درآمد OpenAI در 2025

درآمد سالانه OpenAI به گمان زیادً در سال ۲۰۲۵ به ۴ میلیارد دلار خواهد رسید


چندسال از تأسیس OpenAI می‌گذرد، بااین‌حال این شرکت طی یک سال تازه با اراعه عمومی ChatGPT به درآمدزایی رسیده است. بر پایه تخمین‌ها، این شرکت تا آخر سال ۲۰۲۳ به درآمد دو میلیارد دلار در سال رسید. پیش‌بینی می‌بشود که این رقم در سال ۲۰۲۵ دو برابر بشود و به ۴ میلیارد دلار در سال برسد.

«سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI، درحال گسترش شرکت خود است و می‌خواهد داخل صنعت تشکیل تراشه‌های هوش مصنوعی بشود؛ اکنون بر پایه گزارش Financial Times، این شرکت امکان پذیر امسال هم ۲ میلیارد دلار درآمد داشته باشد. اما اگر برنامه‌های این شرکت به ثمر بنشیند، امکان پذیر در سال ۲۰۲۵ این رقم تا دو برابر نیز افزایش باید.

افزایش احتمالی درآمد OpenAI در سال ۲۰۲۵

درآمد سالانه OpenAI به گمان زیادً در سال ۲۰۲۵ به ۴ میلیارد دلار خواهد رسید ۷

در ماه پایانی ۲۰۲۳ شرکت سم آلتمن در مسیر عبور از ۲ میلیارد دلار درآمد سالانه بوده است. برخلاف شرکت‌های سهامی عام همانند مایکروسافت، استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا همانند OpenAI زیاد تر برای جذب اندوخته به پیش‌بینی‌ها تکیه می‌کنند. با آنکه OpenAI سال‌ها است که تأسیس شده است و مدل‌های هوش مصنوعی را گسترش می‌دهد، اما در سال ۲۰۲۳ می بود که این شرکت توانست به درآمد برسد.

ادامه مطلب
پیشرفت تکنولوژی هزینه‌های هوش مصنوعی را افت می‌دهد

بیشتر از یک سال از اراعه ChatGPT می‌گذرد و باتوجه به استقبال کاربران و شرکت‌های گوناگون، اکنون به نظر می‌رسد که OpenAI می‌خواهد درآمد سالانه ۲ میلیارد دلاری را برای خود ضمانت کند. به‌رغم این نقطه عطف مهم، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند OpenAI با شدت همه به رشد درآمد خود ادامه می‌دهد و تا آخر سال ۲۰۲۵ به درآمد ۴ میلیارد دلاری می‌رسد.

اگرچه این شرکت به گمان زیادً در سال آینده میلادی رشد دوبرابری درآمد را توانایی می‌کند، بااین‌حال این شرکت هزینه‌های بالایی نیز دارد؛ برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی به هزاران پردازشگر گرافیکی و مصرف بالای برق نیاز است.

ادامه مطلب
هیئت مدیره قبلی OpenAI انگارً سم آلتمن را انسانی فریبکار برداشت می‌کرد

OpenAI علاوه‌بر اراعه نسخه سازمانی چت‌بات خود، از راه‌های گوناگون دیگر نیز درآمد جذب می‌کند. مدل‌های هوش مصنوعی این شرکت در طیف گسترده‌ای از صنایع گوناگون همانند انجام امور مالی، تحقیقات شرکت‌های داروسازی و حتی گسترش نیمه‌رساناها کاربرد دارند.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments