منبر و اعلامیه‌های امام، رسانه‌های جریان انقلاب اسلامی بود/رسانه‌های انقلابی باید انسان‌ساز باشند 

منبر و اعلامیه‌های امام، رسانه‌های جریان انقلاب اسلامی می بود/رسانه‌های انقلابی باید انسان‌ساز باشند 


به گزارش اتفاقات ایران و به نقل از خبرآنلاین، مطلب تیرانداز؛ مدیرعامل خبرگزاری فارس در او مباحثه با ستاد خبر‌رسانی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، شکل‌گیری انقلاب در سال ۵۷ را مرهون انواع رسانه‌هایی دانست که به اشکال گوناگون در دسترس جامعه می بود و توضیح می‌دهد: رسانه‌های آن زمان در هدایت جریان انقلاب و مخابره مطلب انقلاب به جامعه مورد منفعت گیری بودند اما لزوماً رسانه به معنی کلاسیک آن نمی‌توانست در شکل‌گیری جریان انقلاب فعالیت کند چون رسانه‌ها در تسلط حکومت شاهنشاهی می بود.
وی با یادآوری این که تیراژ برخی از اعلامیه‌های امام خمینی (ره) به چند صد هزار در روز می‌رسید، یادآور می‌بشود: اعلامیه‌های امام خمینی (ره) در آن زمان توسط خود مردم چاپ و توزیع می‌شد و نمی‌توان نقش روشنگری این نوع از رسانه‌ها را نادیده گرفت. سپس از فرار شاه و هماهنگی مطبوعات بزرگ آن زمان یعنی روزنامه‌های کیهان و اطلاعات تیترهایی انتشار شد که نقش آنها در جریان انقلاب قابل کتمان نیست.

ادامه مطلب
کیانوش عیاری در بیمارستان بستری شد » اصفهانیا

وی با اشاره به تغیرات رخ داده در عرصه رسانه گفتن می‌کند: اقتضای تسلط تکنولوژی بر تعداد بسیاری از عرصه‌ها به روز شدن و همراهی با فناوری‌های نوین است و رسانه‌ها نیز از این حقیقت مستثنا نیست چرا که ذائقه مخاطبان تحول می‌کند مامووریت‌های رسانه‌ای می‌بایست دستخوش تحول شوند.
مدیرعامل خبرگزاری فارس رسانه‌ها را ملزم به داشتن آینده پژوهی دانست و ادامه می‌دهد: اگر رسانه‌ها با بازدید و آینده پژوهی نتوانند قدم‌های بعدی خود را پیش‌بینی کنند و مشابه با شرایط پیش رو خود را تجهیزنکنند حتماً از عرصه رقابت حذف خواهند شد.
تیرانداز در آخر می‌گوید: حرکت در مسیر تکامل ضرورتی است که همه رسانه‌ها باید به آن دقت داشته باشند. رسانه‌ها بر پایه ماموریت انقلاب اسلامی هم اکنون نیز باید مقصد رشد مخاطب را در نظر بگیرند.
نمایشگاه رسانه‌های ایران با رویکرد تازه توسط معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» از ۲۹ بهمن لغایت دوم اسفند در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می بشود.

ادامه مطلب
بهروز افخمی، مهران مدیری، محمد کارت و مهدی فخیم زاده با هم رقابت می کنند

۲۲۰۵۷



منبع

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments