فکر تا چندین سال توسط گو‌گل ذخیره می‌بشود.

گوگل در یک سند حمایتتازه، راه حلهای جمع‌آوری داده‌ها از کاربران در چت‌بات Gemini را توضیح داده است. مطابق این پست، گوگل از چندین نیروی انسانی منفعت گیری کرده تا برای بهبود سرویس خود، مکالمات Gemini را بخوانند و آن‌ها را برچسب‌گذاری و در نهایت پردازش کنند. یقیناً برای تحقق این کار، مکالمات کاربران همراه با برخی «داده‌های مرتبط»، همانند زبان‌ها و دستگاه‌هایی که کاربر از آن‌ها منفعت گیری می‌کند و این چنین مکان آن‌ها به زمان سه سال ذخیره خواهد شد.

یقیناً گوگل این چنین به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری روی این نوشته داشته باشند که کدام داده‌های مربوط به Ge‌mini نگه داری شوند.

ادامه مطلب
ایکس ظاهراً برخی تبلیغات را بدون برچسب مخصوص به فید کاربران می‌آورد

غیرفعال‌کردن ذخیره‌سازی مکالمات گوگل Gemini

گوگل به‌طور پیش‌فکر مکالمات Gemini را تا چندین سال ذخیره می‌کند ۷

مطابق توضیحات گو‌گل، با خاموش کردن Gemini Apps Activity در داشبورد My Activity گوگل (این گزینه به‌طور پیش‌فکر فعال است) می‌توان از ذخیره‌شدن مکالمات آینده با Gemini جلوگیری کرد. این چنین با این وجود می‌توان خواست‌ها و مکالمات فردی با Gemini را نیز از صفحه فعالیت‌های آن حذف کرد.

گوگل می‌گوید که حتی با غیرفعال کردن Gemini Apps Activity، مکالمات کاربران با این چت‌بات تا ۷۲ ساعت در یک حساب گوگل ذخیره خواهد شد تا «ایمنی و امنیت برنامه‌های Gemini نگه داری بشود و بهبود اشکار کند.»

ادامه مطلب
گوگل با هوش مصنوعی خود به تشکیل نقشه ماهواره‌ای نشت متان پشتیبانی می‌کند

گوگل می‌نویسد:

«لطفا اطلاعات محرمانه یا هر نوع داده‌ای که نمی‌خواهید بازبین ببیند یا گوگل برای بهبود محصولات، خدمات و فناوری‌های خود از آن‌ها منفعت گیری کند را داخل نکنید.»

در نهایت، باید اشاره کرد که دیگر شرکت‌ها نیز در پلتفرم‌های هوش مصنوعی خود از سیاست‌های شبیهی برای جمع‌آوری و نگه داری داده‌های کاربران خود منفعت گیری می‌کنند. برای مثال، OpenAI همه چت‌های ChatGPT را به زمان ۳۰ روز ذخیره می‌کند، یقیناً در صورتی که ویژگی تاریخچه مکالمات آن خاموش باشد.

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments