تعمیر تلسکوپ هابل توسط شاتل دیسکاوری

تعمیر تلسکوپ هابل توسط شاتل دیسکاوری


۱۱ فوریه ۱۹۹۷، تلسکوپ فضایی هابل قرار می بود قابلیت‌های علمی خود را با یک مأموریت شاتل ارتقا دهد و تعمیر بشود.

شاتل فضایی دیسکاوری در مأموریت STS-82 به فضا پرتاب شد. این دومین مأموریت از سری ماموریت‌های خدماتی برنامه‌ریزی‌شده‌ به تلسکوپ فضایی هابل می بود که در ۲۴ آوریل ۱۹۹۰ در مدار قرار گرفت.

در طی پنج راهپیمایی فضایی رکورددار، فضانوردان تعمیراتی را در هابل انجام دادند. مأموریت اس‌تی‌اس ۸۲ دومین مأموریت از سری مأموریت‌های خدماتی برنامه‌ریزی‌شده به تلسکوپ فضایی هابل می بود. اولین مأموریت خدماتی توسط شاتل فضایی اندور در اس‌تی‌اس ۶۱ انجام شد.

کار انجام‌شده‌ توسط سرنشینان دیسکاوری به‌طور قابل‌توجهی قابلیت‌های علمی هابل را ارتقا داد و به نگه داری کارکرد تلسکوپ تا زمان مأموریت‌های بعدی پشتیبانی کرد.

آخرین مطالب
ادامه مطلب
پاسخ سریع‌تر به تصاویر و ویدیوها

در سومین روز مأموریت، خدمه هفت نفره دیسکاوری اولین راهپیمایی از چهار راهپیمایی فضایی را برای برداشتن دو ابزار قدیمی‌تر و نصب دو ابزار تازه نجومی و این چنین انجام دیگر ماموریت های خدماتی انجام دادند.

دو ابزار قدیمی‌تری که جانشین می‌شدند طیف‌نگار با وضوح بالا گدارد و طیف‌نگار اجرام ضعیف بودند. این دو ابزار به ترتیب با طیف‌نگار تصویربرداری تلسکوپ فضایی (STIS) و دوربین مادون قرمز نزدیک و طیف‌سنج چند شیء (NICMOS) جانشین شدند.



منبع

آخرین و جدیدترین اخبار سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی ، کارگری ، ورزشی، حوادث و سلامتی ، استان اصفهان و ایران را در وب سایت اصفهانیا دنبال کنید

About Author

0 0 votes
نظر دهی
Subscribe
Notify of
guest

0 نظرات
Inline Feedbacks
View all comments